حقیقت تکامل انسان چیست؟ + سند

نینوا عراق سال ۱۸۴۹ گنجینه های مدفون متون تاریخی از متون میخی باستانی کشف شد که در آن خلقت زمین، انسانها و زندگی خدایان را شرح می داد. در سال ۱۸۴۹ آستین هنری لایارد هیئتی باستان شناس به شهر نینوا فرستاد؛ شهری که در کتاب مقدس مسیحیان نیز از آن یاد شده است. در این کاوش او قصر سناخریب را کشف می کند یا همان پادشاه دوم آشور کسی که باز هم در کتاب مقدس مسیحیان مشهور است.

 

قصر سناخریب

قصر سنا خریب که توسط هیئت آستین هنری لایارد در نینوا پیدا شد.

این تیم باستان شناسی در آن سالها آرشیوهایی به دست آوردند که مجموعا شامل ۳۰ هزار لوح می باشد.

در سال ۱۸۷۶ جورج اسمیت از موزه بریتانیا که تکه های الواح شکسته شده ای را در کتابخانه سلطنتی نینوا پیدا شده بود را کنار هم چید.

لوح گیلگمش یا سیل

در تصویر بالا لوح سیل را می بینید. کتیبه یازدهم از این مجموعه توضیح می دهد که چگونه خدایان سیل را برای نابود کردن جهانیان فرستادند. داستانی دقیقا مانند حضرت نوح؛ در لوح آمده است که فردی به نام Utnapishtim به وسیله انکی وظیفه دارد که اموال دنیوی خود را رها کند و یک کشتی غول پیکر را به نام “نگهداری از زندگی” ایجاد کند. او همچنین وظیفه دارد که همسر، خانواده و خویشاوندانش همراه با صنعتگران روستای خود، حیوانات کودک و دانه های گیاهان را همراه خود ببرد.

بدین ترتیب داستان پیدایش کلدانی منتشر شد و بدون شک نشان داد که داستان کتاب مقدس برای اولین بار و قبل از اینکه اصلا دین و مذهبی به وجود بیاید در سومِر تشریح شده بود؛ یعنی هزاران سال قبل از ادیان سه گانه. سپس در سال ۱۹۰۲ ویلیام کینگ از موزه بریتانیا، متن کامل کتاب الواح هفتگانه آفرینش را به بابِلی باستانی منتشر نمود.

الواح هفت گانه آفرینش

هفت لوح گلی که متن طولانی و پر جزئیاتی را در خود داشتند و تحت عنوان حماسه آفرینش شناخته شده اند. با رمزگشایی جملات شش لوح اول، آفرینش آسمان ها و زمین و هر آنچه بر روی آن است از جمله انسان را توصیف می کند. توجه داشته باشید که این الواح ۴ هزار سال قبل از اینکه دینی به وجود آیند نوشته شده است. آن هم به موازات شش روز که در ادیان های دیگر هم از آن سخن به میان آمده است.

لوح هفتم اختصاص دارد به خدای متعالی به نام مردوک، کسی که این کاردستی های حیرت انگیز از او برآمده و در هفتمین روز که خدا در آن استراحت می کند از آنچه که خود ساخته.

ساموئل نوآه کریمر

محققان امروزی به این نتیجه رسیده اند که اسطوره ها در نسخه های بابلی و آشوری، ترجمه متون سومریان هستند که حتی محقق و مورخ بزرگ ساموئل نوآه کریمر در سال ۱۹۵۹ در کتابش به نام سومر آغاز می شود به خوبی به این موضوع اشاره می کند.

همانطور که گفتیم بر روی این هفت لوح، افسانه آفرینش بابلیان موجود است. همان آفرینش زمین و آسمان و انسانها و چیزهایی که در متون مذهبی نیز دیده می شود. اسم این هفت لوح نیز انوما الیش است. کتیبه هایی که از خدایی می گویند به نام مردوک که علامتش برای ایرانیان نیز بسیار آشناست.

مردوک

آنها در این کتیبه ها خدایان را موجوداتی با گوشت، خون و چیزی شبیه به انسان توصیف می کنند. به این جمله از کتاب مقدس دقت کنید: انسان شبیه ما شده است.

به گفته محققان انوما الیش نه تنها خدایان اسطوره ای را شرح می دهد، بلکه موجودات بیگانه را که دارای دانش فوق پیشرفته از لحاظ ژنتیک بودند توصیف کرده است.

دکتر ایونس می گوید در واقع چیزی که این لوح ها به ما می گویند یک دستکاری ژنتیکی در بشر به وجود آمده است. مشخص است چیزی اتفاق افتاده که ما یکدفعه از انسان های اولیه به صورت باورنکردنی پیشرفته به وجود آمدیم؛ اما سوال این است که چگونه؟ پژوهشگران معتقد هستند که هوشمندی اجداد ما به وسیله دستکاری عمدی در DNA بوده است.

بقایای ملکه پوآبی

در سال ۱۹۲۷ در جنوب شرقی عراق در جریان کاوش های عمیق شهر باستانی اِوِر، باستان شناس انگلیسی لئونارد وولیریال بقایای ملکه پو آبی را کشف می کند. طبق گذارشات، ملکه را با جمجمه ای دراز و غیرعادی یافتند که شباهت زیادی به برخی فراعن مصر و برخی مومیایی های یافت شده را داشت. برای بسیاری از نظریه پردازان فضانوردان باستانی، جمجمه این ملکه شواهد بیشتری را از منشاء فرازمینی بشر ارائه می دهد.

طبق متون سومری که ۱۴ لوح گلی در سومر و در دهه ۶۰ پیدا شده اند، خدایان بهشتی یا خدایان آسمانی، خدای خدایان بودند. سومریان آنها را شبیه به انسان معرفی می کنند که قادر به تغییر و تبدیل هستند و می توانند شبیه به انسان شوند. آیا ممکن است خدایان عجیبی که در متون میخی شرح داده شده عملا وجود داشته باشند؟

نئاندرتال و کرومگنون

در کتیبه ها آمده است که در زمانی که آنوناکی ها به زمین آمدند آنو پادشاه آنها بود. انکی و خواهرش بر روی نئاندرتال که قبل از آنوناکی ها بر روی زمین زندگی می کردند و شعور کمی داشتند، انسان های کرومگنون را به وجود آوردند و بعدها با آمیختن آنوناکی ها، انسان های هوشمندتری که خود ما هستیم به نام هموساپینس به وجود آمدند که تا امروز زندگی می کنند.

یک مطلب بسیار مهم دیگر که از میان نوشته ها و تصاویر قابل دریافت است شرح قدرت آنوناکی ها در پرواز کردن و وسیله ای که از آن برای سفر استفاده می کردند است.

کل قضیه ادیان و عبادت و جهنم و غیره از ۳۵۰۰ سال پیش و با کتاب تورات آغاز شد. پس از اینکه خدا در بوته به موسی ظاهر شد و گفت که من خدا هستم. موسی گفت کدام خدا؟ خدا گفت من همانم که خود را به پدران تو ابراهیم و اسحاق و یعقوب، اِلشادای معرفی کردم.

این نام ۴۸ بار در کتاب مقدس دیده می شود. نخستین رخداد این نام در پیدایش ۱:۱۷ آمده است “وقتی ابرام ۹۹ ساله بود، خداوند به ابرام ظاهر شد و به او گفت من الشادای هستم.” به همین ترتیب در پیدایش ۳۵:۱۱ خدا به یعقوب می گوید: “من الشادعی هستم: ثمربخش و پرورش دهم. یک ملت و یک گروه از ملت ها از تو خواهد بود و پادشاهان از بقیه شما بیرون خواهند آمد.”

با توجه به Exodus 6:2-3 الشادای نامی بود که توسط آن خدا به ابراهیم، اسحاق و یعقوب شناخته شد. به این ترتیب شادایی در سنت با ابراهیم متصل شده است.

الشای یا انلیل

مهر استوانه ای ایرانی که بین سالهای ۳۳۰ تا ۵۵۰ ساخته شده و نماد انلیل خدای سومریان بر روی آن حک شده است.

الشادای نام دیگر انلیل بود به معنی خدای کوه یا خدای خشکی ها. در یهودیت از نام های مختلف برای اشاره به خدا استفاده می شود. رایج ترین نام استفاده شده در تورات نام چهار حرفی خداوند یعنی یَهُوَه می باشد. یهوه نام اختصاصی خدا در زبان عبری می باشد. نامی که بر اساس تورات خدا در میقات موسی خود را بدان نام خواند. این نام ۵۴۱۰ بار در عهد عتیق آمده است. یکی دیگر از نام های خداوند که در تورات آمده است الوهیم می باشد.

رائلیان نام جنبشی است که اعضای آن بر این باورند که موجواتی دانشمند و انسان مانند به نام اِلوهیم توسط سفینه های فضایی که ما آنها را اشیاء پرنده ناشناخته می دانیم به روی زمین آمده اند و از طریق علم ژنتیک، حیات را بر روی کره زمین خلق کرده اند. آنان معتقد هستند که اکنون الوهیم مانند بشریت روی زمین هستند البته با علمی ۲۵ هزار سال پیشرفته تر.

الوهیم در زبان عبری به معنی کسانی که از آسمان آمده اند می باشد. بنابر ادعای کلود وریلهون که پیامبر این جنبش است، در ۱۳ دسامبر سال ۱۹۷۳ در منطقه کلرمون فران در مرکز فرانسه، به مدت ۶ روز متوالی با الوهیم ملاقات کرد و پیام هایی را که شامل حقیقت خلقت حیات روی کره زمین بود را دریافت کرد.

آنها معتقد هستند کلیه ادیان مانند یهودیت، مسیحیت، اسلام و بودایی توسط الوهیم برای تکامل بشر به پیامبران داده شده است. شبیه ترین کتاب به آموزه های این جنبش کابالا است.

شهر زیرزمینی درینکویو

سالها پیش زرتشتیان شهری زیرزمینی به نام درینکویو به معنی چاه عمیق که با گنجایش زندگی برای بیشتر از ۲۰ هزار نفر که در ۸ طبقه زیر زمین است ساخته اند. این شهر که امروزه در منطقه کاپادوکیه قرار دارد یکی از بزرگترین کشفیات دنیای باستان شناخته شده است. آنچه در کشف این شهر هنوز نامشخص مانده این است که چرا زرتشتیان بیشتر از ۲۴۰۰ سال پیش شهری به عمق ۸۵ متر زیر زمین با گنجایش زندگی برای ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر احداث کنند؟

بنا به گفته دانشمندان ساخت چنین شهری با تمام امکانات مدرن امروزی بیشتر از ۱۰ سال به طول می انجامد. در ورودی های طبقات این شهر سنگهای بزرگی وجود دارد و این امکان را به آنها می داده که هنگام حمله دشمن راه های ورودی را مسدود کنند و البته بیرون از شهر دو برج بزرگ دیده بانی نیز وجود دارد که در صورت هجوم دشمن به مردم شهر خبر می دادند. اما سوال اینجاست که این کدام دشنام بوده که این افراد بیشتر از ۲۳۰۰ سال پیش از ترسش چنین شهر بزرگی در زیر زمین ایجاد کردند؟

کتاب وندیداد

وندیداد از واژه اوستایی وی دَئِوَ داتَ به معنی قوانین بر ضد دیو یا پلیدی می باشد.

در وندیداد که یکی از کهن ترین متون اوستا می باشد، اهورا مزدا از پیروانش می خواهد برای در امان ماندن از حمله دیوها و شیاطین در زمستان شیطانی، شهرهای زیزمینی بنا کنند. اگر منظور دشمنانی بودند از جنس انسان، بدون شک صفت دیو و انسان برای آنها به کار برده نمی شد.

در دیوارهای این شهر نقش هایی از اهورا مزدا دیده می شود. آیا واقعا زرتشتیان باستان با پدیده ای عجیب و غیرعادی رو به رو شده بودند؟ آیا داریوش بزرگ که در کتیبه اش عنوان کرده است که شاهی را اهورا مزدا به او داده، از طرف نیرو فرازمینی به پادشاهی برگزیده شده؟

در نقش برجسته های داریوش بزرگ همیشه انسان بالدار یا فروهر را بالای سر او می بینید. هنوز جواب قطعی برای این سوالها پیدا نشده است.

همانطور که گفتیم در هفت لوح انوما الیش، کتیبه ها از خدایی می گویند به نام مردوک که علامتش برای ما ایرانیان بسیار آشناست. این علامت همان فروهر است! در واقع فروهر ریشه سومری دارد که علامت مخصوص خدای سومری یعنی مردوک است.

آخرین ترجمه از متون نزدیک به کتیبه بیستون درباره پادشاهی بزرگ به نام داریوش اول خبر می دهد. ۵۹۳ خط از این متن به توضیح دادن درباره داریوش اول و اهمیت و قدرت او اختصاص داده شده است. در این متون آمده است که داریوش اول به وسیله اهورا مزدا پادشاه شد و خون خدایان و افرادی که در مکان خدایان زندگی می کردند در رگهای او جریان داشت.

برای اینکه مطمئن شوند تمام مردم این پیام را دریافت کرده اند، این پیام به سه زبان نوشته شده است. در کتاب مقدس عبری در قسمت پیدایش، موسی درباره زمانی می گوید که پسران خدا به زمین آمدند و زنانی از انسانها اختیار کردند.

کلمه نیفیلیم به معنای مردان پرآوازه و مشهور و همان گونه است که آنان توصیف شده اند. آنوناکی ها همان نیفیلیم هستند و می توانستند در واقعیت افرادی غول پیکر نیز بوده باشند. عبری ها و موسی به یگانگی خدا باور داشتند؛ برای همین رتبه و مقام آنوناکی را به پسران خدا تنزل دادند و از طرف دیگر سومریان باور داشتند که آنوناکی ها خالقان واقعی هستند.

کتیبه بیستون فقط یکی از وقایع تاریخی است که به وسیله گذشتگان باقی مانده و درباره زمانی سخن می گوید که قومی از موجودات فضایی بر زمین قدم زدند.

شاید بررسی یک واقعه به درک بهتر تکامل انسان توسط فرازمینی ها کمک کند. در جولای ۱۹۴۷ در نیومکزیکو یک شی نقره ای رنگ با سرعت زیادی سقوط کرد. یکی از گله داران قطعه ای از آن را پیدا کرد و به پایگاه هوایی گزارش داد. دولت وارد عمل شد و برای اولین بار در تاریخ ایالت متحده در روزنامه خبر پیدا شدن یک بشقاب پرنده اعلام شد و در تمام کشور پیچید ولی فردا دولت اعلام کرد که اشتباه شده و شی موردنظر یک بالن هواشناسی بوده است. اگر به هفتاد سال قبل برگردیم، تقریبا دانش کمی در دنیا وجود داشت و این را می توان از امکاناتی که در اختیار مردم بود فهمید. اما کم کم پیشرفت علم و دانش سرعت بیشتری گرفت.

منبع تاپ تن
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
امیر

من نمیدانم این مقاله چه میگوید ولی آنچه که مسلّم است این است که خداوند یکتاست و این دنیا هدفمند است و برای امتحان ما آفریده شده است و ما وظیفه داریم با عشق خدای یکتا را بپرستیم و از او پیروی کنیم.خجالت نمی کشید از اینکه خدای یگانه را بتی به نام مردوک در نظر می گیرید در حالی که آن بت را خودتان ساخته اید.برای قرب و نزدیکی به خدای یگانه بهتر است کتاب آسمانی قرآن را مطالعه کنیم.