آشنایی با بهترین مکان های برف بازی تهران

بهترین مکان های برف بازی تهران

بسیاری از افراد مخصوصا جوانان برف بازی را یکی از زیباترین و بهترین تفریحات زمستانی می دانند. از ساختن آدم برفی و پرت کردن گلوله برفی به یکدیگر گرفته تا اسکی و تله کابین سواری همگی جزو لذتبخش ترین تفریح های فصل زمستان است. در روزهای برفی بهترین مکان های برف بازی تهران پر از جمعیت می شوند و شادی و طراوت در بین مردم نمایان است. البته ایران به دلیل آب و هوای گرم و خشکی که دارد همه شهرهای آن از نعمت برف برخوردار نیستند ولی خوشبختانه پایتخت نشینان از آن بهره مندند.

بنابراین اگر ساکن تهران هستید یا در زمستان به آن سفر کردید حتما از تفریحات زمستانی این شهر استفاده کنید. این شهر به سبب امکانات خوبی که دارد مکان مناسبی برای برف بازی شما است. اگر می خواهید با بهترین جاهای برفی تهران آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

آشنایی با پیست های اسکی پایتخت

یکی از بهترین اماکن جهت برف بازی و تفریحات زمستانی پیست های اسکی هستند. افراد بسیاری معمولا در روزهای تعطیل با تجهیزات پیشرفته و مناسب به پیست های اسکی می روند و از این ورزش لذت می برند. به همین جهت در ادامه به توضیح پیست های تهران و اطراف آن می پردازیم.

بهترین مکان های برف بازی تهران

قدیمی ترین پیست اسکی، اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی یکی از بهترین مکان های برف بازی در تهران است. پیست آبعلی که قدیمی ترین پیست برای تهرانیان به شمار می رود، از اوایل دی ماه تا آخر ماه اسفند بهترین زمان برای رفتن به این پیست است. در پیست آبعلی امکانات ورزشی خوبی از قبیل: تله کابین، هشت تله اسکی و تله سیژ وجود دارد که می توانید علاوه بر اسکی کردن و ساختن آدم برفی، از آنها لذت ببرید.

پیست اسکی دیزین معتبرترین پیست در خاورمیانه

یکی از پیست های خوب اطراف تهران، پیست دیزین است. در این پیست بسیاری از مسابقات اسکی برگزار می شود و یکی از بهترین پیست ها به شمار می رود. این مکان برای برف بازی مناسب است. سر خوردن با تیوب نیز یکی از تفریحات مردمی است که به این پیست می روند.

پیست اسکی شمشک یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران

اگر می خواهید با یکی دیگر از بهترین مکان های برف بازی تهران آشنا شوید، به پیست اسکی شمشک بروید. این پیست که در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی در روستای شمشک آماده و تجهیز شده است، در فاصله ۵۷ کیلومتری تهران قرار دارد. شما در پیست شمشک می توانید از امکاناتی نظیر: سه عدد تله اسکی، دو عدد تله سیژ و دو عدد اسکی چکشی استفاده کنید.

در ادامه با پارک های زیبای تهران در روزهای برفی آشنا می شوید.

بهترین مکان های تفریحی تهران

پارک های برفی تهران

تا اینجای مطلب در مورد پیست های اسکی تهران صحبت کردیم در ادامه به پارک های زیبایی که در روزهای برفی تبدیل به مکانی مناسب برای برف بازی می شوند، می پردازیم.

بام تهران مکانی زیبا در ولنجک

یکی از مکان های زیبا در تهران که اغلب پایتخت نشینان از آن دیدن کرده اند، بام تهران است. این مکان تفریحی که در ابتدای تله کابین توچال قرار دارد، یکی از نقاط مرتفع شهر است. این منطقه کوهستانی به سبب مرتفع بودن در فصل زمستان پر از برف می شود و شهروندان بسیاری جهت برف بازی به آن مکان می روند. بام تهران یک مجموعه تفریحی با چشم انداز منحصر بفرد بوده و طبیعت آن دلچسب و روح نواز است. ایستگاه یک توچال نیز یکی از نقاط خوب بام تهران است که انسان و طبیعت آن را به وجود آورده است.

پل طبیعت پارکی با جاذبه های گوناگون

پارک آب و آتش یا پل طبیعت یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران است. این پارک زیبا و فوق العاده با جاذبه های بسیار که هر گوشه آن جذابیت خاص خود را دارد مکانی مناسب برای برف بازی است. شما می توانید در روزهای برفی با کودکان به این پارک مرتفع و خوب بروید و آدم برفی بسازید. جهت رسیدن به پارک طبیعت به اتوبان حقانی بعد از جهان کودک بروید.

پارک پرواز مکانی برای برف بازی دوستانه

منطقه ای سرسبز در شهرک مخابرات و روی ارتفاعات شمال غرب تهران با نام پارک پرواز وجود دارد. این مکان زیبا جایی برای گردهمایی دوستانه و تفریحات ساده است. اگر در روزهای برفی زمستانی به این منطقه بیایید می توانید برف بازی کنید و عکس های زیبا و رویایی بگیرید.

بهترین مکان های برف بازی تهران

پارک پردیسان مکانی برای برف بازی

یکی از پارک های بزرگ و باطراوت پایتخت، پارک پردیسان است. این پارک در تابستان محفل بادبادک ها و در زمستان گردهمایی دوستان برای برف بازی است. سر خوردن با تیوب و همینطور ساختن آدم برفی از تفریحات شاد روزهای برفی در پارک پردیسان است. این پارک بین بزرگراه های حکیم و همت واقع شده است.

پارک جمشیدیه پارکی زیبا در شمال تهران

یکی از پارک های بزرگ و سرسبز که به عنوان یکی از بهترین مکان های برف بازی تهران شناخته می شود، پارک جمشیدیه است. این پارک که در منطقه مرتفع واقع شده است، آبشاری زیبا و آب نماهای سنگی جالبی دارد. دریاچه پارک جمشیدیه نیز یکی دیگر از جاذبه های آن است. این پارک در منطقه نیاوران قرار دارد.

بوستان گفتگو جایی برای برف بازی در زمستان

یکی دیگر از پارک های خوب برای برف بازی تهرانی ها، بوستان گفتگو است. این پارک در حاشیه بزرگراه چمران قرار دارد و یک محیط خاطره انگیز برای دوستان به وجود می آورد.

پارک ساعی پر از جاذبه های زیبا

اگر به دنبال یک پارک بزرگ و سرسبز پر از پستی و بلندی هستید به پارک ساعی بروید. این پارک با مساحتی در حدود ۱۲ هکتار یکی از مکان های مناسب برای بازی در روزهای برفی و زمستانی است.

کلام آخر

مکان های خوب و مناسبی برای روزهای برفی در تهران وجود دارد و شما می توانید از بودن در این مکان ها لذت ببرید. پارک های زیبا و مرتفع و پیست های اسکی مجهز همگی جزو بهترین مکان های برف بازی تهران محسوب می شوند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها