آشنایی با معبد بهشت پکن

معبد بهشت پکن

پکن پایتخت اژدها، جاذبه‌های جورباجورِ طبیعی و تاریخی زیادی دارد، که حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. معبد بهشت پکن تنها قطره‌ای در مقابل دریا است. بزرگترین معبد چوبی دنیا که حتی در ساخت آن، در چندصد سال گذشته هم از میخ و یا چیزی شبیه به آن استفاده استفاده نشده است. اوج معماری این بنا در دایره‌ای بودن آن است، که در مجموع با حیاط معبد، شش دایره هم مرکز از نمای بالای آن قابل دیدن می‌باشند. با توجه به تاریخ ساخت این بنا، به راحتی می‌توان فهمید، این بنای باشکوه جرو میراث جهانی یونسکو باشد.

تاریخ معبد

این معبد در حدود پنج قرن پیش ساخته شده است. سلسه‌های امپراطوی مینگ و چینگ، سازنده و تکمیل کننده‌ی این معبد باشکوه هستند. این سلسله‌ها که خود را “تیان زی” یا همان پسر بهشت می‌نامیدند، بر اساس اعتقادات خود تلاش برای ساخت معبد را به جد پیگیری کردند تا به پرستش و قربانی کردن در این معبد بپردازند.

معبد بهشت پکن

انعکاس صدا در معبد

پیشینیان ما گاها چیزهایی را درست کرده‌اند که حتی با تکنولوژی‌های امروزی هم نمی‌توان چنین چیزی را خلق کرد. برای مثال اهرام ثلاثه در مصر یا گرم کردن حمام با یک شمع توسط شیخ بهایی و … که تعجب‌آور می‌باشند. معبد بهشت پکن هم رازهای فاش نشده جالبی دارد. اگر دو نفر در دو طرف دیوار با هم به گفتگو بپردازند، صدایی که از طرف یکدیگر می‌شوند، همان صدایی است که بدون وجود دیوار از هم می‌شنوند.

هم‌چنین سه سنگ وجود دارد که اگر بر روی آن‌ها بایستید و صحبت کنید، صدای شما به دفعات مختلف منعکس می‌شود. از این سه سنگ، یک سنگ صدای شما را یک‌بار، دیگری دوبار و در نهایت آخری سه‌بار صدای شما را منعکس می‌کند، که در نوع خود بی‌نظیر و حیرت‌آور است.

نمادهای شهر تهران

نمای معبد بهشت پکن

در نمای این معبد، سه دایره متحد المرکز را می بینید که هر کدام بخشی از تالار را تشکیل می دهند. تالار دعای برداشت محصول، تالار گنبد آسمان و محرابی مدور، نام این سه دایره متحد المرکز است. در این تالارها امپراطوران سلسله های مینگ و چینگ، مراسم های عبادی و قربانی کردن را انجام می دادند.

عکاسی با چترهای سر طلایی معبد

یکی از جذابیت های این معبد، وجود چترهایی است که با سر طلایی رنگ جلوه گری می کند. این چترها سوژه ای داغ برای عکاسان عزیز خواهد بود. حتما پیش از ورود به معبد، از صاحبان معبد جهت عکسبرداری اجازه بگیرید.

معبد بهشت پکن

بازدید از معبد بهشت

ساعات بازدید از معبد بهشت، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. همچنین علاقه مندان می توانند از ساعت ۶ صبح به محوطه باغی این مجموعه بروند و تا ۸ شب، لحظاتی فراموش نشدنی را در این باغ زیبا بگذرانند. البته برای تماشای معبد باید بلیط تهیه کنید. بلیط این معبد، ۱۰ یوان چین است و بازدید از کل مجموعه که شامل امکانات تفریحی مجزایی می شود، ۳۰ یوان هزینه دارد.

نتیجه گیری

گشت و گذار در معابد و جاهای دیدنی کم‌نظیر چین، تجربه‌ای غیرقابل توصیفی می‌تواند برای شما باشد. علاوه بر معبد بهشت، پکن جاهای دیدنی زیادی نیز دارد که افزون بر علت مسافرت به این شهر برای شما می‌تواند باشد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها