آشنایی با بکرترین نقاط گیلان

گیلان را همه‌ی ما به خوبی می‌شناسیم و پرگویی در مورد زیبایی،‌ تاریخ و تمدن آن ممکن است برای شما خواننده عزیز خسته‌کننده باشد. به همین دلیل مستقیم شما را بر سر اصل مطلب می‌‌‌بریم. برای تمام ایرانیان و گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند استان گیلان یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری ایران است. اما اگر قرار باشد به گیلان سفر کنید،‌ آیا بکرترین نقاط گیلان را می‌شناسید؟

 اگر اهل شهر زیبای گیلان هستید در انتهای مقاله راجع به شهر خود برای ما بنویسید. پیام‌های شما بررسی می‌شود و البته برای مخاطبان عزیز سایت تاریخ ما نیز پیام‌های شما دلگرم کننده و جالب خواهد بود. در بخش بعدی مختصر اطلاعات جدیدی در مورد گیلان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بکرترین نقاط گیلان زیبا 

گیلان در شمال ایران با استان‌های مازندران،‌ قزوین و اردبیل همسایگی دارد. اگر به آستارا بروید شاهد مرز مشترک زمینی و دریایی با جمهوری آذربایجان خواهید شد. مرکز استان گیلان شهر رشت است و آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. تالاب و ساحل انزلی، جنگل‌های هیرکانی، رشته کوه شمال غربی البرز و درخت سرو منجیل که قدمتی هزار ساله دارد از جمله مهم‌ترین سمبل‌های استان گیلان هستند.

مردم گیلان که به آن‌ها گیلکی گفته می‌شود، به زبان گیلکی و تالشی صحبت می‌کنند. در مورد اقتصاد گیلان همین بس که چای گیلان بهترین چای ایران است،‌ برنج آن مرغوب و زیتون‌های درجه یکی دارد. بازار ماهی ایران، بندرهای شمالی و مراودات تجاری بین‌المللی، کلوچه خوشمزه‌ی لاهیجان از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

به خاطر شرایط عالی آب و هوا، و نزدیکی به کشورهای شمالی و وجود بنادر مهم، این شهر بارها و بارها در طول تاریخ قدیم و جدید مورد طمع قرار گرفته است. میرزا کوچک خان جنگلی کسی است که نام سردار جنگل برازنده‌ی او است و در این مکان برای گیلان و ایران مبارزه کرد. در بخش بعدی با بکرترین  نقاط گیلان همراه ما باشید.

دریاچه سراوان

یکی از بکرترین نقاط گیلان دریاچه و جنگل سراوان است. اگر به پارک جنگلی سراوان بروید در میان آن یک چمنزار سبز زیبا خواهید دید!‌اما عجله نکنید، چرا که این وسعت سبز خیلی زیبا یک دریاچه است که با خزه پوشیده شده. طبیعت بکر جنگل سراوان در کنار این دریاچه راکد شما را به یاد مکان‌های افسانه‌ای خواهد انداخت. در این دریاچه ایستگاه‌های قایق سواری وجود دارد که شما را به عمق جنگل خواهد برد.

بکرترین نقاط گیلان

روستای ییلاقی سوباتان

اگر به یک آرامش بی‌پایان علاقه‌مند هستید، دوست دارید از چشمه‌های خنک آب بنوشید،‌ در دشت‌ها و مراتع بلند قدم بزنید، همراه با مردم روستا در کلبه‌های سنتی زندگی کنید، روستای سوباتان در شمال غربی شهرستان تالش دقیقاً یکی از بکرترین نقاط گیلان است که به شما در چشیدن این لحظات زیبا کمک می‌کند. بی‌شک اگر قرار باشد این روستا را به فیلم یا کارتن تشبیه کرد، انیمه هایدی شبیه‌ترین تصویر به این موقعیت واقعی است.

موزه ی چای در گیلان

از خواندن این عنوان تعجب کردید یا از اینکه چرا باید چنین مکانی در لیست بکرترین نقاط گیلان قرار بگیرد؟ پاسخی که به شما می‌‌دهیم بسیار شفاف خواهد بود. در موزه‌ی چای گیلان شما شاهد بکرترین صحنه‌‌های تولید و تهیه‌ی چای در طول تاریخ خواهید بود. همچنین در این موزه آرامگاه کاشف السلطنه قرار دارد که ملقب به پدر چای ایران است. یکی از مهم‌ترین صنایع ایران در گلستان، صنعت تهیه و تولید چای است.

قلعه رودخان

حتماً تا کنون عکس‌های این قلعه‌ی عجیب را دیده‌اید و با آن آشنا شده‌اید. قلعه رودخان در شهرستان فومن و در دل جنگل ساخته شده. قدمت آن به طور دقیق مشخص نیست، بعضی آن را مربوط به شروع دوران اسلامی دانسته‌اند و برخی دیگر از مورخان گفته‌اند مربوط به دوران ساسانی است. این قلعه در سال ۹۱۸ قمری برای سلطان حسام الدین تجدید بنا شده و در سال ۱۸۳۰ میلادی توسط محقق لهستانی به نام الکساندر بوریکو خوچکو معرفی و شناخته می‌شود. قلعه رودخان دژی بزرگ و محکم است که با داشتن ۱۶۰۰ پله به قلعه هزار پله معروف است.

بندر انزلی

اگر قرار باشد از بکرترین نقاط گیلان سخنی گفته شود قطعا بندر انزلی یکی از این موارد خواهد بود. بندرانزلی در قرن نوزدهم تاسیس شده و اکنون یکی از مناطق آزاد تجاری ایران است. معماری روسی بندر، کلیسای کوچک و قبرستان لهستانی که یادگاری از جنگ جهانی دوم است بخش‌های از جاذبه‌ی این بندر زیبا به شمار می‌آید. بندر انزلی به تولید خاویار معروف شده و ۹۵ درصد از تولیدات خاویار جهان را تأمین می‌کند.

آبشار لاتون

آبشاری به طول ۱۰۵ متر از میان صخره‌ها به پایین فرو می‌ریزد و در دل جنگل به یکی از بکرترین نقاط گیلان تبدیل می‌شود. آشار لاتون در روستای کوته کومه، در شهرستان آستارا قرار دارد. آبشار لاتون همیشه پر آب است و برای رسیدن به آن آمادگی یک پیاده‌روی نسبتاً طولانی را داشته باشید. لازم به ذکر است به تنهایی وارد جنگل نشوید و همراه با تور یا افرادی که راه شناس هستند اقدام به حرکت کنید.

بکرترین نقاط گیلان

تالاب استیل

تالاب متحرک و یا دریاچه استیل یکی از محبوب‌ترین و بکرترین نقاط گیلان است که شما را به دورن صحنه‌های فیلم‌های فراواقعی خواهد برد. این دریاچه به خاطر داشتن درختان متحرک رازآلود به نظر می‌رسد. تالاب استیل به ۱۳۸ هکتار وسعت در پنج کیلومتری جنوب آستارا واقع شده. این تالاب متحرک به خاطر داشتن ماهی‌هایی مانند کپور و اردک ماهی یکی از مکان‌های تفریحی ماهیگیری نیز به حساب می‌آید. به نظر بد نمی‌آید چند ساعت در آرامش طبیعت و ماهیگیری غرق شد، نظر شما چیست؟

سخن آخر…

شاید بهتر است بگوییم سخنان آخر! در این بخش از مقاله توضیحاتی مختصر در مورد مجموع بکرترین نقاط گیلان به شما خواهیم داد. ابتدا لازم است بگوییم وقتی به مکان‌هایی چون جنگل، تالاب و آبشار می‌روید تجهیزات سبک و کافی همراه خود داشته باشید و بدون نقشه یا راهنما اقدام به سفر نکنید.

اگر دوست دارید چند روز یا چند ساعت در جایی کمپینگ کنید، سوئیت یا کلبه‌های مخصوص برای اجاره وجود دارد، پس از این نظر خیالتان راحت باشد. هنگام سفر شرایط آب و هوا را در نظر بگیرید تا از سفر خود بی‌نهایت راضی شوید. سفرتان به سبزی گیلان زیبا.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها