میشیل

میشیل ( ولادت: ۵۴۶ یا ۵۴۸، وفات: ۶۱۲) اشراف زاده ای شیلایی می باشد که موجودیت تاریخی وی محل بحث و جدل است. بر اساس هوارانگ سِگی، وی صیغه چندین پادشاه بود و به همراه خواهرش ملکه سادو نقشی کارساز در عزل پادشاه جینجی ایفا کرد.

اصل و نسب:

بر اساس هوارانگ سِگی، میشیل دختر ارباب میجین بو و بانو میودو و خواهر ملکه مادر سادو بود. ملکه سادو همسر پادشاه جین هیونگ از شیلا به حساب می آمد. مادر بزرگ پدری اش شاهزاده خانم سام یوپ نام داشت که دختر پادشاه بوپ هیونگ بود. به دلیل اصل و نسبش، میشیل عضوی از جینگول یا طبقه خون حقیقی اشرافی به حساب می آمد.

او از طرف مادری به طائفه ته ون شین تونگ تعلق داشت که از لحاظ لغوی معنی جانشین آسمانی نخستین بزرگ را می دهد. گمان می رود جانشین آسمانی نخستین بزرگ از تبار بومی (bomi) بوده باشد. اما مدارک بدست آمده از دوران سلطنت پادشاه سوجی از شیلا نشان می دهد که بومی (بانو ته ون) در ۸۲ سالگی درگذشته و دفن شده است. بانو ته ون ۱۲ فرزند از چندین پدر مختلف به دنیا آورده بود. به دلیل اشراف زاده بودن وی، نوادگانش با لقب ته ون یا قبیله نخستین بزرگ شناخته می شوند.

میشیل ( ولادت: ۵۴۶ یا ۵۴۸، وفات: ۶۱۲) اشراف زاده ای شیلایی می باشد که موجودیت تاریخی وی محل بحث و جدل است.

زندگی نامه:

میشیل همسر ارباب سجونگ (ششمین مدیر ارشد)، معشوقه ژنرال سول ون (هفتمین مدیر ارشد) و خواهر بزرگتر ارباب میسِنگ (دهمین مدیر ارشد) بود. وی صیغه سه پادشاه متوالی بود: پادشاه جین هیونگ، پادشاه جینجی، و پادشاه جین پیونگ. افسانه ها تصریح می کنند که او با ولیعهد دونگ نیون در یک رابطه عاطفی قرار داشت. پسرانش به یازدهمین و شانزدهمین مدیران ارشد شیلا مبدل گشتند. آنان به ترتیب بوجونگ (از سول ون) و هاجونگ (از سجونگ) نام داشتند.

بر اساس هوارانگ سِگی، میشیل پس از درگذشت پادشاه جین هیونگ که پدر پادشاه جینجی بود، صیغه پادشاه جینجی شد. اما پادشاه جینجی علاقه اش را به او از دست داد زیرا عاشق زن دیگری شده بود. ملکه سادو مادر جینجی در مورد تغییر ناگهانی احساسات پسرش و عدم وفای به عهد وی برای انتصاب خواهرش میشیل به عنوان ملکه عصبانی شد.

در نتیجه ملکه سادو با کمک ارباب سجونگ و ژنرال سول ون معشوق های میشیل، در جستجوی جلب حمایت دربار برای عزل پادشاه جینجی برآمد. آنها با پخش شایعاتی مبنی بر اینکه قحطی و شکستی که شیلا از آن رنج می برد به دلیل این است که آسمان ها شیلا را به خاطر داشتن یک پادشاه فاسد رها کرده اند، حمایت مردم را بدست آوردند. نتیجه حذف جینجی از قدرت انتصاب پسر عمویش پادشاه جین پیونگ به عنوان حاکم جدید بود. کیم چونچو نوه جینجی بعدها با عنوان پادشاه مویول به تخت نشست.

هویت تاریخی:

تردیدهایی در مورد اینکه آیا میشیل یک شخصیت تاریخی واقعی است یا خیر وجود دارد. این تردیدها بدین خاطر است که نام وی تنها در هوارانگ سِگی ذکر شده و در متون تاریخی سامگوک ساگی و سامگوک یوسا نیامده است.

بعلاوه اینکه نقش وی به عنوان مادر برای پسران و دختران مختلفش در هیچکدام از این متون تاریخی مورد تصدیق قرار نگرفته و تنها در هورانگ سِگی آمده است.

منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

36 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آرزو

ممنون که زندگینامه بانو میشیل رو نوشتین.

آریا

سلام.خسته نباشید.بالاخره جین پیونگ برادرزاده ی جینجی بود یا پسرعمویش؟ممکن است داستان وصیت نامه ی پنهان جینهیونگ و این که جین هیونگ به جای پسرش نوه اش را به جانشینی برگزیده بود را هم خود میشیل از خودش ساخته باشد تا جینجی را(که از او روی گردانده بود) راحت تر خلع کند؟؟

آریا

سپاسگزارم.🤍

۱۱۱

سلام میشیل چند شوهر داشت ولی چرا انگار همه چیز عادی بود ؟؟؟؟؟

۱۱۱
امتیاز :
     

میشیل با اینکه صیغه پادشاه بود ولی چطور با دونفر دیگ هم رابطه داشت ؟؟؟

محمدرضا
امتیاز :
     

سلام ببخشید من در مقاله ای خواندم یک شهری در کنار سئول وجود دارد که شهر باستانی کره نام گرفته و ۲۳۰ نفر در آن زندگی میکنند به شیوه قدیمی. آیا درست است؟

جانگ هی بین

میشیل همون بانو سونگمان (همسر پدر بانو دوکمان) هست؟
تو سریال رویای فرمانروای بزرگ که مربوط به دوره ای هست که بانو دوکمان و کیم چونچو فرمانروا بودند، بانو سونگمان مشخصات میشیل رو داشت.

جانگ هی بین

ولی تو فیلم به زن بابای دوکمان، میگفتن بانو سونگمان که زن شروری بود و با دوکمان مقابله میکرد.البته به جانشین بانو دوکمان که دختری بود که فرزند خوندگی گرفته بود و مدتی حکومت کرد هم میگفتن بانو سونگمان.
بانو سونگمان که همسر پدر دوکمان شد در کودکی در خدمت ملکه سادو بود.میخواستم مطمئن بشم که همون میشیل بوده یا بانوی دیگری.
الان که مطلب رو خوندم دیدم نوشتین صیغه ی پدر دوکمان (پادشاه جینپیونگ) هم بوده.

علی

دوکمان ملکه سئوندوک، ن این سونگمان، سونگمان به احتمال زیاد همون میشیل باشه، از روایت تاریخ و فیلم مشخصه

فاطیما

در واقع سریال رویای فرمانروای بزرگ اوایلش بر حسب تصورات خود نویسنده نوشته شده و اسمی از میشیل نبرده و به حاش زن بابای ملکه سون دوک که یه شخصیت خیالی بوده آوردن

Captain

خیر ملکه سوندوک همون دوکمان بوده، اشتباه میکنین

یه بدبختی

سلام می گم درمورد پادشاه‌ سینمون چیزی می دونی؟ زندگینامه چی بوده؟ 😶

Pariasa

سلام وقت بخیر …توی سریال رویای فرمانروای بزرگ شاهزاده ای بود به نام بی هیونگ پسر پادشاه جینجی بوده ….میشه لطفا درباره اش مطلب بزارید

Yoojin

سلام ممنون از مطالب خوبتون
لطفا اگه میشه درباره هوارانگ الچون هم اطلاعاتی بزارین

سوال کننده

سلام میشه بگید بیونگ رییس شورشی ها با فرمانروا فامیل بوده یا نه

Captain

سلام. آیا این درسته که پنجمین شاه شیلا مادرش ایرانی بوده؟ آخه من خوندم نوشته بود که ایرانی بوده

بازنشسته‌

با سپاس از زحمات و تقدیر از مطالعات
دوست داشتنم و دارم که بدانم نقش میشل را در تاریخ ایران باستان و عصر حاضر کی بازی کرده ، البته بدون توجه به ازدواج های مکرر که به عقیده بنده شخصی بوده و سوالی ندارم
نقشی که خرافات را ترویج میداد ، امور سیاسی را پشت پرده رهبری میکرد وووو
شاید میشل ایران ذکور بود

سلام من فرهاد کریمی علاقه دارم به شبه کره

سلام من علاقه ای زیادی دارم تا بدونم تاریخ کره را اول از همه سپاس فراوان از زحمات شما که مارا آگاه کردین من یک سوال پیش آمده که بیدام پسر میشل وجینجی هست یا نه واینکه بیدام و بانو دوکمان واقعا عاشق هم بودن یا نه ممنون

Fatemeh

سلام ببخشید چرا ملکه سوندوک ازدواج نکرد و هرگز صاحب فرزند نشد؟ آیا اون مشکلی داشته در فیلم که انگار اوایل کیم یوسین رو دوست داشت