آثاری که متعلق به شکسپیر نیست

گاندالف می گوید:” داستان های خوب به تزیین و آرایش ناچیزی نیاز دارند” و این موضوع اگر چه در مورد کتاب های داستان صدق می کند اما تاریخ هیچ اهمیتی به حرف های آقای گاندالف نمی دهد. تعبیر و تفسیرهای نادرست از وقایع و فرضیات متعددی در کتاب های تاریخ رخنه کرده است که در طول زمان بر شدت و حدت آن ها افزوده شده و اگر چه در ابتدا کم و بیش نادرست انگاشته می شدند اما با گذشت زمان و کاهش حساسیت و البته تکرار آن ها، این باورها و داستان های تحریف شد در ذهن ما به باورهایی خدشه ناپذیر و واقعی تبدیل شده اند.

 

……………….

 

شکسپیر در شهری که مرکز خرید و فروش گوسفند بود به دنیا آمد و به نظر می رسد که در چنین محیطی کسی نمی توانسته به چنان دانشی دست یابد که بتواند چنین توصیفات دقیق و پرجزییاتی از دنیای سیاست، دادگاه های عمومی و فرهنگ سایر کشورها ارائه دهد.

علاوه بر این هیچ یک از آثار او امضای مشابهی ندارند و در پایان بسیاری از آثار شکسپیر امضاهای متفاوتی وجود دارد و اسم خانوادگی او به اشکال متفاوتی مانند «Shakespeare»، «Shake-speare» و یا حتی «Shak-spear» نوشته شده است. بسیاری نیز این تئوری را رد می کنند اما اشخاصی مانند چارلی چاپلین، مارک تواین و زیگموند فروید آن را پذیرفته اند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها