راهنمای سفر به پکن

 راهنمای سفر به پکن

چین، کشوری وسیع، با تنوع زیستی گسترده و شگفت‌انگیز است. جزء اولین کشورهای صاحب تمدن شناخته شده و معابد، قصرها، رودها و دره‌های اسرار آمیز آن مسافران را به سمت خود می‌کشاند. از سوی دیگر چین کارخانه‌ی تولید محصولات مختلف برای تمام دنیا است. چین کشوری توسعه یافته با کمترین میزان بیکاری در دنیا شناخته شده. صنعت، معماری‌های شگفت‌انگیز، برج‌ها، ماشین‌ها و سفینه‌های فضایی آن هر روز در صدر خبرها دیده و شنیده می‌شود. پکن پایتخت سیاسی و فرهنگی چین و شانگهای پایتخت اقتصادی و مالی چین است.  راهنمای سفر به پکن در ادامه مقاله، به طور خلاصه و مفید اطلاعاتی از قبیل شرایط آب  و هوایی، گردشگری در پکن، جشنواره‌های مهم و غذاهای مخصوص پکن در اختیار شما قرار می‌دهد.

 مختصری در مورد پکن

پکن کلمه‌ای فرانسوی است که از نام بِیجینگ北京)  Beijing  ) گرفته شده. بیجینگ به معنای پایتخت شمالی است زیرا پکن در شمال شرقی چین قرار دارد. پکن با سابقه‌ی تاریخی سه هزار ساله، یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای چین و حتی جهان شناخته شده. آمار رسمی منتشر شده در سال ۲۰۱۴ می‌گوید این شهر جمعیتی بالغ بر بیست و یک میلیون نفر داشته. زبان رسمی در پکن ماندارین یا همان زبان استاندار و رسمی چینی است. واحد پول در شهر پکن یوان ( رنمینبی RMB) است. راهنمای سفر به پکن در بخش بعدی مقاله در مورد بهترین زمان سفر و شرایط جوی پکن مطالبی را ارائه می‌دهد.

اقلیم و شرایط آب و هوایی پکن

آب و هوای پکن کاملا وابسته به زمان طبیعی کره‌ی زمین است. در تابستان، پکن آب و هوای گرم وشرجی دارد و در زمستان هنگام بارش برف، دما در بعضی نقاط به منفی ده درجه‌ی سانتی‌گراد نیز می‌رسد. راهنمای سفر به پک به شما توصیه می‌کند در پاییز طلایی پکن، زمان سفر خود را انتخاب کنید. شهریور و مهر ماه معتدل‌ترین زمان برای سفر است.

آشنایی با معبد بهشت پکن

جاذبه‌های گردشگری در شهر پکن

در این بخش راهنمای سفر به پکن سعی می‌کند تا حد ممکن، معروف‌ترین و پر بازدید‌ترین مکان‌های گردشگری طبیعی یا تاریخی پکن را به شما معرفی کند. از آنچه که بیان شد متوجه اهمیت شهر پک، از لحاظ تاریخی و سیاسی شده‌اید. وجود پرستشگاه بهشت، دیوار چین و شهر ممنوعه باعث شده، پکن پر بازدید ترین شهر توریستی جهان شود.

 راهنمای سفر به پکن

پرستشگاه بهشت

بنای بهشت نماد شهر پکن است. این بنا از دو شکل هندسی دایره که نماد آسمان است و مربع که نماد زمین است تشکیل شده. اگر با فلسفه‌ی یینگ و یانگ آشنایی داشته باشید، می‌توانید این فلسفه را در معماری این بنا پیدا کنید. بنای بهشت در ابتدا برای شکرگزاری امپراطوران ساخته شده، اما پس از مدتی به محلی برای جشن‌های برداشت محصول تبدیل شد.

شهر ممنوعه

یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین معماری بشری، شهر ممنوعه در پکن است.  این شهر مجموعه‌ای از قصرهای امپراطوری مینگ و چینگ است. هفتاد ساختمان مختلف و حدود نه هزار اتاق دارد. قصر بهشت پاک، مدرسه‌ی سلطنتی، تالار تشریفات نظامی، پنج پل مرمر و دروازه‌ی مریدیانن از دیدنی‌های مشهور درون شهر ممنوعه است.

دیوار بزرگ چین

دیوار چین از شهر پکن حدود یک ساعت فاصله دارد. دیوار بزرگ چین یکی از عجایب هفت‌‎گانه‌ی دنیاست. آن‌قدر شهرت دارد که همه‌ی ما به خوبی با آن آشنا هستیم. وقتی روی دیوار چین قدم می‌زنید هشت متر با سطح زمین فاصله دارید.

میدان تیان آنمن

بزرگ‌ترین میدان ه تنها د رچی، بلکه در کل دنیاست. این میدان با نام میدان صلح بهشت نیز شناخته می‌شود. ای میدان یک میلیون نفر گنجایش جمعیت دارد. در سال ۱۹۸۵ برای جشن‌های جمهوری خلق چین ساخته شده است. یکی از جاذبه‌های این میدان این است که می‌توانید از همان‌جا به شهر ممنوعه بروید.

استادیوم ملی لانه پرنده

این استادیوم در سال ۲۰۰۸ برای المپیک تابستانه ساخته شد. چون از بالا، این استادیوم شبیه لانه‌ی پرنده است، به آن استادیوم لانه‌ی پرنده می‌گویند. بعد از المپیک این استادیوم محل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و… شد. در کنار این استادیوم می‌توانید از استادیوم مرکز ملی آبزیان دیدن کرده و از آکواریوم عظیم ماهی‌ها لذت ببرید.

جشنواره‌های پکن

در پکن هرساله جشنواره‌های سنتی یا ملی برگزار می‌شود. جشن‌های چینی ریشه در تاریخ و تمدن این کشور دارند و برای فهمیدن این که چرا چنین جشن‌هایی برگذار می‌شود حتما باید با فرهنگ و تاریخ چینی آشنایی داشته باشید. از مهم‌ترین جشنواره‌های چین و پکن جشن سال نو یا Spring festival  است. این جشن بعد از اتمام ماه دی و شروع ماه بهمن برگزار می‌شود. جشنواره‌ی فانوس یوانشیاجی، جشنواره‌ی مجسمه‌های یخی از دیگر رخ‌دادهای مهم پکن است.

فرهنگ غذا و غذاهای مخصوص پکن

دیگر کسی نیست که نداند چینی‌ها چه سبک غذایی دارند. ممکن است فکر کنید همه‌ی مردم چین یا پکن از حشرات، حیوانات وحشی  و… تغذیه می‌کنند. اما باید گفت اصلا چنین نیست و این عده بسیار کمتر از آن‌چه فکر می‌کنیم هستند. زیرا سنت آشپزی چینی بر روی سلامت جسم شکل گرفته و مردم چین به سلامت خود بسیار اهمیت می‌دهند. از سوی دیگر چین بیش از صد میلیون جمعیت مسلمان دارد.

بنابراین شما می‌توانید در پکن از رستورا‌ن‌های حلال استفاده کنید. در چین مردم با دو چوب مخصوص به نام چاپستیک غذا می‌خورند. اما اگر به رستوران بروید حتما قاشق و چنگال‌های لازم را برای شما می‌آورند. در ادامه‌ی این بخش، راهنمای سفر به پکن چند مورد از معروف‌تری غذاها را معرفی می‌کند.

 

 راهنمای سفر به پکن

ادرک پکن

تاریخچه‌ی این غذا به سال ۱۴۰۲ باز می‌گردد و در ابتدا برای پکنی‌ها نوعی غذای اشرافی و دیپلماتیک بوده. امروز کباب اردک پکن در رستوران‌ها و مهمانی‌ها سرو می‌شود.

شوآن یانگ رو

آبگوشت بره‌ی خالص است که در قابلمه‌ای مسی و درو کوزه‌ی زغالی تهیه می‌شود. این آبگوشت از برش‌های باریک گوشت بره و ادویه‌های چینی تشکیل شده است.

نودل‌های ژجیانگ، کیک گوشت مندینگ، جیابینگ،  از دیگر غذاهای لذیذ پکن است.

سخن آخر

اگر تصمیم دارید برای سفر آماده شوید، راهنمای سفر به پکن پرواز مستقیم تهران به پکن را به شما پیشنهاد می‌کند. در شهر پکن از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنید. هنگام بازدید از اماکن شلوغ مانند دیوار چین مراقب وسایل خود باشید. برای صدا زدن چینی‌ها از عنوان خانم یا آقا و یا نام خانوادگی مخاطب خود استفاده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها