سوء مصرف مواد مخدر در دوران باستان!

متاسفانه مصرف مواد مخدر همیشه یک مشکل بزرگ بود و هست. شاید شما ندانید که قدمت مواد به دوران باستان برمیگردد! با تاریخ ما همراه باشید تا مقدمه ای درباره سوء مصرف مواد مخدر در دوران باستان! را برای شما شرح دهیم:

 

مطالعات متعددی نشان می دهد که مردم از زمان های باستان به ایجاد توهم علاقه داشتند! در واقع مواد با غذا و نوشیدنی قدمتی برابر دارد. شواهد اصلی دال بر این مسئله، فسیل گیاهان روانگردان و آثار هنری که توسط باستان شناسان در سراسر دنیا یافت شد. در اینجا به برخی از این مواد مخدر و سایر مواد روانگردان اشاره می کنیم که هنوز مورد مصرف _سوءمصرف_ قرار می گیرد.

 

الکل

ورودی اولین شراب سازی دنیا در آرنا، ارمنستان

اولین کارخانه شراب در آرنا، ارمنستان تاسیس شد ولی قدمت اولین نوشیدنی الکلی به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد. شراب سازی به حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. حتما میدانید که یونانیان باستان و رومی ها اولین مخترعین شراب بودند. یونانیان خدای شراب_دیونیسوس_ داشتند. رومی ها شراب را شیرین ترجیح میدادند و آن را با آب رقیق می کردند در حالی که یونانیان به آن عسل اضافه می کردند.


تنباکو

بلک فوت و هری بن در حال پیپ کشیدن

توتون و تنباکو قبل از اینکه توسط مردم دنیای باستان کشف شود و در بین اروپاییان محبوب شود،  در ابتدا به طور عمده توسط بومیان آمریکایی استفاده می شد . بومیان آمریکا تصور می کردند دود تنباکو میتواند آنها را به خدا وصل کند.


تریاک

مصرف کنندگان تریاک در چین

این مواد اولین بار در ۳۴۰۰ سال قبل از میلاد توسط سومریان کشت شد، اما توسط چندین دولت باستانی مورد استفاده قرار می گرفت. استفاده اولیه آن مثل استفاده امروزی نبود و به عنوان دارو استفاده میشد. ولی بر اساس شواهد، میتوان گفت چینی ها و رومی ها به طور تفریحی از آن استفاده می کردند. قبل از اختراع پیپ، این مواد به صورت خوراکی مصرف میشد و استفاده آن به صورت دود ضرر بیشتری دارد. تریاک به قدری در دنیا تاثیر داشت که در قرن نوزدهم “جنگهای تریاک” بین انگلیس و چین روی داد.


میوه خلسه آور

نیلوفر آبی

تعجبی ندارد که ملت های باستانی تاکید زیادی روی پیشگویی و جادو داشتند و مدعیان مورد احترام بودند. بسیاری از آنان سعی می کردند داروهای گیاهی را به عنوان جادو بفروشند.

کانابیس اولین بار به عنوان یک مواد تفریحی در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در چین استفاده می شد. دیگر گیاهان مثل نیلوفر آبی (میوه خلسه آور) در مصر استفاده میشد و قدمت بیشتری داشت.تاثیر این میوه به گونه ای بود که هومر آن را به عنوان موادی معرفی کرده که اراده را از انسان می گیرد.

 

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها