بازدید از بکرترین مناطق ایران

بکرترین مناطق ایران

اگر شما خواننده‌ی عزیز اهل گردش و تفریح هستید یا دوست دارید در مورد ایران مطالعه کنید، حتماً یک بار برایتان این سؤال پیش آمده است که بکرترین مناطق ایران در کجا قرار دارند؟ این سؤال در کمال سادگی بسیار سخت است، چرا که ایران سرزمین زیبایی‌های کشف نشده یا کمتر دیده شده است و انتخاب چند مورد از میان تمام موارد کار آسانی نیست. با این حال به اختصار چند مورد مختلف از بکرترین مناطق ایران را در بخش بعدی مقاله به شما معرفی می‌کنیم. خواندن این مقاله نهایتاً هفت دقیقه از توجه شما را دریافت خواهد کرد.

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تامرادی یا آبشار تنگ تامرادی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. این آبشار در کنار قدمت طولانی دارای حوادث تاریخی نیز هست که جریان مفصلی دارد. به خاطر نبود جاده و عدم دسترسی آسان، کسی از این مکان زیبا دیدن نمی‌کرد. امروزه به خاطر جاده‌ی فرعی که ساخته شده دسترسی به آن را تا حد زیادی آسان کرده است. همان‌طور که می‌دانید یاسوج شهر سرد و خنکی است،‌به همین جهت بهترین زمان سفر به این آبشار خنک و بلند فصل بهار و تابستان می‌باشد.

در اطراف این آبشار حوضچه‌ها، غارها و جنگل درختان بلوط زیبایی خاصی به محیط داده‌اند. از سوی دیگر آستان امامزاده سید محمید(ع) نیز در همین نزدیکی قرار دارد. قطعاً یکی از بکرترین مناطق ایران آبشار تامرادی است که می‌تواند مکان خوبی برای یک سفرکامل باشد.

جاده خلخال به اسالم

همان طور که احتمالا خودتان هم می‌دانید شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل قرار دارد. اسالم یکی از شهرستانهای استان گیلان واقع در بخش مرکزی تالش است. جاده‌ی خلخال به اسالم یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که گذر و تفرج در آن به تنهایی می‌تواند یک سفر کامل به حساب آید. در این خیابان طولانی که از میان جنگل‌ها و دشت‌ها عبور می‌کند، شما شاهد زیباترین و بکرترین مناطق ایران خواهید بود. اگر در نظر بگیریم سفر شما از اسالم شروع می‌شود در این صورت ابتدا با جنگل و مسیری پر از پیچ و خم روبه‌رو خواهید بود.

بکرترین مناطق ایران

پس از آن که جنگل را پشت سر گذاشتید با دشت‌های سرسبز ملاقات خواهید داشت. دشت شقایق جاده خلخال به اسالم در فصل بهار به زیباترین نقطه‌ی خود می‌رسد.گردنه‌ی الماس یکی از محبوب‌ترین بخش‌های دیدنی این مسیر است. همچنین مسیر کوهنوردی و مسیر جنگل نوردی دو بخش جدا نشدنی تفریحات این جاده به شمار می‌آیند. یکی از بهترین کارهایی که می توانید در طول مسیر انجام دهید دوچرخه سواری است. اگر دو چرخه دارید وقت را تلف نکنید و مدتی با طبیعت و آرامش در این مسیر با صفا دوچرخه سواری کنید.

تنگه دم اسب

اگر از شیراز فقط تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، مسجد صورتی و باغ ارم آن را می‌شناسید باید بگویم در این صورت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق ایران را که دراین شهر قرار دارد، برایتان ناشناس مانده است. تنگه دم اسب در کوهمره سرخی واقع در جنوب شیراز به خاطر دسترسی سختی که دارد چندان مورد توجه قرار نگرفته

اگر شما به روستای کره بس بروید، به غیر از جنگل بلوط و درختان سرسبز این روستا، با رودخانه، کوه و دره‌هایی روبه‌رو خواهید شد که در پس آنها تنگه دم اسبی قرار دارد. این تنگه یکی از بی‌نظیرترین تنگه‌های ایران است که وقت گذرانی در آن ارزش یک سفر طولانی دارد.

دشت شقایق کالپوش

اردیبهشت ماه اگرچه فصل سرسبزی است اما در استان سمنان، شهر میامی از توابع شاهرود، به معنای فصل قرمز و آتشین است. منطقه کالپوش یکی از جاذبه‌های فصلی ایران است که در ۱۴۰ کیلومتری میامی در منطقه کالپوش قرار دارد. این دشت در اردیبهشت پر از شقایق‌های قرمز می‌شود و یکپارچه دشت را قرمز رنگ رنگ‌آمیزی می‌کند. پس از پایان اردیبهشت ماه و آمدن شهریور همین دشت پر از گل‌های آفتابگردان می‌شود. اگر به تماشای طبیعت علاقه‌مند هستید قطعا دشت شقایق کالپوش می‌تواند در کنار طبیعت گردی محیطی فوق العاده برای هنر عکاسی نیز باشد.

مازیچال

استان مازندران سرزمین بکرترین مناطق ایران است. انقدر جاهای دیدنی این استان زیبا و آرامش بخش است که انتخاب یک مورد کار سختی به نظر می رسد. در سفر به مازندران بعضی مناطق بسیار معروف و پر بازدید هستند اما مناطقی هم وجود دارد که به علت دور بودن یا نام آشنا نبودن بکر مانده‌اند. روستای مازیچال یکی از بکرترین مناطق ایران،‌ در استان مازندران و در نزدیکی کلاردشت قرار دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن اقیانوس ابر هستید، اگر دوست دارید در ارتفاعات جنگلی قدم بزنید، در کلبه‌های چوبی جنگلی یا کلبه‌های سنگی در ارتفاعات بیتوته کنید، مازیچال دقیقا مکان مورد نیاز شما است.

مازیچال

روستای اورازان

در استان البرز،‌شهرستان طالقان روستای بسیار زیبایی وجود دارد که زادگاه و محل زندگی نویسنده‌ی عزیز کشورمان، جلال آل احمد بوده است. این نویسنده بزرگ در کتابی به نام اورازان در مورد زادگاهش مفصل مطالبی نوشته که شامل فرهنگ و آداب و رسوم، طبیعت روستا و زبان محلی می‌شود. روستای اورازان به آبشار، پرآبی و درختان گردو معروف است. مهم‌ترین آبشارهای این روستا آبشار حیاط، آبشار خشکه چال، آبشار سیاه بند و… نام دارد. در این روستا چشمه‌ای وجود دارد که حتی در زمان خشکسالی نیز جوشان بوده و به خاطر زایندگی دائمی در نگاه مردم محلی مقدس و محترم به شمار می‌آید.

سخن آخر

یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که بکرترین مناطق ایران به این دلیل بکر مانده‌اند که یا شناخته نشده‌اند و یا دسترسی به آن‌ها آسان نیست. از همین رو تا حد امکان به تنهایی وارد مسیرهای جنگلی و پر پیچ و خم نشوید و از راهنما یا تورهای گردشگری کمک بگیرید. نقشه، وسایل ایمنی و موارد لازم را همراه خود داشته باشید. در طول مسیر ممکن است جاده ناهموار باشد پس ایمنی ماشین و سلامت آن را نیز بررسی کرده و با خیال راحت سفر خود را آغاز کنید.

بکرترین مناطق ایران می‌تواند حتی محل سکونت شما خواننده ی عزیز باشد، احتمالا در شهر و روستای شم هم جای دیدنی هست که تاکنون معرفی نشده، پس همین حالا به قسمت نظرات و پیشنهادات بروید و آن را معرفی کنید. دیدن نظرات شما قوت قلبی برای ما و سایر خوانندگان گرامی ایران دوست است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها