۶ راز درباره کلئوپاترا، آخرین ملکه مصر

کلئوپاترا یکی از معروف ترین زنان تاریخ به خاطر زیبایی ، هوش زیاد و عاشقانه هایش با جولیوس سزار و مارک آنتونی معروف شده است. او پس از مرگ پدرش، بطلمیوس هفتم در ۵۱ سال قبل از میلاد، ملکه مصر شد و نقاشی های بسیاری از او کشیده شد. شما درباره کلئو پاترا چه میدانید؟ آیا واقعا بسیار زیبا بوده؟ و چطور به سلطنت رسید؟ با ما همراه باشید تا ۶ راز درباره کلئوپاترا، آخرین ملکه مصر را به شما بگوییم:

 

آنچه ما در مورد کلوپاترا میدانیم، گفته ها و تبلیغات رومی ها درباره وی می باشد. به عنوان یک زن که حاکم کشوری ثروتمند بود، تا حد زیادی به روم وابسته بود. او همیشه جولیوس سزار و مارک آنتونی را تحسین می کرد و در یکی از جنگ ها علیه روم به مارک آنتونی پیوست.

و اما آنچه نمیدانید..

۱.تشکیل ارتش حامی جولیوس سزار!

کلئوپاترا و جولیوس سزار

کلئوپاترا یک ارتش حامی جولیوس سزار تشکیل داد که در رسیدن به تاج و تخت به او کمک زیادی کرده بود! سپس از سزار خواست که در سفر به نیل او را همراهی کند و وقتی اولین فرزند پسر خود را به دنیا آورد، نام “سزار کوچک ” را بر او نهاد.

این مسئله در رم باعث رسوایی شد. در درجه اول فرهنگ مصری از نظر رومی ها به عنوان فریبکار مورد نفرت قرار گرفت.و همچنین از آنجایی که سزار پسر دیگری نداشت، (هر چند با کالپورنیا ازدواج کرده بود و قبل از او هم دو همسر دیگر داشت) و قدرتمند ترین مرد روم بود. این موجب میشد قدرت روم با پسر کلوپاترا به اشتراک گذاشته بشود و وارث حکومت شود.

۲.شایعه زیبایی کلئوپاترا!

سکه کلوپاترا

زیبایی کلوپاترا شایعه ای بیش نیست! پلوتارک کسی که زندگی نامه مارک آنتونی را نوشته ، مدعی شده که زیبایی کلوپاترا باعث شهرتش نبوده بلکه به دلیل هوش بالا موفق بوده است.

کلوپاترا با توجه به نیازهای سیاسی حرکت می کرد و کنترل امور را در دست گرفته بود. به طور مثال در مراسم تشریفاتی با لباس الهه ایسیس حضور پیدا می کرد: این امری عادی بود که مردم خود را به عنوان یکی از خدایان معرفی کنند. علاوه بر این عکس خود را بر سکه ها منقوش ساخت تا قدرتش را بیش از پیش اثبات کند.

مجسمه های باقی مانده هم تصویر درستی از چهره او به ما نمی دهد و هر یک به شکلی متفاوت ارائه شده است.

۳.کلئوپاترا معشوقه جولیوس سزار در روم

مرگ جولیوس سزار

کلئوپاترا معشوقه جولیوس سزار در روم زندگی میکرد. بعد ترور جولیوس سزار،  کلوپاترا که جان خود را در خطر دید، از آنجا فرار کرد. او با پسر کوچکش، سزار کوچک در کاخ خودش در سمتی از رود تیبر زندگی می کرد ( البته ممکن است اقامت دائم نداشته و به طور منظم در رفت و آمد بوده است)

تعجبی ندارد که کلوپاترا مورد نفرت مردم شهری بود که از شر پادشاهشان خلاص شده بودند چرا که میخواست همچنان به عنوان ملکه شناخته شود. سزار یک مجسمه طلا از کلوپاترا در معبد ونوس جنتریکس قرار داده بود.

۴.کلئوپاترا مادر و حاکم مصر!

خانواده کلوپاترا

کلئوپاترا هم مادر بود هم حاکم مصر! او بزرگترین پسرش، سزار کوچک، را در معبد به عنوان جانشین خود معرفی کرد. بعد از مرگ او، امپراطور روم آگوستوس برای به قدرت رسیدن، سزار کوچک ۱۴ ساله را کشت.

مارک آنتونی پدر فرزندان کلئوپاترا بود . پوتولوما فیلادلفوس، و دوقلو ها کلوپاترا سلین و الکساندرا هلیوس.. فرزندان او ۱۰ و ۶ ساله بودند که مادرشان مرد. مارک آنتونی آنها را به روم برد و در خانه خود از آنها محافظت کرد.

سلن دختر کلوپاترا به یک پادشاه کوچک ازدواج کرد و به سلطنت در موریتانیا پرداختند.

۵.آگوست جشن شکست و مرگ کلئوپاترا!

آگوستوس

در هشتیمن ماه سال، آگوست، ما شکست و مرگ کلئوپاترا را جشن میگیریم! آگوستوس بعد از شکست کلوپاترا به سلطنت رسید. او برای بزرگداشت خودش، به جای انتخاب ماه سپتامبر (ماه تولدش) ، ما مرگ کلوپاترا (ماه آگوست) را به نام خودش گذاشت تا یادآور شکست کلوپاترا باشد!

کلوپاترا به خاطر عشق نمرد، مثل مارک آنتونی که دیگر افتخاری در دنیا نداشت و خود را کشت، کلوپاترا هم خودش را کشت تا از این طریق رم را تحقیر کند.

۶. کلئوپاترا نامش یونانی بود ولی خودش نه!

خانواده کلوپاترا

خانواده کلئوپاترا از کلیسای مقدونیه بطلمیوس آمده بودند.امروزه میدانیم که حداقل یکی از ده تا فرزند، نام پدر اصلی خود را نمیگیرد. جمعیت مصر نژادهای مختلفی دارد و از آنجایی که مصر بخشی از افریقا می باشد، بنابراین آفریقایی های زیادی در آنجا هستند. نژاد یونانی کلوپاترا با رگه های دیگری ترکیب شده و از آنجایی که اصلیت مادربزرگش مشخص نیست، نمیتوانیم نژاد او را حدس بزنیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها