بنای تاریخی گوی‌های سنگی کاستاریکا (Costa Rica)

گوی‌های سنگی کاستاریکا (Costa Rica)
11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

سنگ‌های کروی شکلی که در دهه ۴۰ میلادی در دلتا دیکوئیز در جنوب کاستاریکا کشف شدند، به عنوان یکی از عجیب‌ترین اسرار باستان‌شناسی دنیا شناخته می‌شوند. قطر این سنگ‌های کروی عجیب که به نظر می‌رسد به دست انسان‌های دوران باستان ساخته شده‌اند، از چند سانتی‌متر تا بیش از دو‌ متر متغیر است.

بعضی از آنها وزنی در حدود ۱۶ تن دارند و به نظر می‌رسد که این اشیا که مثل مجسمه‌هایی شبیه‌ هم ولی در اندازه‌های متفاوت هستند که با دقت و مهارت زیادی ساخته شده‌اند.کره‌های سنگی کاستاریکا از چند جهت توجه مردم دنیا را به خودشان جلب کردند؛ یکی از این موارد، شکل خاص این سنگ‌ها و اندازه و وزن‌های متفاوتی بود که این کره‌های سنگیی داشتند.

11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

از سوی دیگر، این کره‌ها قدمتی دیرینه داشتند و مواد تشکیل‌دهنده و روش ساخت آنها برای دانشمندان جالب بود. اما چیزی که بر جذابیت این سنگ‌ها می‌افزود این بود که اصلا به چه دلیل چنین سنگ‌هایی ساخته شدند و مردم دوران باستان در چه مواردی از آنها استفاده می‌کردند.

با این حال هیچ کس نمی‌داند هدف از ساختن این کره‌های سنگی دقیقا چه چیزی بوده؛ ساخت این توپ‌های سنگی زمانی که کاشفان اسپانیایی پا به این سرزمین گذاشتند متوقف شد. در نتیجه تا دهه ۴۰ میلادی که این سنگ‌ها کشف شدند آنها کاملا به فراموشی سپرده شده بودند.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها