راهنمای سفر به فرانسه

راهنمای سفر به فرانسه

در اروپای غربی شاهد یکی از زیباترین کشورهای دنیا هستیم، کشور فرانسه که برای تمام مردم دنیا به کشور رومانس،‌ ایفل،‌ خیابان‌های زیبا و معماری رنسانس معروف است. راهنمای سفر به فرانسه در این مقاله به طور خلاصه و مختصر اطلاعاتی کلی و همه جانبه در اختیار شما خواهد گذاشت. خواندن این مطلب تقریباً هفت دقیقه نگاه شما را خواهد گرفت. در بخش بعدی با جزئیات کلی از کشور فرانسه آشنا خواهید شد.

مختصری در مورد فرانسه

جمهوری فرانسه در غرب اروپا واقع شده و پایتخت آن پاریس است. فرانسه برآمده از کلمه‌ی فرانک در زبان ژرمنی به معنای آزاد است. مردم فرانسه به زبان فرانسوی حرف می‌زنند و در معاملات روزانه خود از دو واحد پول به نام‌های فرانک اقیانوسیه و یورو استفاده می کنند. فرانسه به خاطر نقشه‌ی اراضی خاصی که دارد به کشور شش ضلعی معروف است. از شمال و شمال شرقی با بلژیک و لوکزامبورگ هم‌مرز است، از شرق با ایتالیا و سوییس،‌ از جنوب با اسپانیا و از غرب با تنگه‌ی انگلستان،‌ دریای اطلس همسایگی دارد.

 انقلاب کبیر فرانسه باعث بیداری مردم جهان شد و از آن تاریخ به بعد کشور فرانسه سیر تحولات سیاسی و اقتصادی خود را در پیش گرفت. امروزه فرانسه به عنوان کشوری متمدن و توسعه یافته بیشترین استانداردهای بین‌المللی را از آن خود ساخته. فرهنگ،‌ هنر،‌ اقتصاد عالی دست به دست هم داده تا فرانسه به عنوان شهر عشق و صنعت شناخته شود.

آب و هوای فرانسه چگونه است؟

فرانسه به خاطر وسعت زیادی که دارد، سواحل مدیترانه‌ای و اقیانسی،‌ رشته کوه‌های آلپ و دشت‌های گوناگون از طبیعت زیبا و پر نعمتی برخوردار گشته. به طور کلی فرانسه کشوری معتدل است،‌ زمستان‌های آن کمی سرد و تابستان‌های مطبوعی دارد. در سواحل مدیترانه‌ای آب و هوا مدیترانه‌ای است. و در کوهستان‌های زیبا و معروف آلپ قطعاً هوا خنک‌تر خواهد بود. برای سفر به فرانسه بهترین زمان را می‌توانید حدس بزنید؟

راهنمای سفر به فرانسه

جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه کشوری سرشار از تاریخ،‌ تمدن و طبیعت است. اصلاً نمی‌شود کسی به فرانسه سفر کند و  با خاطره‌ای شیرین به وطنش باز نگردد. در این بخش از مقاله بهترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه را معرفی می‌کنیم.

برج ایفل

برجی ۳۲۰ متری،‌ متشکل از هشت هزار قطعه‌ی فلزی که به دست گوستاو ایفل طراحی شده شناخته شده‌ترین و دوست داشتنی‌ترین نقطه‌ی گردشگری در فرانسه برج ایفل است. بسیاری از مراسم عروسی،‌ ازدواج و خواستگاری در این مکان برگزار می‌شود، به همین دلیل شهر پاریس که پایتخت فرانسه است به شهر عشاق معروف گشته. ایفل بارها و بارها در آثار هنری مختلفی به شکل‌های مختلف به تصویر کشیده شده است. ایفل نماد کشور فرانسه و یکی از بهترین جاهای دیدنی در سفر به فرانسه است.

کاخ ورسای

شکوه و عظمت فرانسه در یک کاخ جمع شده است. این کاخ سلطنتی یک اقامتگاه سلطنتی برای شکار بوده که توسط لویی چهاردهم به شکل باشکوه امروزی‌اش تبدیل می‌شود. غیر از تالار آینه،‌ سنگ‌کاری ها و نقش و نگارهای درون کاخ،‌ باغ‌های اطراف کاخ نیز به زیبایی تمام تزیین شده‌اند. آب‌نماها، استخرها و باغچه‌های گل‌های زینتی همه در کنار هم از کاخ ورسای یک افسانه‌ی هنری ساخته است.

مون سل میشل

آیا انیمیشن گیسو کمند یا فروزن را دیده‌اید؟ در این انیمیشن‌ها شما کاخی بزرگ را می‌بینید که اطراف آن را دریا فرا گرفته و برج و باروی کاخ مدور و بسیار زیبا است. درست حدس زده‌ای،  قلعه مون سل میشل در ساحل نرماندی فرانسه همان جایی است که بارها و بارها الهام ‌بخش فیلمسازان و هنرمندان بود است

وسط دریا یک قلعه‌ی بزرگ روی صخره ساخته شده که دور تا دور آن را آب فرا گرفته. این قلعه به معماری سبک گوتیک و در سال ۷۰۸ میلادی توسط بیشاپ اوبر ساخته شده است. صومعه‌ی این جزیره یکی از مکان‌های زیارتی بسیار مهم در طول زمان به شمار می‌رفته و مردم آن را اورشلیم آسمانی می‌نامیدند. یکی از بهترین جاهای دیدنی در سفر به فرانسه بازدید از این اثر هنری و تاریخی است.

شانزلیزه

خیابان شانزلیزه، کاخ شانزلیزه یکی از مشهورترین و بهترین جاهای فرانسه است. در قدیم این خیابان دشت وسیعی بوده که امروزه به شکل کنونی خود درآمده است. در خیابان شانزلیزه شما با بوتیک‌هاُ‌،‌ کافه‌‌‌‌‌‌‌‌ها، فروشگاه‌های گران قیمتی روبه‌رو خواهید شد که بسیار لوکس هستند. سالن تئاتر شانزلیزه و کاخ الیزه در همین خیابان قرار دارد. در زبان فرانسوی شانزلیزه به معنای دشت الیزه است. در این خیابان هتل‌ها و قنادی ‌های معروف فرانسوی وجود دارد که دیدن و گشت و گذار در بین آن‌ها خالی از لطف نیست.

موزه لوور

یکی از بهترین جاهای دیدنی در سفر به فرانسه موزه لوور است. موزه لوور معروف‌ترین و کامل‌ترین موزه‌ی جهان در کاخ سلطنتی قرار گرفته و مجموعه‌ای از مهم‌ترین آثار هنری جهان در آن نگه‌داری می‌شود. تابلو مونالیزا و تابلوی ازدواج در قانا از جمله آثار مشهوری است که در موزه نگهداری می شود.

معروف ترین غذاهای فرانسوی

آشپزی فرانسوی مانند هنر و معماری فرانسوی حرف اول را در دنیا می‌زند. سبک آشپزی فرانسوی یکی از سنتی‌ترین و لوکس‌ترین شیوه‌های آشپزی است. برای اهمیت این هنر همین بس که در سال ۲۰۱۰ آشپزی فرانسوی به عنوان فهرست ناملموس میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید.

پنیر فرانسوی یکی از بهترین پنیرهای جهان در فرانسه تهیه و تولید می‌شود. سوپ پیاز فرانسوی محبوب‌ترین سوپی است که شما می‌توانید در تمام طول عمر خود تجربه کنید. قدمت سوپ پیاز به قرن هجدهم باز می‌گردد. راتاتویی را باید بشناسید!‌ بله،‌ در انیمیشن موش سرآشپز مهم‌ترین غذایی که معرفی شد راتاتویی بود

راتاتویی از مجموعه سبزیجاتی مانند کدو،‌ بادمجان، گوجه، سیر، پیاز و هویج به همراه ادویه‌های مخصوص فرانسوی تشکیل می‌شود. کانفی اردک ، فلامیش، سالاد نیکواز و تارت تاتن از دیگر غذاهای معروف و درجه یکی است که در سفر به فرانسه باید حتماً امتحان کنید.

غذاهای فرانسوی

نکات پایانی

در این قسمت از مقاله راهنمای سفر به فرانسه نکات مختصری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ابتدا لازم است تجهیزات بهداشتی و… خود را قبل از سفر آماده کنید. لیستی از مراکز دیدنی طبیعی و تاریخی همراه خود داشته باشید. برای اقامت در هتل‌ها وسعت انتخاب بسیاری خواهید داشت چرا که انواع هتل ها و سوسیت‌ها در خدمت شما خواهند بود. آب لوله‌کشی کشور فرانسه آشامیدنی است، اما می‌توانید جهت سلامتی بیشتر آب معدنی تهیه کنید. در آخر برای شما سفری رویایی آرزومند هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها