با بهترین جاهای دیدنی چین اشنا شوید!

بهترین جاهای دیدنی چین

چین کشوری نام آشنا برای همه‌ی مردم جهان است. گستردگی اراضی کشور چین، جمعیت زیاد مردم چین و زبان سخت چینی در کنار تولیدات انبوهی که به سرتاسر دنیا ارسال می‌کنند از ویژگی‌های بارز این کشور به شمار می‌آید. اقتصاد کشور چین این روزها منحصر به تولیدات صنعتی نیست، صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین راه‌های ترقی اقتصادی است. شما بهترین جاهای دیدنی چین را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید بخش عمده‌ای از گردشگران به دیدن کدام یک از آثار تاریخی و طبیعی چین علاقه دارند؟

در کنار طبیعت و تاریخ،‌ چین به عنوان کشوری ازاد و قدرتمند بهترین تفریحات مدرن را برای مردمش تدارک دیده. شهربازی‌های بسیار پیشرفته،‌ آکواریوم‌های سه بعدی و واقعی‌، بارها و کازینوها، تفریحات دریایی،‌ پرواز و… فقط بخش کوچکی از این سرگرمی‌ها به شمار می‌آیند. در این مقاله قصد داریم تا جاهای دیدنی مختلفی از چین را به شما معرفی کنیم، اما اگر دوست دارید اطلاعاتی جامع در مورد چین به دست آورید،‌ راهنمای سفر به چین و راهنمای سفر به پکن را مطالعه کنید. در ادامه شما را با جاهایی آشنا می‌سازیم که برایتان تازگی خواهد داشت. با نگاه خود ما را همراهی کنید.

آکواریوم اقیانوس در شانگهای

آکواریوم اقیانوسی شانگهای یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین آکواریوم آبی در دنیا به شمار می‌آید. این آکواریوم در استان شانگهای و در خیابان Lujiazui قرار دارد. این آکواریوم با تونلی ۱۶۸ متری جزو طولانی‌ترین آکواریوم‌های دنیا شناخته شده و در آن می‌توان انواع مناطق دریایی از جمله دریای چین،‌ منطقه آفریقا و آمریکای جنوبی را تماشا کرد. برای تماشای این مجموعه به ۲ تا ۳ ساعت زمان لازم دارید.

معبد کنفوسیوس

معبد کنفوسیوس در شهر شاندونگ قرار گرفته و یکی از فرهنگی‌ترین جاهای دیدنی چین در میان معابد به شمار می‌آید. این معبد که در سال ۱۳۰۲ میلادی ساخته شده با قدمتی بیش از چند صد سال بارها و بارها میزبان مراسم شاهان و درباریان بوده است. در مورد این معبد افسانه‌های زیادی گفته شده اما جالب‌ترین چیزی که توجه همه را به سمت خود جلب می‌کند،‌ درخت چوجین بای است که عمر آن به ۷۰۰ سال می‌رسد.

جاهای دیدنی چین

وانگ فوجینگ استریت

یکی از بهترین جاهای دیدنی چین خیابان وانگ فوجینگ در شهر پکن است. این خیابان در مرکز شهر پکن واقع شده و عبور و مرور اتومبیل در آن ممنوع گشته. این خیابان سنتی با ساختمان‌های قدیمی و بازسازی شده یادگاری از روزهای گذشته چین است. از ویژگی‌های جالب این خیابان می‌توان به رستوران‌های متنوع شرقی و اسلامی آن اشاره کرد. همچنین فروشگاه‌ها و بارهای این خیابان برای بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند. برای سهولت رفت و آمد قطار مخصوصی در نظر گرفته شده تا توریست‌ها را جابه‌جا کند.

لشکر سفالین یا موزه ارتش تراکوتا

یکی از مهم‌ترین و بهترین جاهای دیدنی چین بازدید از موزه‌ی لشکر سفالین چین است. این موزه که در شهر شی‌آن چین قرار دارد جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. داستان هزار مجسمه‌ی سفالین مربوط به پادشاهی شی هوان، امپراتور اول سلسله‌ی چین است. هنگامی که امپراتور فوت کرد طبق باور کهن،‌ همراه او سربازان سفالی دفن کردند تا در دنیای بعدی محافظ او باشند. گفته شده لشکر سفالین فقط بخشی از یک قبرستان بزرگ است و محققان برآورد کرده‌اند مساحت این قبرستان ۹۸ کیلومتر می‌باشد. همراه سربازان سفالی ارابه‌ها، اسب‌ها و خدمتکاران نیز وجود دارد.

موزه علم و فناوری شانگهای

موزه‌ی علم و فناوری شانگهای به خاطر تکنولوژی و دستاوردهای جدید حکومت چین در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته. اگر شما دوست دارید ربات‌های مختلف، نمایشگاه سفر فضایی و آخرین دستاوردهای تکنولوژی چین را ببینید فقط کافی است که به این موزه قدم بگذارید. موزه‌ی علم و فناوری شانگهای در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده  و از آن سال به صورت دائم یا موقت غرفه‌های بسیاری در آن فعالیت می‌کنند.

کوهستان هونگ شان در چین

یکی از ویژگی‌های بارز کشور چین زیبایی‌های طبیعی آن است،‌ اما هنگامی که این زیبایی با فرهنگ و اندیشه همراه شود قطعاً از اهمیت دوبرابری برخوردارخواهد شد. کوهستان هونگ شان در کشور چین یکی از بهترین جاهای دیدنی چین است که تمام این ویژگی‌ها را در خود جمع کرده. این کوهستان زیبا به خاطر داشتن درختان کاج مخصوص،‌قله‌های گرانیتی و ابرهایی که بین قله‌ها رفت و آمد می‌کنند بارها و بارها موضوع هنرمندان بوده است. آثار هنری سنتی و مدرن بسیاری با الهام از کوهستان هونگ شان خلق شده و به همین علت این کوهستان جزو میراث جهانی به ثبت رسیده است.

منطقه بوند The Bund

ژونگشان لو با نام انگلیسی بوند در قسمت غربی رودخانه هوانگ پو قرار دارد و علت شهرت آن ساختمان‌های اروپایی و معماری غربی منطقه است. این تفرجگاه محل اِسکان مهاجران خارجی،‌بخصوص فرانسوی‌ها بوده است، به همین جهت بوتیک‌ها،‌ مغازه‌‌‌ها و خیابان‌ها سبک اروپایی دارند. یکی از بهترین جاهای دیدنی چین گشت و گذار در این تفرجگاه است. ضمن اینکه بندرگاههای بسیاری در طول رودخانه وجود دارد که محلی برای تفریحات آبی و … است.

دره جیوژایگو

پارک ملی یا دره جیوژایگو در شمال استان سیچوان واقع شده است. استان سیچوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کشور چین به شمار می‌رود. آیا می‌دانید به غیر از اژدهای سنتی،‌ چه حیوانی امروزه سمبل کشور چین به شمار می‌آید؟ درست حدس زده‌اید،‌ پاندا!‌ دره جیوژایگو یکی از مناطق مهم حفاظت شده در چین است. در این منطقه ۱۴۰ نوع پرنده‌ی مختلف وجود دارد. همچنین بز کوهی سیچوان و پاندای بزرگ که متعلق به این منطقه است مورد حافظت قرار گرفته‌اند. پانداهای بزرگ سیچوان یکی از محبوب‌ترین حیوانات دنیا هستند که خواستگاه بومی آن کشور چین است.

جاهای دیدنی چین

سخن آخر…

کشور چین جاهای دیدنی بسیاری دارد که هر کدام می‌تواند از لحاظ خاصی مورد توجه و بازدید قرار بگیرد. اگر شما به موزه ها علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند هستید،‌ اگر دوست دارید مهم‌ترین مراکز تجاری چین را ببینید‌،‌ اگر نسب به باغ‌‌ها و کوهستان‌های چین مشتاق‌تر هستید، لیست شهرها و مراکز مهم آن را برای خود سازماندهی کنید. در این صورت هنگام سفر اول به نقاطی خواهید رفت که از قبل مشخص شده و در ادامه‌ی سفر وقت کم نخواهید آورد. چرا که جاهای دیدنی چین بسیار است. اگر شما خاننده‌ی عزیز به چین سفر کرده‌اید یا تجربه‌ای در این خصوص دارید،‌در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و راهنمای سایر دوستان عزیز باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها