راهنمای سفر به زوریخ دوست داشتنی

راهنمای سفر به زوریخ

آیا می‌دانید گران‌ترین شهر اروپا در کدام کشور است؟ آیا می‌دانید پایتخت فرهنگی و علمی اروپا در کجا قرار دارد؟ آیا می‌دانید آلبرت انیشتین در کدام دانشگاه مهم اروپایی فارغ التحصیل شده است؟ آیا می‌دانید یکی از زیباترین مناطق توریستی و طبیعت‌گردی اروپا کجا است؟ راهنمای سفر به زوریخ به تمام این سوالات پاسخ خواهد داد.

زوریخ یکی از بزرگترین شهرهای کشور سوئیس، در شمال مرکزی این کشور قرار دارد و از لحاظ هنری، موسیقی، ادبیات و علم یکی از بهترین شهرهای دنیا است. موقعیت طبیعی و تاریخی در کنار اینکه زوریخ مرکز فیفا است، این شهر را به یکی از مهم‌ترین نقاط ورزشی دنیا تبدیل ساخته است. آیا دوست دارید در مورد سفر به زوریخ اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ در ادامه‌ی مقاله سعی می‌شود نکاتی جامع و مفید در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. با نگاه خود ما را همراهی کنید.

مختصری در مورد زوریخ

زوریخ در آخرین سرشماری سال ۲۰۱۶ حدود چهار میلیون نفر جمعیت داشته و به همین دلیل پر جمعیت‌ترین شهر سوئیس به حساب می‌آید. زوریخ پایتخت فرهنگی و اقتصادی کشور سوئیس و پایتخت سیاسی آن برن می‌باشد. زبان رسمی مردم زوریخ آلمانی است اما زبان‌های دیگری چون ایتالیایی، انگلیسی و فرانسوی نیز رایج است. اگر زبان انگلیسی و آلمانی شما خوب باشد مشکلی نخواهید داشت. دانشگاه زوریخ یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های جهان است که از آن ۲۱ نفر دانشجوی فارغ‌التحصیل شده جایزه نوبل دریافت کرده‌اند. مردم زوریخ اکثراً مسیحی هستند و واحد پولشان فرانک سوئیس نام دارد.

جغرافیا و آب و هوای زوریخ

آب و هوای هر کشور وابسته به موقعیت جغرافیایی آن کشور است. در زوریخ رشته کوه آلپ به همراه مراتع سرسبز، جنگل‌ها و رودخانه‌ها یک طبیعت مثال زدنی پدید آورده و آب و هوای آن معتدل و بسیار عالی است. زوریخ نیز به عنوان یکی از خوش آب و هواترین مناطق سوئیس از این موهبت برخوردار شده. بهترین زمان سفر به زوریخ فصل بهار و اوایل پاییز است. البته زمستان به خاطر برف در کوهستان و مسابقات اسکی بسیار شلوغ است.

جاذبه های گردشگری زوریخ

زوریخ در کنار محله‌های قدیمی،‌ جاده‌های پرپیچ و خم،‌ کلیساهای تاریخی و ساختمان‌های اشرافی، جزو مدرن‌ترین شهرهای کشور سوئیس به شمار می‌آید. در این بخش از مقاله، راهنمای سفر به زوریخ مهم‌ترین و بهترین جاهای زوریخ را به شما معرفی می‌کند.

دریاچه زوریخ

یکی از زیباترین دریاچه‌های جهان که آب‌های زلال و شفاف دارد دریاچه زوریخ است. این دریاچه در فصول گرم سال امکان شنا کردن و تفریحات آبی را فراهم می‌سازد و در طول سال قایق‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران خود هستند.

کلیساهای زوریخ

یکی از بهترین جاهای تاریخی زوریخ کلیساهای آن است. در سفر به زوریخ از کلیساهای زیبا و باشکوه این شهر دیدن کنید. یکی از این کلیساها، کلیسای سنت پیتر است که قدیمی‌ترین کلیسای زوریخ به شمار می‌آید و برج ساعت آن از بیگ بن لندن بزرگ‌تر می‌باشد. این کلیسا در روزهای معمولی از ساعت هشت صبح تا شش عصر برای تماشاچیان به طور رایگان باز است. همچنین کلیسای معروف فرامانستر جزو محبوب‌ترنی کلیساهای زوریخ است که شیشه‌های آن توسط مارک شاگال طراحی شده.

خیابان بانهوف

یکی از شیک‌ترین و گران‌ترین خیابان‌های کشور سوئیس در زوریخ قرار دارد. این خیابان پر از برندهای لاکچری چون شانل،‌ بربری و رولکس است. برای کسانی که عاشق خرید کالاهای لوکس هستند یا کسانی که به بازارگردی علاقه دارند این خیابان بهشت سرگرمی خواهد بود. کافه‌ها،‌ رستوران‌های شیک و شکلات‌ فروشی‌های معروف سوئیس در این خیابان مشغول به کار هستند. کافه قنادی اشپرونگلی در این خیابان واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین قننادی‌های زوریخ است.

موزه فیفا

در سفر به زوریخ موزه‌های آن را از دست ندهید. یکی از هیجان‌انگیزترین موزه‌های زوریخ موزه فیفا است. این موزه مجموعه‌ای از تاریخ ورزش فوتبال، توپ‌ها،‌ جام‌ها و داستان‌های رخ داده در این ورزش است. این موزه ورودی داشته و روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد.

غذاهای زوریخ

زوریخ به عنوان بخشی از کشور سوئیس فرهنگ آشپزی و غذایی مشابه با سایر شهرهای این کشور دارد. البته لازم به ذکر است که این فرهنگ آشپزی متأثر از سایر کشورهای همسایه نیز می‌باشد. بیشتر غذاهای زوریخ از ترکیب سیب‌زمینی و پنیر تهیه می‌شود. البته گوشت هم سهم مهمی در سفره‌های مردم زوریخ دارد، چرا که سوئیسی‌ها عاشق گوشت هستند. نان زاپف از محبوب‌ترین نان‌های این منطقه است که به حالت گیس‌باف پخته می‌شو و ریشه در افسانه‌ای تاریخی دارد..

زورشرگشنتزتز | Zurchergeschnetzeltes

اسم طولانی و عجیب این غذا را به ذهن بسپارید و در سفر به زوریخ حتماً آن را تست کنید. این غذا از برش‌های نازک گوشت یا جگر گوساله به همراه قارچ، پیاز و کمی سبزیجات معطر تهیه می‌شود. در زوریخ این غذا به معنای برش گوشت به سبک زوریخی می‌باشد و آن را به همراه نودل یا برنج میل می‌کنند.

راکلت

یکی از بهترین پنیرهای دنیا در زوریخ تهیه می‌شود. پنیر سوئیسی راکلت از شیر گاو به دست آمده و بر روی سیب‌زمینی پخته شده، ترشیجات، گوشت کبابی و یا نان ریخته شده و سپس همراه آن غذا میل می‌شود.

نکات مهم و پایانی

  • همان‌طور که گفته شد سفر به زوریخ بسیار پر هزینه است چرا که باید ویزای شنگن داشته باشید و به سایر هزینه‌ها مانند هزینه‌ی هتل، گشت و گذار، خرید و…توجه داشته باشید. یکی از راه‌های صرفه جویی در سفر به زوریخ این است که گاهی خودتان غذا تهیه کنید. از وسایل حمل و نقل عمومی است. خوشبختانه کشور زوریخ به عنوان یک کشور توسعه یافته وسایل حمل و نقل عمومی و ۲۴ ساعته دارد. تاکسی، اتوبوس، قطار، تراموا و قایق به صورت روزانه و شبانه فعالیت می‌کنند. اگر همراه خانواده هستید توجه داشته باشید، کرایه‌ی بلیط شبانه برای کودکان زیر شش سال رایگان است.
  • تعداد هتل‌های زوریخ به ۱۱۰ ساختمان می‌رسد و این شهر هرسال میزبان حدود دو و نیم میلیون نفر مهمان است. اگرمی‌خواهید در روزهای تعطیل و… به این شهر سفر کنید از قبل هتل رزرو کنید، چرا که در تعطیلات امکان پیدا کردن هتلی تمیز و مناسب سخت خواهد بود.
  • کدام بخش از این مقاله برای شما جالب بود؟ آیا در مورد زوریخ تحقیق کرده‌اید؟ نظرات، نکات و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها