معرفی بزرگترین اختراعات واکتشافات تاریخ

اختراعات و اکتشافات بزرگی در طول تاریخ رخ داده اما برخی از آن ها تاثیر زیادی در پیشرفت و آسایش بشر داشته اند.که ما چندنمونه از این اختراعات ونوآوریهای بزرگ وکاربردی را به شما معرفی میکنیم.

به نقل از هیستوری، فناوری‌های نوآورانه تمدن‌ها را به پیشرفت رسانده و زندگی روی زمین را تغییر داده اند، از اختراع چرخ گرفته تا ساخت مریخ نورد. با توسعه قابلیت‌ها و ابداع نوآوری‌ها زندگی ما از گذشته تا کنون پیشرفت زیادی را تجربه کرده است.

نفت

نفت یا پترولیوم مایعی غلیظ و افروختنی به‌رنگ قهوه‌ای سوخته یا سبز تیره یا سیاه است که در لایه‌های بالایی بخش‌هایی از پوستهٔ کره زمین یافت می‌شود. بدون نفت، صنعت حمل و نقل مانند آنچه امروزه می‌شناسیم وجود نداشت. قبل از استفاده از بنزین گرفته شده از نفت، سوخت انتخابی مخلوطی از الکل، معمولاً متانول و سقز بود. البته پلاستیک و بسیاری دیگر از مواد نیز، به نفت وابسته هستند.

آنتی بیوتیک‌ها

آنتی بیوتیک‌ها با کشتن باکتری‌های مضر و جلوگیری از رشد آن‎ها، میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات داده اند. آنتی بیوتیک‌ها اولین بار در سال ۱۸۷۷ ظاهر شدند، اما استفاده آن در جنگ جهانی دوم رواج یافت و باعث شد سربازان بسیاری که زخم برداشته بودند از مرگ رهایی یابند بنابراین آنتی بیوتیک‌ها یک قدم بزرگ در زمینه پزشکی به شمار می‌روند. دانشمندانی مانند لوئیس پاستور و جوزف لیستر اولین کسانی بودند که باکتری‌ها را شناختند و تلاش کردند با باکتری‌ها مبارزه کنند، اما این الکساندر فلمینگ بود که اولین جهش را در آنتی بیوتیک‌ها انجام داد هنگامی که در سال ۱۹۲۸ به طور تصادفی کپک مهار کننده باکتری موسوم به پنی سیلین را کشف کرد.

یخچال

یخچال‌ها از گذشته تاکنون تغییرات بسیاری را به خود دیده‌اند. در طول ۱۵۰ سال گذشته، سیستم خنک نگه داشتن مواد تغییر زیادی کرده است. از یخچال‌های طبیعی گرفته تا یخچال‌های دست‌ساز زیرزمینی و بعد‌ها یخچال‌های نفتی و گازی و عموم یخچال‌های امروزی که با جریان الکتریسیته کار می‌کنند.

 

خودرو

این وسیله برای نخستین بار در سال ۱۶۷۸ توسط فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط فشار بخار کار می‌کرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی‌متر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود، اما نخستین خودرو واقعی با نیروی بخار که برای جابجایی انسان و بار به‌کار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکل ژوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد.

بتن و سیمان

سیمان یکی از پرکاربردترین مواد مصنوعی است که ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد، موادی که از مخلوطی از سنگ شکسته یا شن، ماسه، سیمان پرتلند و آب تهیه شده بود.

هواپیما

ویلبر و اورویل رایت اولین پرواز مداوم را در سال ۱۹۰۳ انجام دادند. هواپیما باعث کاهش بسیار زیاد زمان حمل و نقل شد. سفر با هواپیما استفاده‌های بسیاری از جمله نظامی و اقتصادی دارد.

میخ و پیچ

اختراع میخ به هزاران سال پیش برمی گردد و زندگی پیشرفته بشر بدون اختراع پیچ ومیخ امکان پذیر نبود. میخ‌ها برحسب موارد استفاده آن‌ها می‌توانند از آهن، فولاد، برنج یا آلومینیوم ساخته شوند.

اسکناس

ارز در طول تاریخ شکلهای مختلفی داشته است، از موادی مانند پوست و کالا‌های مختلف گرفته تا فلزات گرانبها، اما به دلیل کمبود  سکه و مسائل مربوط به قابلیت حمل، بانک‌ها اسکناس‌هایی را به عنوان پولی با موعد پرداخت آینده با فلزات گرانبها، برای تسکین دولت‌ها در زمان بحران ارائه دادند. بعد‌ها نیز خود اسکناس با اینکه ارزشی نداشت، اما بخاطر حمایت دولت‌ها ارزشمند شد و تبدیل به چیزی شد که امروز می‌بینیم.

تلفن و تلفن همراه

تلفن توسط الکساندر گراهام بل در سال ۱۸۷۶ اختراع شد و کار را بسیار ساده کرد. اما با ساخت تلفن همراه در دهه ۱۹۸۰، ارتباطات دیگر به استفاده از کابل محدود نمی‌شد، در حالی که اختراع هوشمندانه شبکه تلفن همراه به تحولی در صنعت تلفن کمک کرد.

تلویزیون

از جان لوگی برد، دانشمند و مخترع اهل اسکاتلند، به عنوان مخترع تلویزیون یاد می‌شود. اگر چه دانشمندان و مخترعان بسیار دیگری مانند پائول نیپکو، بوریس روزینگ، ولادیمیر زورکین و فیلو فارنزورث از اواخر سده ۱۹ میلادی تاکنون در توسعه و تکمیل فناوری تلویزیون نقش قابل توجهی داشته‌اند. در قرن‌های نوزدهم و بیستم تلوزیون به سرعت توسعه یافت و اکنون نقش مهمی در زندگی روزمره مردم ایفا می‌کند.

دوربین

اولین عکس در سال ۱۸۲۶ گرفته شداولین دوربین آنقدر بزرگ بود که گرفتن یک عکس ۲۳ ثانیه طول می‌کشید. به مرور زمان با پیشرفت فناوری و توسعه دوربین ها، امروزه هر گوشی هوشمندی دارای حداقل یک دوربین داخلی است که می‌تواند کلیپ‌های ویدیویی را نیز ضبط کند.

کامپیوتر

هیچ مخترع مشخصی برای رایانه وجود ندارد. طرح این دستگاه در اصل توسط مخترع آلن تورینگ در سال ۱۹۳۶ پیشنهاد شد. رایانه‌ها به‌عنوان سامانهٔ کنترل برای حجم گسترده‌ای از دستگاه‌های صنعتی و دستگاه‌های مصرفی استفاده می‌شوند.

کامپیوت “compute” در زبان انگلیسی به معنای محاسبه به واسطه ماشین است. در زبان انگلیسی پسوند er بعد از اسم، آن را به فاعل تبدیل می‌کند. در نتیجه کامپیوتر “Computer” به دستگاه خودکاری گفته می‌شود که محاسبات ریاضی را انجام می‌دهد.

اینترنت

اینترنت  مخترع واحدی ندارد، زیرا در طول زمان تکامل یافته است، در ایالات متحده در دهه ۱۹۵۰ همراه با توسعه رایانه‌ها توسعه یافت و اکنون دربرگیری بسیار بالایی دارد.

منبع Www.yjc.news
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها