راهنمای سفر به توکیو 

راهنمای سفر به توکیو 

ژاپن کشور صنعت، پیشرفت و تجهیزات پیشرفته است، اما در کنار تمام این ویژگی‌ها ژاپن تاریخ و طبیعت مخصوص به خودش را دارد و میراث کهن خود را حفظ کرده. در سفر به توکیو شما زیباترین تلفیق صنعت و سنت‌ها را خواهید دید. راهنمای سفر به توکیو در این مقاله شما را به طور مخصوص با توکیو، پایتخت ژاپن و آشنا می‌سازد.

توکیو شناسی

توکیو در شرق جزیره‌ی هونشوی قرار دارد. اکنون توکیو یکی از متروپولیس‌های مشهور است اما در گذشته یک روستای ماهیگیری به نام ادو بوده. بعد از نیویورک  و لندن توکیو به عنوان صنعتی‌ترین شهر جهان شناخته شده است. توکیو در سرشماری سال ۲۰۲۰ حدود چهارده میلیون نفر جمعیت را در خودش جای داده است. زبان رسمی در توکیو ژاپنی و پول رایج‌شان یِن ژاپن است.

جغرافیا شناسی توکیو

توکیو چند جزیره دارد که این جزایر عموما آتش‌فشانی و زلزله‌خیز هستند. دو کوه آتش‌فشانی اویاما  و میهارا هم‌ اکنون نیز فعال‌ هستند. دریاچه‌های مصنوعی تاما و اوکوتاما مهم‌ترین منبع تامین آب آشامیدنی ژاپن در توکیو قرار دارد. آب و هوای توکیو مرطوب و نیمه گرمسیری می‌باشد، به این صورت که در تابستان هوا گرم و زمستان هوای معتدل و سرد دارد.

راهنمای سفر به توکیو بهترین زمان برای سفر را ماه‌های بهاری و پاییزی می‌داند، سفر تابستانه به توکیو به خاطر فشار جمعیت و حضور سایر توریست‌ها ممکن است برای شما آزار دهنده باشد.

هزینه‌ های سفر به توکیو

باید به اطلاع شما برسانیم سفر به توکیو پرهزینه خواهد بود زیرا توکیو شهری گران است. با این حال روش‌هایی مأثر وجود دارد تا شما را برای یک سفر کم هزینه و مفرح یاری رساند. در ادامه‌ی این بخش چند مورد ضروری و مهم را به شما یادآور می‌شویم.

هتل های توکیو

قبل از سفر هتل‌ها و هاستل‌های توکیو را شناسایی و در سایت رزرو کنید. اتاق‌های خصوصی حدود هفت هزار تا یازده هزار ین قیمت دارد که شامل تخت دو نفره و صبحانه می‌باشد. اقامت در هاستل بین دو تا پنج هزار ین برای شما هزینه خواهد داشت. اگر به تنهایی سفر می‌کنید می‌توانید از هتل‌های کپسولی معروف استفاده کنید. در این هتل‌ها یک کپسول که شامل تخت‌خواب است به شما داده می‌شود. حمام و دست‌شویی این هتل‌ها عمومی است و بیشتر برای آقایان مناسب است.

راهنمای سفر به توکیو استفاده از کوچ سرفینگ را پیشنهاد می‌دهد. با این روش می‌توانید یک راهنما و میزبان محلی در توکیو پیدا کرده و با آداب و سنت ژاپن بیشتر آشنا شوید.

هزینه‌ های حمل و نقل در توکیو

اولین توصیه‌ به شما این است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. متروهای توکیو و اتوبوس‌ها شما را از سایر موارد بی‌نیاز خواهد ساخت. اگر سفری فوری در توکیو دارید باید توجه داشته باشید هزینه‌های تاکسی بسیار بالاست، به جای تاکسی می‌توانید از سیستم تاکسی آنلاین اوبر استفاده کنید.

مکان‌های گردشگری در توکیو

در توکیو علاوه بر برج‌ها، مراکز خرید عالی، رستوران‌های ستاره‌دار، کافه گیم‌های مجهز، شهربازی‌ها و… می‌توانید وارد دنیای تاریخی ژاپن شوید. راهنمای سفر به توکیو در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در توکیو آشنا می‌سازد.

راهنمای سفر به توکیو 

کاخ امپراتوری توکیو

ای کاخ که متعلق به قرن هفدهم است از جاذبه‌های گردشگری قسمت ماروچی توکیو به حساب می‌آید. در حال حاضر این کاخ مورد استفاده‌ی خاندان سلطنتی ژاپن می‌باشد. پل نیجوباشی از معروف‌ترین پل‌های ژاپن، در باغ این کاخ قرار دارد. انعکاس پل بر روی آب یک پل دو طرفه را به تصویر می‌کشد.

آساکوسا و معبد سنسوجی

آساکوسا محله‌ای در توکیو است که شهرتش به خاطر وجود معبد سنسوجی در این منطقه می‌باشد. در انتهای خیابانی که پر از فروشگاهای هنرهای دستی و سنتی ژاپنی مانند کیمونو، اسباب بازی‌های چوبی و.. است، معبد سنسوجی قرار گرفته. دروازه‌ی کامیناری مون و کبوترهای معبد از جمله موارد مورد توجه گردشگران است.

معبد میجی

ای معبد هدیه‌ای برای امپراتور میجی و همسرش بوده. ساخت این بنا یازده سال طول کشیده و در سال ۱۹۲۶ به اتمام رسید.  این معبد که یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی توکیو است، باغ بسیار بزرگی دارد. در این باغ ۱۲۰ هزار درخت از گونه‌های مختلف کاشته شده است. راهنمای سفر به توکیو توصیه می‌کند از موزه‌ی سلطنتی این معبد دیدن کنید.

برج اسکای تری توکیو

این برج ۶۳۴ متری مخابراتی و توریستی در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. بعد از افتتاح به سرعت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل گشت. این برج چند سکویی چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. بلندترین سکوی این برج کف شیشه‌ای است و تمام شهر زیر قدم‌های شما قرار می‌گیرد.

در ادامه، راهنمای سفر به توکیو به طور اختصاری چند مکان پر طرفدار دیگر را به شما معرفی می‌کند: مرکز ملی هنر، موزه‌ی میرائیکان، تندیس هاچیکو، موزه‌ی ملی هر غربی، باغ ملی توکیو، باغ‌وحش اونئو، دیزنی لند و دیزنی سی، بازار تسوکیجی و…

دیدنی های توکیو

غذاهای معروف توکیو

غذاهای ژاپنی به خاطر سبک سلامت محور و لذیذ بودن شهرت جهانی دارند و حتی شما می‌توانید در بعضی از رستوران‌های ایران این غذاها را نوش جان کنید. ژاپنی‌ها آداب و رسوم خاصی برای آشپزی و غذا خوردن دارند. در رژیم غذایی ژاپنی، غذا باید با مواد طبیعی و ادویه‌های مناسب خوب پخته شود و ظاهر غذا زیبا و دلربا باشد. راهنمای سفر به توکیو برخی از محبوب‌تری غذاهای ژاپنی را به شما معرفی می‌کند.

راهنمای سفر به توکیو 

سوشی

سوشی که در راس غذاهای محبوب ژاپنی است، انواع و اقسام مختلفی دارد. مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی سوشی برنج و ماهی خام است. این غذا معمولا در بشقاب چوبی یا لاکی به همراه سس سویا سرو می‌شود.

رامن

رامن رشته‌های باریک نودل است که به سبک ژاپنی طبخ می‌شود. معمولا این رشته‌ها به همراه گوشت، سبزیجات، سس تند، سس سویا و… طبخ می‌شود. رامن یک فست فود محبوب و ارزان قیمت است که در تمام رستوران‌ها وجود دارد.

سوکی یاکی

سوکی یاکی ترکیب ورقه‌ها گوشت گوساله به همراه توفو، قارچ شیتاکه، شکر، سس سویا و میرین است. این غذا بیشتر در زمستان‌ها سرو می‌شود اما در سایر ماه‌ها نیز در منوی رستوران‌ها وجود دارد.

سخن آخر

راهنمای سفر به توکیو به شما پیشنهاد می‌کند از فستیوال‌ها و جشنواره‌های ژاپنی باخبر شوید. جشن هاناوی یکی از زیباترین و مشهورترین جشن‌های ژاپن است. سلامت خود را چک کرده و واکسن‌های لازم را بزنید. پیشاپیش برای سفر شما آرزوی شادمانی داریم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها