آشنایی با بهترین جاهای دیدنی ژاپن

بهترین جاهای دیدنی ژاپن

ژاپن شرقی‌ترین جزیره کشور آسیا، یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیاست. همگی ما با پیشرفت‌های صنعتی و علمی ژاپن آشنایی داریم. ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا، یکی از راه‌های پیشرفت خود را کسب درآمد از راه گردشگری قرار داده است. در ژاپن همه چیز در کنار هم قرار دارد. سنت، فرهنگ و آداب ژاپنی برچیده نشده و پا به پای علم و فناوری پیش می‌رود. در این مقاله بهترین جاهای دیدنی ژاپن را به شما معرفی می‌کنیم اما اگر می‌خواهید اطلاعاتی جامع در مورد ژاپن بخوانید، نگاهی به راهنمای سفر به ژاپن بیندازید.

فصل‌های گردشگری در ژاپن

یکی از مواردی که تاثیر مستقیمی بر سفر توریستی شما و همچنین هزیه‌های سفر شما دارد، این است که چه زمانی می‌خواهید به سفر بروید؟ ژاپن از تنوع آب و هوایی بالایی برخوردار است. در شمال این کشور زمستان‌ها سرد و پر برف و در جنوب آن تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل وجود دارد. زیباترین فصل ژاپن بهار است که شکوفه‌های ساکورا می‌رویند. در این زمان جشنواره‌ی هانامی برگذار می‌شود و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و در شمال ژاپن، در فصل زمستان فستیوال برف برگزار می‌شود.

بهترین مکان‌‌های گردشگری در ژاپن

با توجه به این که ژاپن هم از نظر طبیعت‌گردی، گردشگری تاریخی و هم تفریحات مدرن و پیشرفته بسیار غنی است، بهترین جاهای دیدنی ژاپن را برای هر مورد به شما معرفی می‌کنیم. زیرا یک سفر زمانی جامع خواهد بود که حداکثر پتانسیل‌های گردشگری را در خود جای داده باشد، همچنین سلایق توریست‌ها در انتخاب جاهای دیدنی متفاوت است.

کوه فوجی سان

اصلا غیر ممکن است کسی به ژاپن برود و از دریاچه، جنگل‌ها و کوه فوجی سان دیدن نکند. یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن کوه فوجی سان است. فوجی سان، یک آتش‌فشان خاموش در غرب توکیو است. برای توریست‌ها یک قطار گردشگری تدارک دیده شده که دور تا دور محیط فوجی سان را دور می‌زند. پنج دریاچه‌ی مختلف، درختان ژاپنی و شکوه قله‌ی فوجی سان بی‌شک شما را به وجد خواهد آورد. قابل ذکر است که کوهنوردی فوجی سان بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. فوجی سان نماد کشور ژاپن است.

بهترین جاهای دیدنی ژاپن

کوه کویا

کویا در استان واکایاما قرار دارد و مرکز بوداییان مذهب شینگو است. در کویا ۱۲۰ معبد مختلف ساخته شده و سفر به این منطقه مانند حضور در یک دانشگاه مذهبی است. صومعه‌ی کویا بسیار معروف است و به عنوان دانشگاهی مذهبی شناخته می‌شود.

کوه آساهی، کوه یاری،  کوه یوشینو، کوه آسو نیز از دیگر کوه‌های زیبای ژاپن هستند. هر کدام از این کوه‌ها دارای طبیعت خاص و معابد مخصوص به خود است.

پارک Ueno در توکیو

پارک وینو یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن است، هر ساله بیش از۱۰ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند. پارک وینو شش موزه، باغ وحش، معبد توشوگو و برکه شینوبازو را در خود جای داده است. پارک وینو، به خانه‌ی شکوفه‌های گیلاس معروف است. این پارک در کنار ایستگاه وینو قرار دارد و محل برگزاری جشن هانامی است. جشن هانامی هم زمان با شکفتن شکوفه‌های گیلاس ژاپنی، که نماد کشور ژاپن است برگزار می‌شود.

باغ شرقی قصر امپراطور، شینجوکوگوئن، دره‌ی تودوروکی، پارک ملی چیچیبو تاماکای، باغ کیوشیبا ریکیو و باغ هاما ریکیو از دیگر باغ‌ها و پارک‌های معروف ژاپن هستند.

جزیره‌ی میاجیما

برای رسیدن به این جزیره باید از هیروشیما سوار قایق بشوید، بعد از گذراندن مسافتی کوتاه به جزیره خواهید رسید. جزیره‌ی میاجیما یک جزیره‌ی زیارتی است، معبد ایتسوکوشیما در این جزیره قرار دارد. این معبد را در قرن هشتم برای ادای احترام به  دختران خدا که نامشان به ژاپنی سوسانو است، ساخته‌اند. این معبد را در لیست بهترین جاهای دیدنی ژاپن قرار دهید زیرا واقعات دیدنی و تاریخی است.

معبد ایتسوکوشیما چند تالار مهم دارد که هوندِن، تالار پیشکش، تالار نیایش و تالار سجوکاکو نام دارند. روی استیج زیبای این معبد رقص‌ها و موزیک‌های سنتی اجرا می‌شود.

شبه جزیره‌ی توتو، جزیره‌ی شیکوکو، جزیره کراما، جزیره‌ی ایشیگاکی از دیگر جزیره‌های زیبای ژاپن است.

پارک ساحلی هیتاچی

این پارک ساحلی به خاطر گل‌های نیلی و یاسی رنگ به نام نموفیلاس شهرت دارد. در فصل بهار تمام پارک که حدود ۱۹۰ هکتار است از این گل‌های زیبا پوشیده می‌شود. همین مکان در فصل پاییز با بوته‌های خودرو کوچیا به رنگ قرمز در می‌آید.

جنگل بامبو

جنگل بامبوی ساگانو در قسمت غربی کیوتو و منطقه‌ای به نام آراشیاما قرار دارد. این جنگل بامبو یکی از زیباترین جنگل‌های ژاپن است.

کیوتو

کیوتو به پایتخت هزار ساله معروف است، این شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن است، چرا که با داشتن ۴۰۰ زیارتگاه و ۱۶۰۰ معبد، کاخ و باغ‌های مختلف شما را مسحور خود خواهد ساخت. کیومیزو، کینکاکوجی، از مشهور ترین معابد شهر کیوتو هستند که توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. یکی از جشنواره‌های مهم کیوتو جشواره‌ی گیون ماتسوری در ماه جولای است که در این شهر برگزار می‌شود.

نیکو ژاپن

نیکو یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی ژاپن است که در قسمت شمالی ژاپن قرار دارد. از جمله جاهای دیدنی نیکو می‌توان به آبشارهای کیگان، دریاچه‌ی چوزنجی، باغ گیاه‌شناسی نیکو، خیابان سَرو نیکو، مجسمه‌ی سه میمون خردمد و سرزمین عجایب نیکو اشاره کرد.

از دیگر شهرهای معروف ژاپن که در بین گردشگران بسیار پرطرفدار هستند می‌توان این موارد را نام برد: شهر کاماکورا ژاپن، تاکایاما، نارا، هیروشیما، کانازاوا.

منطقه گینزا ژاپن

گینزا یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین مراکز تجاری توکیو است. در این منطقه که آن را معادل میدان تایمز نیویورک می‌دانند، شما می‌توانید گران‌ترین کالای دنیا را مشاهده کنید. در این منطقه ده مرکز خرید بسیار بزرگ قرار دارد که شامل تمام کالاهای دنیا است. کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز آرامش این منطقه بسیار عالی هستند.

بهترین جاهای دیدنی ژاپن

موزه‌های ژاپن

یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن موزه‌های مختلف آن است. موزه‌ی جیبلی توسط استاد هیروکی میازاکی طراحی شده که یادبودی از انیمه‌ها و کارتن‌های نوستالژی  ژاپنی است. جیبلی یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای انیمیشن سازی دنیا است. برای رفتن به این موزه باید بلیط آن را تهیه کنید و پس از رفتن به ایستگاه میکاتا، سوار بر اتوبوس‌های گربه‌ای جیبلی به موزه بروید.

موزه‌ی هنرهای دیجیتال ژاپن، اولین موزه‌ی هنرهای دیجیتال تعاملی دنیا است. این موزه که در نزدیکی بازار معروف تسوکیجی قرار دارد، در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است.

بازدید از موزه‌ی ملی ژاپن، موزه‌ی هنرهای مدرن نیز تجربه‌های جدیدی برای شما خواهد ساخت.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها