راهنمای سفر به لوکزامبورگ

راهنمای سفر به لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری اروپایی با جاذبه های متنوع و فراوان است. مسافران و گردشگران با سلایق گوناگون به این کشور سفر می کنند و با تجربه های جدید از مکان های تاریخی، جاذبه های مدرن، طبیعت زیبا و بکر و همچنین ورزش های گوناگون و مهیج به کشور خویش باز می گردند. پس با این توضیحات مشخص است که سفر به لوکزامبورگ برای هر کس با هر روحیه و سلیقه ای سفری خیال انگیز و رویایی است. در این کشور کوچک علاوه بر مکان های دیدنی، انواع نمایشگاه ها و فستیوال ها برگزار می شود.

علاقمندان به تئاتر نیز از این سفر دست خالی باز نمی گردند زیرا اجراهای تئاتر متعددی در لوکزامبورگ صورت می گیرد. پس شما هم اگر قصد سفر به کشور اروپایی و پرجاذبه لوکزامبورگ را دارید، کمی تأمل کنید و این مقاله راهنما را تا آخر بخوانید.

اطلاعاتی در مورد کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری کوچک و ثروتمند در شمال اروپا است که با کشورهای فرانسه، بلژیک و آلمان همسایه است. مردم در این کشور که در حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند، به زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی صحبت می کنند. برای سفر به لوکزامبورگ لازم است بدانید که واحد پول آن یورو است و از نظر زمانی دو ساعت و نیم از ساعت تهران عقب تر است. این کشور از نظر اقلیمی و آب و هوایی در یک منطقه معتدل واقع شده است و تفاوت زیادی بین فصول آن احساس نمی شود.

البته لازم به ذکر است که تابستان های لوکزامبورگ گرم و زمستان های خنکی دارد. پس لباس های خود را مطابق زمان مسافرت، همراه ببرید. از نظر تاریخی جالب است بدانید که این کشور بعد از کنگره وین جزو ملک شخصی پادشاه هلند بوده است! اما لوکزامبورگ در سال ۱۸۳۹ مستقل شد و بی طرفی خود را نیز در عهدنامه سال ۱۸۶۷ اعلام کرد.

سفر به لوکزامبورگ

چه زمانی برای سفر به لوکزامبورگ مناسب است؟

همانطور که گفتیم کشور لوکزامبورگ دارای آب و هوای معتدلی است ولی بهترین زمان برای مسافرت به آن، دو فصل پاییز و بهار است. شما اغلب بین ماه های مه و سپتامبر گردشگران کشورهای مختلف را در لوکزامبورگ مشاهده می کنید. میانگین دما در این فصول سال بین ۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است. اگر می خواهید سفر به لوکزامبورگ برای شما با هزینه کمتری صورت پذیرد، بهتر است آخر هفته را برای سفر انتخاب کنید. زیرا در این روزها هتل ها میهمانان کمتری دارند و کرایه های پایین تری از آنها دریافت می کنند.

چرا که در اواسط هفته بازرگانان و تاجران برای کار به لوکزامبورگ می روند و هتل ها به سرعت رزرو می شوند. سفر به لوکزامبورگ در فواصل ماه های دسامبر تا فوریه یک سفر رویایی برفی برای شما فراهم می آورد. یکی از جذابیت های این کشور، فستیوال های زمستانی است. در طی فستیوال های زمستانی لوکزامبورگ کنسرت های کوچک و رویدادهای فرهنگی مختلفی برگزار می شود. در خیابان های کشور هزاران چراغ رنگی به مناسبت فستیوال ها روشن می شود که این امر جلوه بسیار زیبایی به شهر می دهد.

مهمترین فستیوال لوکزامبورگ Pricetemp است که در بین ماه های مارس تا مه برگزار می شود. در طی جریان فستیوال Pricetemp رویدادهای موسیقی متعددی نیز با شرکت بهترین هنرمندان جهان اجرا می شود.

وضعیت اقامتگاه های کشور لوکزامبورگ چگونه است؟

در این کشور هتل ها و اقامتگاه های متعدد با امکانات گوناگونی وجود دارند و شما با توجه به بودجه و هزینه هایی که برای سفر در نظر گرفته اید می توانید یکی از این اقامتگاه ها را انتخاب کنید. جالب است بدانید که لوکزامبورگ به دلیل مساحت کوچکی که دارد فاصله بین شهرهای آن اندک است. بنابراین شما نیازی به کرایه اتاق در مرکز شهر ندارید. هتل های حومه شهرها کرایه های کمتری از میهمانان خود دریافت می کنند. پس برای سفر به لوکزامبورگ و اقامت در هتل های آن می توانید هزینه های کمتری پرداخت کنید.

در ادامه به برخی از هتل های کشور لوکزامبورگ می پردازیم.

  • هتل چهار ستاره دبل تری بای هیلتون یکی از هتل های خوب با امکانات مناسب است، به طوری که از نظر امکانات با هتل های پنج ستاره کشور تفاوت چندانی ندارد. در کلیه اتاق های این هتل سیستم تهویه، حمام اختصاصی، تلویزیون، وای فای رایگان و همینطور سیستم قهوه و چای وجود دارد. در رستوران هتل دبل تری بای هیلتون می توانید انواع غذاهای محلی و اروپایی را سفارش دهید. این هتل در شهر لوکزامبورگ واقع شده است.
  • هتل سه ستاره پارک این رادیسون یکی از هتل های بزرگ شهر لوکزامبورگ است. در این هتل ۹۹ اتاق وجود دارد و شما می توانید از سیستم وای فای رایگان آن استفاده کنید. رستوران، اتاق ورزش و پارکینگ از امکانات دیگر این هتل سه ستاره است.

بررسی رستوران ها در سفر به لوکزامبورگ

در سفر به لوکزامبورگ اصلا نگران طعم غذاهای کشور نباشید؛ زیرا این کشور در بین کشورهای فرانسه، بلژیک و آلمان واقع شده است که هر سه از نظر آشپزی حرف اول را در جهان می زنند. شما در لوکزامبورگ می توانید به رستوران هایی با منوهای لذیذ و باکیفیت بروید. اغلب غذاهای این کشور در واقع غذاهای فرانسوی است که اغلب مورد پسند گردشگران و مسافران قرار می گیرد. یکی از غذاهای ملی و معروف در لوکزامبورگ «جود مات گاردبونن» است. این غذا با گوشت قرمز، باقالی و ادویه های گوناگون طبخ می شود.

یکی دیگر از غذاهای معروف این کشور با مواد اولیه کوکو سیب زمینی به نام GrompereKichelcher است. این غذا با سیب زمینی، جعفری، پیاز، تخم مرغ، نمک و آرد تهیه می شود. پس از مخلوط کردن این مواد، آنها را به صورت چیپس سرخ می کنند.

اسامی برخی از جاذبه های گردشگری در لوکزامبورگ

چنانچه گفتیم در این کشور مکان های دیدنی فراوانی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: موزه ملی تاریخ و هنر، ربع قدیمی، دیوارهای کورنیش، جایگاه گیوم دوم، صومعه بندیکتی، صخره باک، وافردانژ، قلعه بورشاید، پارک ملی آپر سور و حمام های موندورف و موزل.

سفر به لوکزامبورگ

کلام آخر

لوکزامبورگ یکی از کشورهای شمالی اروپا بوده که جاذبه های فراوانی دارد. آب و هوای این کشور معتل بوده و بهترین زمان برای سفر به لوکزامبورگ دو فصل بهار و پاییز است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها