بنای تاریخی مجسمه ابوالهول (Sphinx of Giza)

مجسمه ابوالهول (Sphinx of Giza)

11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

یکی از عظیم‌ترین و معروف‌ترین مجسمه‌های جهان که از دوران باستان به جا مانده، مجسمه‌ی سنگی ابوالهول است. این بنای تاریخی با طول ۷۴ متر، عرض ۲۰ متر و ارتفاع ۲۰.۲۲ متر در کنار اهرام مصر و در ساحل غربی رود نیل قرار گرفته است.

مجسمه‌ی ابوالهول تصویری از یک موجود افسانه‌ای به نام “Sphinx” را نشان می‌دهد که ترکیبی از بدن شیر، سر انسان و بال‌های عقاب است. این تندیس سال‌های طولانی در زیر شن و ماسه‌ها دفن شده بود تا اینکه توسط باستان‌شناسان کشف شد و امروزه نمادی از علم و دانایی و در عین حال هلاکت و نیستی در مصر است.

11 بنای تاریخی مرموز که احتمالا موجودات فرازمینی در آن دخیل بودند

ابوالهول یک هیولای سنگی است که سری شبیه انسان دارد اما اندامش شبیه شیری است که بر زمین نشسته و پنجه‌هایش را جلو گذاشته است. مورد عجیب دیگر این است که سر این مجسمه با دیگر بخش های آن تناسب ندارد. علاوه‌بر این در داخل این مجسمه غول‌پیکر اتاق‌هایی وجود دارد که هر تلاشی برای مطالعه و بررسی آنها با اتفاقاتی غیرمنتظره یا دخالت عوامل حکومتی همراه شده است.

شخصی‌ که چهره‌اش‌ به عنوان‌ الگو برای ‌مجسمه غول‌آسای‌ ابوالهول‌ که از ۴۶۰۰ سال‌ پیش‌ نگهبان‌ اهرام‌ ثلاثه مصر است‌، مورد استفاده قرار گرفته، هنوز مانند یک‌ معماست‌.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها