۸مورد از قدیمی ترین نماد های شناخته شده برای بشر

گسترش عشق برای درک کامل اهمیت قدیمی ترین نمادهای شناخته شده برای بشر، ابتدا باید در مورد اینکه یک نماد حتی چیست صحبت کنیم. نماد، در این مورد، فقط نوشتن یا ریاضی نیست، بلکه عمل ایجاد نمایشی از چیز دیگری است، که از نظر روانشناختی یک کشف مرتبط است. به عنوان مثال، یک بریده بر روی یک سنگ می تواند نشان دهنده حوصله یک انسان باستانی در حال بریدن سنگ یا آسیب طبیعی باشد که در طول زمان متحمل شده است.

با این حال، اگر یک باستان شناس بتواند ثابت کند که اصلش نشان دهنده چیزی با اهمیت است، این یک نماد باستانی است، که نشان می دهد انسان ها در آن دوره از نظر ذهنی به اندازه کافی پیشرفته بودند تا جهان اطراف خود را به صورت انتزاعی مانند هنر و نوشتار به تصویر بکشند. از این انتزاعات باستانی، این نمادها، ۸ قدیمی ترین نماد شناخته شده برای بشر، به وجود می آیند.

۸. آنخankh

مکان: انگلستان

سن: ۳۲۰۰+ سال

کارکرد: تشریفاتی

آنخ نمادی از مصر باستان است که قدمت آن به قرن ۳۰ قبل از میلاد می رسد که به عنوان اولین سلسله نیز شناخته می شود. این طرح به صورت یک صلیب با یک حلقه در بالای آن به تصویر کشیده شده است، طرحی که محققان منشا آن را برای سال‌ها بحث کرده‌اند. بسیاری بر این باورند که گره تفسیری از یک علامت قبلی به معنای “حفاظت” است، و آنخ نسخه ای است که برای طلسم استفاده می شود.

برخی دیگر استدلال می کنند که نشان دهنده تسمه های گره دار صندل است، یا حتی ممکن است مفاهیم جنسی داشته باشد، که شبیه اندام های تناسلی زنانه و مردانه است که در یک نماد ترکیب شده اند. آیا می دانستید؟ صرف نظر از معنای تحت اللفظی آن، به عنوان نمادی از مفهوم زندگی، آنخ در هنر مصر باستان در همه جا حاضر بود. در دستان خدایان به تصویر کشیده شد و نشان داده شد که آن را به فراعنه هر سلسله تقدیم می کند و نفس حیات مقدس می بخشد.

۷. لوح های خط میخی

مکان: اوروک

: ۵۰۰۰+ سال_ کارکرد:نوشتن

در اوروک، دولت شهری که در نهایت به عراق تبدیل شد، سومری ها اولین زبان نوشتاری شناخته شده جهان را ایجاد کردند. آنها با استفاده از یک قلم نی، نمادهایی را حک کردند که معاملات را در لوح های گلی نشان می داد. این نمادها منجر به سیستم یکنواخت اشکال گونه به نام خط میخی شد، با نمادهای مختلف که می‌توان آن‌ها را به صورت کلمات ابتدایی یا سوابق حسابداری به هم متصل کرد. خط میخی در نهایت فراتر از اهداف سومری اقتباس شد و به توسعه آکدی، زبان سامی که توسط امپراتوری بابلی استفاده می‌شد، کمک کرد.

آیا می دانستید؟ خط الفبایی در قرن اول جایگزین خط میخی شد. در آن زمان، مردم هزاران سال آنها را نخواندند. دانشمندان مدرن نحوه خواندن خط میخی را از سنگ روزتا، لوحی از ۵۰۰ سال قبل از میلاد آموختند. که آثار تاریخی را به سه زبان فارسی، ایلامی و اکدی رونویسی می کرد که همگی از خط میخی گرفته شده بودند.

۶. عقاب دو سر

مکان: بین النهرین

 سن: ۶۰۰۰ ساله

عملکرد: نمادهای مذهبی

تصور می شود که نماد عقاب در بین النهرین منشأ گرفته است و نشان دهنده خدایی به نام آنزو است. بعدها، به عقاب دو سر داده شد و توسط آشوریان به عنوان خدای عقاب دو سر استفاده شد و در آنجا به آناتولی و در نهایت به یونان باستان سفر کرد. قدرت. در یونان، او پادشاه پرندگان شد که با زئوس مرتبط بود (اگرچه او را مجسم نمی کرد).

عقاب به عنوان نماد قدرت مذهبی و سیاسی تا به امروز پابرجاست. آیا می دانستید؟ از قدیم تصور می شد که این حکاکی در بین النهرین که در طول اعصار گذشته منشا تصویر عقاب حتی در دولت های اروپا و آمریکای مدرن است. در اوایل امپراتوری روم در حدود سال ۱۰۴ پس از میلاد، عقاب بر روی سکه های امپراتوری آنها، بعداً بر روی واحد پول بیزانس در قرن ششم، در دربار ترکان سلجوقی در قرن دوازدهم و اولین سکه آمریکایی در قرن ۱۸ استفاده شد.

 ۵. سواستیکا

مکان: اوراسیا

سن: ۷۰۰۰ سال

عملکرد:اجتماعی

 چیزی که اکنون تقریباً به طور انحصاری به عنوان نماد حزب نازی شناخته می شود، در واقع یک نماد باستانی با معنای بسیار متفاوت است. قدیمی ترین سواستیکاها مربوط به اوراسیا باستان، حدود ۷۰۰۰ سال پیش است. محققان معتقدند این طرح نمادی از حرکت خورشید در سراسر آسمان است. آنها معتقدند که در ابتدا به عنوان نشانه ای از رفاه و خویشاوندی استفاده می شد. نمونه های بعدی در مقبره های مسیحیان باستان و در کلیسای جامع کوردوبا کشف شد.

برای بودیسم، این نماد مقدس است، که نشان دهنده قدم های بودا است. در هند، سواستیکا نشان دهنده خدای خورشید آنهاست و به عنوان نشانه خوش آمدگویی در عروسی ها و درب مغازه ها استفاده می شود. آیا می دانستید؟ سواستیکا حتی در ریاضیات ودایی به کار می رود، که نشان دهنده یک مکعب چهار بعدی است که نماد چهارمین حالت هوشیاری است. به عنوان چهارمین حالت وجودی بعد از خواب، خواب و بیداری اهمیت عمیقی دارد. در هند، استفاده هیتلر از آن به عنوان یک نماد سیاسی در سطح فلسفی و معنوی یک جرم محسوب می شود.

 

۴. نمادهای غار

 مکان: اروپا (مختلف)

سن: ۴۰۰۰۰ سال

عملکرد: قدیمی ترین نوشته شناخته شده

 غار نویسی در سراسر اروپا با قدمت ۴۰۰۰۰ سال، مردم و فرهنگ ها را از طریق استفاده از نمادهای مشابه به هم متصل می کند. Genevieve von Petzinger در کتاب خود با عنوان The First Signs درباره این پدیده نوشت. او در جستجوی منشأ نمادشناسی شناختی بود، وظیفه ای که او را در سراسر اروپا به مشاهده هنر غار از عصر یخبندان برد.

نمادهای هندسی در غارهای Chauvet، Lascaux، Niaux، Bustillo، و غیره، انتزاعی‌های خامی از شکل‌ها و اشکال، از جمله دریچه‌ها و مارپیچ‌ها را به تصویر می‌کشند. آنها به قدری غیر مجازی هستند که نمی توان آنها را به عنوان نماینده یک مفهوم واحد مانند یک حرف درک کرد. با این حال، پتزینگر اصرار دارد که آنها دارای اهمیت فرهنگی مشترک بین مناطق هستند. آیا می دانستید؟

تفاوت های منطقه ای می تواند به رمزگشایی نمادها کمک کند. به عنوان مثال، یک نماد تکتی شکل که در غارهای دوردون ظاهر می شود، در غارهای مناطق مجاور پیدا نشده است. پتزینگر این نظریه را مطرح می‌کند که این می‌تواند به این معنی باشد که تکتیفرم یک نماد قبیله‌ای است تا نمادی فرهنگی.

۳. دست های غار

مکان: اسپانیا سن: ۶۴۰۰۰ سال

 کارکرد: هنر

قدمت هنری غار اسپانیا به بیش از ۶۴۰۰۰ سال می رسد که آن را به قدیمی ترین هنر تبدیل می کند. مجسمه های موجود در غارها شامل نمادهای انسان، خوک های باستانی، آهو و شابلون های قرمز رنگ دست های باستانی است. از آنجایی که این نقاشی‌ها به اندازه کافی قدیمی هستند که می‌توانند به آخرین عصر یخبندان برسند، حداقل ۲۰۰۰۰ سال قبل از مهاجرت انسان مدرن به اروپا می‌باشد. این بدان معنی است که این هنر باید توسط نئاندرتال ها ساخته شده باشد، و بحث های بیشتری را در مورد تاریخ نمادها به دلیل ارتباط آن با توسعه انسانی ایجاد می کند. آیا می دانستید؟

قدمت رادیوکربن تخمین سن این هنر غار را دشوار می کرد تا زمانی که تکنیک های مدرن امکان تجزیه و تحلیل دقیق تری را فراهم آورد. امروزه حتی می‌توانیم با نمونه‌برداری از نشانه‌هایی که مشعل‌های روی دیوارها ایجاد کرده‌اند، قدمت نقاشی‌ها را داشته باشیم.

۲. صلیب سرخ

 مکان: آفریقای جنوبی

 سن: ۷۳۰۰۰ سال

کارکرد: هنر

یک نماد متقاطع قرمز تیره که در غاری در آفریقای جنوبی حفر شده است، قدیمی‌ترین نقاشی جهان است. کراس هاچ در سراسر عصر حجر کشف شده است، اما هرگز به این قدیمی. جالب توجه این است که رنگ آن از یک تکه اخر که به مداد رنگی باستانی تبدیل شده است کشیده شده است. محققان بر این باورند که این طرح در ابتدا بزرگتر بوده است، زیرا انتهای هدست به طور ناگهانی بر روی مرزهای قطعه سنگ سیلکریت می افتد.

تبلت کامل سنگ آسیاب بدون موفقیت جستجو شده است. آیا می دانستید؟ طرح های متقاطع قبلی در غارها کشف شده است (به زیر مراجعه کنید). با این حال، این واقعیت که این توسط افرادی ترسیم شده است که ما قبلاً می‌دانیم صنعتگران جواهرات ابتدایی هستند، نشان دهنده احتمال تزئینی بودن این نشانه‌ها است. این ممکن است از نظر فنی با قرار گرفتن آنها در این لیست به عنوان “نماد” در تضاد باشد، اما محققان هنوز در مورد آن بحث می کنند.

۱. قطعات استخوان

مکان:اسرائل

سن: ۱۲۰۰۰۰ سال

کارکرد: ابزار تزئینی

قدیمی ترین نمادی که برای بشر شناخته شده است، حکاکی روی قطعات استخوان Ramle است. بسیاری از باستان شناسان این نظریه را مطرح کرده اند که این نمادها برای صدها هزار سال در مناطق دیگر نیز وجود داشته است. با این حال، این قطعات استخوان از منطقه Ramle در اسرائیل نشان دهنده قدیمی ترین نمونه های شناخته شده با قدمت ۱۲۰۰۰۰ سال است.

در یک طرف این استخوان باستانی، محققان شش حکاکی متمایز را شناسایی کردند که معتقدند بیشتر از نشانه‌های تصادفی هستند و در عوض دارای اهمیت معنوی هستند. اعتقاد بر این است که ابزار استخوان حیوان از بقایای یک گاو باستانی تراشیده شده است. آیا می دانستید؟

محققان می‌توانند از تکنیک‌های آنالیز آزمایشگاهی برای مشاهده حکاکی‌ها در سطح میکروسکوپی استفاده کنند تا تعیین کنند که آیا آنها عمدی یا طبیعی ساخته شده‌اند. آنها به این نتیجه رسیدند که این کنده کاری نشان دهنده یک ارتباط معنوی بین یک شکارچی و حیوانی است که بقایای آن را برداشت کرده است، بنابراین به عنوان یک نماد واجد شرایط است.

غذای آماده

غذای آماده قدیمی ترین نمادهای شناخته شده برای بشر، نمادهای مذهبی، فرهنگی یا طبیعی را به تصویر می کشد که برای مردم (یا نئاندرتال ها) که آنها را ساخته اند، مهم بوده است. برای ما، آنها بیش از اشیاء عینی در جهان را نشان می دهند که تصویری انتزاعی از آنها هستند. آنها دریچه هایی برای رشد ذهن انسان هستند، همانطور که ما از دیدن جهان آنگونه که هست به پردازش ذهنی و بازتولید آن در نمادها سفر کردیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها