راهنمای سفر به دهلی

راهنمای سفر به دهلی

هندوستان برای همه‌ی ما کشوری نام آشنا و پرآوازه است. ما ایرانی‌ها ارتباطات سیاسی، فرهنگی و تاریخی گسترده‌ای با هندوها داشته و داریم‌. البته هندوستانی‌ها نیز از ایران و ایرانی با  دوستی و احترام یاد می‌کنند. مردم هندوستان برای هفت‌صد سال پیاپی به زبان فارسی صحبت می‌کردند. بعد از جریان استعمار هندوستان تصمیم به پیشرفت گرفت. اکنون هندوستان جزء کشورهای در حال توسعه است. راهنمای سفر به دهلی در ادامه مقاله شما را با بزرگ‌ترین شهر هندوستان یعنی دهلی آشنا می‌سازد. آنچه در ادامه خواهید خواند شامل مختصری از دهلی، آب و هوای آن، فرهنگ و تمدن آن و البته جاذبه‌های گردشگری است.

آشنایی با دهلی و دهلی نو

احتمالا ممکن است شما هم نام این دو شهر را شنیده و فکر کرده باشید یکی هستند. دهلی که در تلفظ هندوستانی به آن Dilli  می‌گویند، دومین شهر بزرگ هندوستان است. دهلی نو پایتخت هند در این شهر قرار دارد. دهلی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است، تاریخ و تمدن آن به بیش از ۵۰۰۰ سال می‌رسد. در هندوستان مردم بیش از دویست گویش و زبان‌های مختلف دارند که چند زبان به طور رسمی شناخته شده و رایج است. در دهلی زبان رسمی به ترتیب اهمیت شامل هندی، انگلیسی، پنجابی و اردو می‌باشد.

واحد پول هند روپیه‌ی هند نام دارد. طبق آمار رسمی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده، دهلی حدود هفده میلیون نفر جمعیت داشته است. طبیعی است که جمعیت اکون دهلی بیشتر باید باشد. در ادامه، راهنمای سفر به دهلی شما را با شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر آگاه خواهد ساخت.

جغرافیا و آب و هوای شهر دهلی

دهلی در قسمت مرکزی از نیمه‌ی شمالی هند قرار دارد، در نزدیکی رود یامونا و به طور کلی روی جلگه‌ی رود گنگ واقع شده است. آب و هوای دهلی به خاطر نزدیکی به رشته کوه‌های هیمالیا در برخی روزها و ماه‌ها سرد می‌شود. از سوی دیگر مانند بیابان‌های راجستان روزهای گرم و خشک هم دارد. در ماه‌های آوریل تا اکتبر آب و هوای دهلی بسیار گرم است. در ماه‌های زمستانی سرد و در فصل باران‌های موسمی مخصوصا ژوئیه و اوت بارندگی شدید و سیل آسا است.

 با توجه به این توضیحات راهنمای سفر به دهلی به شما توصیه می‌کند اگر قصد شما از سفر به دهلی گردشگری است، در ماه‌های معتدل سال مانند آبان و فروردین سفر کنید. اما اگر قصد خرید یا تجارت دارید تیر و مرداد بهترین زمان ممکن است. البته لازم به یاد آوری است که این زمان با باران‌های موسمی همراه خواهد بود.

راهنمای سفر به دهلی

لذت گردشگری در دهلی

همان طور که گفته شد دهلی تاریخ کهن و فرهنگ اصیل خودش را دارد. تعداد بناها و مکان‌های دیدنی آن بسیار زیاد و طبیعت آن غنی و دل‌پذیر است. ترکیب طبیعت، تاریخ، موسیقی و رنگ‌های هندی شما را به سرزمین پری‌ها و افسانه‌ها خواهد برد. البته خالی از لطف نیست که بگوییم تاثیر فرهنگ ایرانی بر روی برخی آثار ثبت شده‌ی هند انکار نشدنی است. راهنمای سفر به دهلی در ادامه متن شما را با چند مورد از مهم‌ترین اماکن گردشگری دهلی آشنا می‌سازد.

قلعه سرخ

قالعه‌ی سرخ در قرن هفدهم به دستور شاه جلال ساخته شده است. از این جهت به آن قلعه‌ی سرخ می‌گویند که از ماسه‌های سرخ  رنگ ساخته شده. ورودی این قلعه به نام دروازه لاهور، از دروازه‌ی عظیم دهلی نیز بزرگ‌تر است.

معرفی بهترین هتل های چهار ستاره جیپور در هند

قطب منار

قطب منار یکی از پیچیده‌ترین و زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی در دهلی است. این اثر تاریخی شامل مناری آجری به نام قطب، که بلندترین منار آجری در جهان است می‌باشد.

مقبره گاندی

اصلا غیر ممکن است کسی به هندوستان، مخصوصا دهلی سفر کند اما به دیدن مقبره‌ی گاندی نرود. از مهم‌ترین اماکن گردشگری در دهلی، بازدید بنای یادبود گاندی است. گاندی رهبر ضد استعمار هند و پدر هند نوین امروزی است. راهنمای سفر به دهلی به شما پیشنهاد می‌کند حتما از این مکان دیدن کنید.

مقبره همایون

این مقبره‌ی عظیم و زیبا به سبک معماری ایرانی ساخته شده و محل استراحت همایون، پادشاه مغول بوده است. طبق اسناد تاریخی تاج محل با الهام از این بنا ساخته شده است. همان طور که می‌دانید، تاج محل نماد کشور هند و ساخته‌ی معماران ایرانی است.

معبد لوتوس

معبد لوتوس یا عبادتگاه نیلوفر آبی، نماد مشترک آیین هندو، بودایی، اسلام و جین است که توسط فریبرز صهبا ساخته شده و در وع خود بی‌نظیر است.

برای اطلاع بیشتر از دیگر مکان‌های مهم دهلی نام برده می‌شود:

دروازه‌ی هند، مسجد جامع دهلی، رصدخاه‌ی جانتر مانتر، موزه‌ی ملی، پارک ملی جانورشناسی، باغ پنج حس دهلی و…

غذاهای معروف دهلی

در شهر دهلی رستوران‌های معروفی وجود دارد که انواع غذاهای سنتی هندی و یا آسیایی را طبخ می‌کنند. رستوران کردیم غذاهای آسیایی و هندی را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. رستوران بخارا یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های دهلی است که سطح کیفیت غذای آن بسیار بالاست. از جمله غذاهای معروف هندی می‌توان به بریانی، چالت، کولفی فالوده، کراچی حلوا، نیهاری اشاره کرد.

راهنمای سفر به دهلی

رعایت نکات ضروری در سفر به دهلی

آب لوله کشی قابل نوشیدن نیست و باید از آب معدنی استفاده کنید. به خاطر بهداشت پایین و دوری از بیماری اصلا از خیابان غذا تهیه نکنید. برای انجام کارها و شروع گشت و گذار یا خرید سوغاتی از صبح زود شروع به حرکت کنید، زیرا ازدحام جمعیت توریستی و یا شهروندان دهلی بسیار خواهد بود. به آداب و رسوم هندوها احترام گذاشته و هرگز خدایان هند را مسخره نکنید.

در آخر

برای سفر به دهلی شما می‌توانید از طریق تورهای مسافرتی یا ویزای توریستی اقدام نمایید. مسیر هوایی مستقیم به دهلی بهترین انتخاب برای پیمودن مسیر سفر است. توجه داشته باشید قبل از سفر حتما معاینات پزشکی را انجام داده و واکسن‌های لازم را بزنید. همچنین در کنار بازدید از فرهنگ و آثار تاریخی، می‌توانید به بازارهای سنتی یا مراکز خرید تجاری دهلی رفته و با سوغاتی‌های مخصوص هند بازگردید. بی‌شک یکی از لذت‌های سفر به هند گشت و گذار در بازارهای سنتی آن ماند بازار دیلی هات است. چنانچه سوال یا پیشنهادی دارید در بخش ارسال نظر با ما در ارتباط باشید. در پایان راهنمای سفر به دهلی سفر لذت بخشی را برای شما آرزومند است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها