بهترین جاهای ژاپن از نگاه گردشگران

بهترین جاهای ژاپن

اگر از شما بپرسند ژاپن چگونه کشوری است، پاسخ شما وابسته به این است که آیا سنت‌ها و ارزش‌ها برای شما مهم‌تر است یا مدرنیته و دنیای صنعت. حالا اگر باز هم از شما بپرسند بهترین جاهای ژاپن کجاست، پاسخ شما به دیدگاه و تفسیر شما از بهترین مکان بستگی دارد. در این مقاله سعی داریم بهترین جاهای ژاپن را از لحاظ تاریخ،‌ طبیعت‌گردی و تفریحات مدرن بررسی کنیم. اگر علاقه دارید اطلاعاتی جامع در مورد ژاپن کسب کنید شما را به مقاله راهنمای سفر به ژاپن ارجاع می‌دهیم.

آبشار و معبد کومانو ناچی تایشا

بلندترین آبشار کشور ژاپن به ارتفاع ۱۳۳ متر در رشته کوه کی جاری است. این آبشار نماد برکت و رحمت خدای زمین بوده و برای ادای احترام به « کامی » خدای آبشار معبد زیبایی ساخته می‌شود. قدمت این معبد بیش از ۱۴۰۰ سال است و تحت مذهب شینتو اداره می‌شود. این معبد و آبشار یکی از بهترین جاهای ژاپن است که در فهرست آثار بین‌المللی یونسکو به ثبت رسیده و هر سال فستیوال ناچی نوهی مانسوری در آن برگزار می‌شود.

بهترین جاهای ژاپن

Mount Yari کوه یاری

کوه یاری در رشته کوه‌های شمالی کیتا واقع شده و یکی از معروف‌ترین کوه‌های ژاپن است. برای رسیدن به ارتفاع بیش از سه هزار متری این کوه باید ۴۰ کیلومتر کوهنوردی کنید. در طول مسیر زیبایی‌های طبیعی بسیاری خواهید دید اما زیباترین صحنه هنگامی است که به ارتفاعات رسیده و می‌توانید دریاچه‌ی ابر را از نزدیک لمس کنید. به خاطر محبوبیت و شهرت این رشته کوه ایستگاه‌های استراحت و قابل سکونت برای کوهنوردان ساخته شده. توجه داشته باشید با امکانات کافی و همراه لیدر کوهنوردی یا تور مخصوص راهی سفر شوید.

جزیره ایشیگاکی ژاپن

یکی از بهترین جاهای ژاپن جزیره‌های توریستی و دیدنی ژاپن است. ایشیگاکی در بخش غربی اوکیناوا هونتو دومین جزیره بزرگ و دیدنی ژاپن به حساب می‌اید. سواحل جزیره ایشیگاکی بسیار زیبا است و انواع تفریحات دریایی و ساحلی برای توریست‌ها وجود دارد. لازم به ذکر است که این جزیره منطقه‌ای تجاری بوده و به همین دلیل غذاهایی متفاوت و متنوع در آن طبخ می‌شود. یکی از غذاهایی که بسیار پرطرفدار است تونسوکو نام دارد.

توکیو، مدرن ترین شهر ژاپن

توکیو مدرن‌ترین شهر ژاپن و پایتخت کشور ژاپن به تنهایی می‌تواند مهم‌ترین مقصد گردشگری باشد. در این شهر شما پکیج کاملی از تاریخ، طبیعت و صنعت را خواهید دید. کاخ امپراتوری توکیو شامل مجموعه باغ‌ها،‌ دریاچه‌ها و پل‌های زیبایی است که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و همچنان مورد استفاده خانواده‌ی سلطنتی است. برج توکیو با الگوبرداری از برج ایفل ساخته شده و دومین برج فولادی دنیا به شمار می‌آید. خیابان گینزا، برج اسکای، معبد سنسوجی از دیگر بهترین جاهای ژاپن در شهر توکیو است.

شهر کاماکورا

شهر کاماکورا حدود ۵۰ کیلومتر از توکیو فاصله دارد. در کتاب‌های تاریخی ژاپن این شهر یک پایتخت غیر رسمی به شمار می‌رفته اما اکنون شهری کوچک در استان کاناگاوای ژاپن است. کاماکورا به دلیل داشتن معابد تاریخی بسیار و مهم‌تر از همه، مجسمه بودا یکی از بهترین جاهای ژاپن است. مجسمه بودا، گذرگاه آساینا، معبد آنکوکوران جی، معبد انگاکو جی،‌ معبد هیس درا و موزه‌ی ادبی کاماکورا از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر است.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو از آن مکان‌هایی است که اگر به آن وارد شوید خروج از آن سخت خواهد بود، چرا که با صد هزار اثر ژاپنی، چینی و هندی روبه‌رو خواهید شد. در کنار این موارد صد آیتم بین‌المللی قرار دارد که بسیار حائز اهمیت است. این موزه در سال ۱۹۳۸ تاسیس شده و شامل انواع سلاح‌های تاریخی، لباس‌های سنتی، هنر و خطاطی سنتی،‌مجسمه‌ها و… می‌شود. در کنار تمام این موارد باغ و چایخانه‌ی سنتی موزه بسیار جالب خواهد بود.

شهر تاریخی کیوتو

کیوتو اگر چه شهری مدرن است اما در کنار آن بافت تاریخی خود را حفظ کرده و یکی از بهترین جاهای ژاپن برای قدم زدن و دیدن آثار تاریخی و سنتی ژاپن است. این قسمت از شهر مرکز فرهنگی و تاریخی شناخته شده، زیرا معبد طلایی، قلعه نیجو و قصر سلطنتی کیوتو که مهم‌ترین مناطق گردشگری ژاپن محسوب می‌شوند همگی در این شهر جمع شده‌اند.

معبد طلایی در شمال کیوتو قرار دارد. این معبد که به آیین ذن اداره می‌شود در میان باغ و دریاچه‌ی بسیار زیبایی قرار گرفته. علت آنکه به آن معبد طلایی می‌گویند این است که نمای طبقه دوم و سوم آن با طلا درست شده و بسیار درخشان است. هر طبقه از این معبد معماری خاص خودش را دارد. زمان بازدید معبد طلایی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر می‌باشد.

مزرعه اسطوخودوس

در استان هوکایدو، جایی که به جشنواره برف ساپورو و برف‌های پودری و خاص زمستانه معروف است، مزرعه‌ای وجود دارد که در دل تابستان پر از گل‌های اسطوخودوس شده و به یکی از بهترین جاهای ژاپن برای طبیعت‌گردی تبدیل می‌شود. آیا تاکنون عِطر اسطوخودوس را استشمام کرده و در مزرعه آن قدم زده‌اید؟

بهترین جاهای ژاپن

 

تئاتر کابوکی زا

دوست دارید رقص سنتی ژاپن را ببینید؟ یا موزیک‌های قدیمی و نمایش‌های کمدی و باستانی ژاپن را از تماشا کنید؟ تئاتر کابوکی زا در منطقه گینزای توکیو یکی از بهترین جاهای ژاپن است که می‌تواند تمام این موارد را به شما هدیه دهد. این سالن نمایش بیش از ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد و بر خلاف تمام سالن‌های تئاتر شما می‌توانید همراه خود خوراکی برده و هرگاه خسته شدید از سالن بیرون بروید. رفت و آمد تماشاچیان موضوعی طبیعی و کاملاً عادی است، چرا که نمایش‌های این تئاتر گاهی بسیار طولانی می‌شود و مردم ژاپن روی زمان خود بسیار حساس هستند.

سخن آخر

در سفر به ژاپن چه چیزی برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ جشنواره‌های ژاپن، مناطق خاص آن، مناطق تجاری و بازرگانی، دیدنی‌های صنعتی و مدرن یا ترکیبی از تمام اینها!‌ در هر صورت بهتر است قبل از سفر نسبت به زمان سفر خود و مدت زمانی که در ژاپن هستید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برای کاهش هزینه‌های خود از مترو، قطار و اتوبوس استفاده کنید. برای آنکه بتوانید به محله‌های قدیمی یا مکان‌های کمتر دیده شده بروید از مردم محلی سؤال کنید. یکی از موارد مهم سفر به ژاپن این است که اگر می‌خواهید جشنواره هانامی را تماشا کنید حتماً در فصل بهار و شکفتن شکوفه‌های ساکورا آنجا باشید. به نظر شما بهترین جاهای ژاپن کجا می‌تواند باشد؟ دیدگاه خود را در قسمت پیشنهادها برای ما بنویسید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها