لیست مراکز خرید چابهار

لیست مراکز خرید چابهار

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های ناشناخته از جهت گردشگری و توریستی است. با وجود اینکه این استان از جهات گوناگون یکی از استان های غنی است ولی بسیاری از توریست ها درباره آن اطلاعات چندانی ندارند. چابهار نیز که یکی از بنادر این استان است دارای شگفتی های فراوانی است. این بندر یکی از مناطق آزاد تجاری کشور است و به همین سبب مراکز خرید چابهار از رونق فراوانی برخوردار هستند. بسیاری از مردم به جهت خرید از بازارهای چابهار به این شهر بندری می روند و با دست پر به خانه خود باز می گردند.

ما هم به جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این مراکز خرید به معرفی آنها در این مطلب می پردازیم. در این مقاله با ویژگی های پاساژهای مدرن و امروزی و بازارهای سنتی و محلی گوناگون چابهار آشنا می شوید.

پاساژ تازه تأسیس ابریشم

پاساژ ابریشم یکی از مراکز خرید چابهار است که فروشگاه های مدرن و متنوعی دارد. در این مجتمع انواع مواد غذایی به خصوص قهوه مطلوب را می توانید خریداری کنید. در بازار ابریشم علاوه بر مغازه های شیک، هایپر مارکت و کافی شاپ نیز وجود دارد. این مرکز در مسیر بلوار امام خمینی به سمت کنارک واقع شده است.

مراکز خرید چابهار

پاساژ بزرگ صدف یکی از مراکز خرید چابهار

یکی از بازارهای بزرگ چابهار، مجتمع صدف است. این پاساژ به عنوان اولین مرکز خرید مدرن شهر محسوب می شود. در صدف انواع لوازم بهداشتی، آرایشی، انواع کیف و کفش و پوشاک، لوازم خانگی، موبایل و لوازم الکترونیکی و همینطور مواد غذایی گوناگون عرضه می شود. لازم است بدانید که بازار موبایل این مجتمع در طبقه دوم آن واقع شده است ولی باید در هنگام خرید به اصالت توجه داشته باشید؛ زیرا نظارت مطلوبی روی این امر صورت نگرفته است. مجتمع صدف در بلوار ریگی قرار دارد.

بازار تیس با انواع محصولات کشور چین

یکی از فروشگاه های بزرگ شهر چابهار، مجتمع تیس است که بیشتر شهرت آن به دلیل عرضه کالاهای چینی است. در تیس شما می توانید انواع محصولات چینی را خریداری کنید. تنوع اجناس در این مجتمع بسیار زیاد است. کالاهایی از قبیل: عطر و ادکلن، قهوه، انواع لوازم آرایش، وسایل گرمایشی و سرمایشی، لاستیک ماشین و انواع مواد غذایی در تیس عرضه می شود.

خریدی مناسب از مجتمع تجاری صالح یار

پاساژ صالح یار یکی از معروف ترین مراکز خرید چابهار است. این مجتمع در دو طبقه احداث شده است که در طبقه اول آن کالاهایی مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، چای، پتو و لوازم خانگی عرضه می شود. اما برای خرید لباس باید به طبقه دوم بازار صالح یار مراجعه کنید. در این مجتمع هم مانند اغلب فروشگاه های کشور باید مراقب اصالت کالاهای خریداری شده باشید.

مجتمع پردیس مرکزی برای خرید اجناس دست دوم

یکی از مجتمع هایی که در چابهار به عرضه اجناس دست دوم و استوک مشهور بوده، پاساژ پردیس است. البته لازم به ذکر است که در این بازار صرفا اجناس دست دوم به فروش نمی رسد بلکه همانند مراکز دیگر در مجتمع پردیس کالاهایی مانند عینک، صندل، پوشاک و لوازم خانگی را نیز می توانید خریداری کنید. یکی از جاذبه های مرکز خرید پردیس مکان پارک مناسب جهت اتومبیل های مشتریان است. شما به راحتی می توانید جای پارک خوب در پاکینگ پردیس برای خریدی با آرامش پیدا کنید.

بازار سنتی بَلوکان یکی از متفاوت ترین مراکز خرید چابهار

یکی از جالب ترین و سنتی ترین بازارهای چابهار بازار بلوکان یا مادربزرگان است. در این مجموعه مادران و مادربزرگان اجناس خود را برای فروش عرضه می کنند. بلوکان یک مجموعه مملو از کالاهای رنگارنگ و متفاوت بوده که موجب زیبایی و طراوت بازار شده است. فروشندگان این بازار که اغلب خانم ها هستند با لباس های رنگارنگ تنوع خاصی به این مرکز خرید چابهار داده اند. در بلوکان اجناس پاکستانی و هندی نیز به دلیل مجاورت سیستان و بلوچستان به کشورهای هند و پاکستان به فروش می رسد.

این بازار مکاره هفتاد رنگ به عنوان یکی از جالب ترین مراکز خرید چابهار جهت بازدید گردشگران است. شما در بازار بلوکان می توانید انواع و اقسام کالاها و اجناس را مشاهده و خریداری کنید. این مجموعه در اغلب اوقات پر از جمعیت است و صنایع دستی مردم چابهار نیز در آن به فروش می رسد. یکی دیگر از جذابیت های این مجموعه بوی ادویه های تند و متنوع، سمبوسه و پکورای فروشندگان و دست فروشان است که در این مکان به مشام می رسد.

چاپ حنا روی دست نیز یکی دیگر از هنرهایی است که در بازار بلوکان توسط مادربزرگان بلوچ صورت می گیرد و شما می توانید از آن بهره مند شوید.

بازار فجر معروف به دکه بازار

یکی دیگر مراکز خرید معروف شهر چابهار، بازار فجر یا دکه بازار است. این بازار مجموعه ای از دکه های فروش غذاهای محلی و خیابانی بوده و از نظر موقعیت مکانی، درست رو به روی بلوکان واقع شده است. دکه های لقمه فروشی انواع غذاهای سنتی چابهار مانند: سمبوسه، کرایی، پکورا، تباهنگ و بریانی را عرضه می کنند. البته لقمه ها و ساندویچ های دیگری مثل: کباب مرغ، کباب بز و جگر مرغ نیز برای فروش وجود دارد. این لقمه ها ادویه های بلوچی دارند که طعم خاص و مطبوعی را به آنها داده است.

بازار ماهی فروشان در شهر چابهار

در میان مراکز خرید چابهار بازار ماهی فروشان جای خود را دارد. شما می توانید انواع میگو، ماهی های جنوبی و خرچنگ های دریایی را از این بازار صیادی در ساحل دریا کوچک خریداری کنید. در این مرکز دو سوله در اندازه های بزرگ و کوچک وجود دارد که هر دو برای عرضه ماهی و جانوران دریایی است.

مراکز خرید چابهار

سخن پایانی

یکی از شهرهای گردشگری در جنوب ایران، شهر چابهار است. در این شهر علاوه بر اماکن و مناظر دیدنی فراوان مراکز خرید متعددی نیز وجود دارد که مورد استقبال اغلب گردشگران و مسافران قرار می گیرد. برخی از این مراکز مدرن و امروزی بوده ولی بعضی دیگر سنتی و جهت عرضه کالاهای سنتی است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها