راهنمای سفر به یاسوج

راهنمای سفر به یاسوج

اگر علاقمند به طبیعت گردی و جذابیت های طبیعی هستید، حتما به استان کهگیلویه و بویر احمد هم بروید. این استان با مناظر زیبا و سرسبز و مکان های تاریخی و قدیمی خود یکی از مناطق مناسب برای علاقمندان به طبیعت محسوب می شود. به اندازه ای جاذبه های طبیعی در این استان فراوان بوده که به شهر یاسوج که مرکز کهگیلویه و بویر احمد است، لقب پایتخت طبیعت داده اند. لازم به ذکر است که شما می توانید با سفر به یاسوج علاوه بر لذت بردن از مناطق طبیعی سرسبز با جذابیت های تاریخی نیز آشنا شوید.

ما هم به جهت جذابیت های فراوان این منطقه از کشور می خواهیم در این راهنمای سفر، شما را با شهر یاسوج و دانستنی های پیرامون آن آشنا کنیم.

بهترین زمان سفر به یاسوج کدام است؟

برای مسافرت به مناطق مختلف گردشگری لازم است بهترین فصل از سال را انتخاب کنید. اما برای گشت و گذار در استان کهگیلویه و بویر احمد و مناطق دیدنی آن نیازی به انتخاب یک فصل ندارید. زیرا این استان در تمام اوقات سال یک مکان خوب و مناسب برای گردشگری محسوب می شود. اما سفر به یاسوج در هر فصلی مناسب نیست. استان کهگیلویه و بویر احمد در واقع به دو منطقه آب و هوایی سردسیری و گرمسیری تقسیم می شود. مناطق شرق و شمال شرق این استان ناحیه سردسیری و بخش های دیگر استان گرمسیری هستند.

بنابراین شهر یاسوج که در بخش شرقی استان قرار دارد یک منطقه سردسیر با زمستان های سرد و طاقت فرسا محسوب می شود. بنابراین بهتر است برای مسافرت به یاسوج دو فصل پاییز و زمستان را انتخاب نکنید. فصل تابستان هم بر خلاف تصور عده ای برای گشت و گذار در یاسوج مناسب نیست؛ زیرا در فصل تابستان مخصوصا در اواسط آن با هوایی بسیار گرم رو به رو هستید که این سفر را برای شما دچار مشکل می کند. پس بهترین زمان برای سفر به یاسوج در واقع فصل بهار است.

در فصل بهار شما با یک منطقه خوش آب و هوا و سرسبز و باطراوت مواجه می شوید و این زیبایی ها موجب شگفتی شما می شود.

سفر به یاسوج

روش های سفر از تهران به سمت یاسوج

برای سفر به یاسوج بهترین مسیر، مسیر هوایی و سفر با هواپیما است. زیرا فاصله بین دو شهر تهران و یاسوج در حدود ۷۶۰ کیلومتر است و طی این مسیر با سواری و اتوبوس در حدود ۸ ساعت رانندگی است. اما شما می توانید با هواپیما بعد از یک ساعت و نیم از تهران به یاسوج برسید. اما مسیر ریلی تهران به یاسوج هنوز مهیا نشده است و امکان سفر با قطار را ندارید.

وضعیت اقامتگاه های یاسوج چگونه است؟

با وجود اینکه مکان های دیدنی و جذابی در استان کهگیلویه و بویر احمد فراوان است ولی پدیده توریسم در این منطقه رونق چندانی ندارد. به عنوان مثال شما فقط می توانید یک هتل مجلل و شیک در یاسوج مشاهده کنید. در این شهر سه یا چهار هتل وجود دارند که همه آنها به جز یکی از امکانات متوسطی برخوردارند. مهمانپذیرهای گوناگونی نیز در این شهر وجود دارند که امکانات پایین تری نسبت به هتل های آن منطقه دارند. البته هزینه هتل های متوسط و مهمانپذیرها اندک است و قیمت مناسبی دارند.

اگر علاقمند به اجاره خانه باشید این امکان هم فراهم است. مردم بومی با اجاره خانه های خود با قیمت اندک، به اقتصاد خانواده خود کمک می کنند. رزرو آنلاین هتل و سوئیت در برخی از سایت های گردشگری وجود دارد که به این طریق می توانید قبل از سفر به یاسوج و دیدنی های آن اقامتگاه خود را رزرو کنید. برخی از اقامتگاه های این شهر عبارتند از:

  • هتل پارسیان آزادی با امکاناتی مثل رستوران، زمین والیبال، سالن همایش، کافی شاپ و خشکشویی.
  • مجتمع اقامتی بین المللی دال دنا که در حوالی سی سخت احداث شده است. از جذابیت های این هتل مکان قرار گرفتن آن است که بر بلندای کوه واقع شده و همینطور معماری شگفت انگیز آن که هر مسافری را مجذوب خود می کند.
  • هتل ارم
  • هتل جهانگردی

جاذبه های دیدنی و توریستی در سفر به یاسوج

همانطور که در بخش ابتدایی گفتیم جاذبه های فراوانی در شهر یاسوج وجود دارد که همه ساله مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد. شما می توانید با برنامه ریزی خوب به بازدید این اماکن نیز بروید. برخی از مکان های گردشگری یاسوج عبارتند از: باغ چشمه بلقیس چرام، دریاچه نیلگون کوهگل، آبشار یاسوج، سد شاه قاسم، موزه مردم شناسی، منطقه حفاظت شده دنا، روستای کریک، پارک جنگلی، پارک کوهستان، تنگه زیبای مهریان، تل خسروی و پیست اسکی کاکان.

این اماکن برخی از مناطق توریستی یاسوج هستند و مکان های جذاب دیگری نیز وجود دارند. یکی از مناطقی که در سفر به یاسوج پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید، در چهل کیلومتری آن قرار دارد. ناحیه ای به نام سی سخت که دارای آب و هوایی خوش و رودهای پاکیزه ای است. این ناحیه خوش آب و هوایی علاوه بر رودهای تمیز، آسمانی نیلگون و پر ستاره دارد. در مسیر یاسوج به سی سخت هم یک اردوگاه تفریحی و گردشگری به نام اردوگاه گنجه ای واقع شده که مکانی خوب و مناسب برای تفریحات سالم و ورزش های مناسب است.

سفر به یاسوج

جمع بندی

یکی از استان های سرسبز کشور که با طبیعت چشم نواز خود تعداد فراوانی مسافر و گردشگر را به سوی خود جلب می کند، استان کهگیلویه و بویر احمد است. این استان زیبا و باطراوت، شهرهای گوناگون با جذابیت های منحصر به فردی دارد. برخی از شهرهای این استان در ناحیه سردسیری و برخی دیگر در ناحیه گرمسیری واقع شده اند. یکی از این شهرهای پرجاذبه کهگیلویه و بویر احمد، یاسوج مرکز آن است. شما در سفر به یاسوج می توانید انواع مناظر طبیعی و مناطق گردشگری را مشاهده کنید.

یاسوج به دلیل آب و هوای سردی که دارد مقصد مناسبی برای سفر در فصل های پاییز و زمستان نیست. فصل تابستان هم در یاسوج گرم و طاقت فرسا است. به همین جهت بهترین زمان سفر به شهر یاسوج فصل بهار است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها