۵ شخصیت برتر مصر باستان!

در دوران باستان ، حاکمان مصر را فرعون می نامیدند. مقام فراعنه برابر با شاهان بود و تنها مردم برجسته و مورد احترام مصر به شمار می رفتند. آنها ۳۰۰۰ سال بر مصر سلطنت کردند. خون سلطنتی در رگهایشان جاری بود و باید با محارم خود مثل خواهر و برادر ازدواج می کردند! فراعنه مصر حکم خدایان مصر را داشتند و پس از مرگ مومیایی می شدند. البته مصر در زمینه های مختلف علمی، ادبی، فلسفی و معماری نیز شخصیت های برجسته ای داشت. با تاریخ ما همراه باشید تا ۵ شخصیت برتر مصر باستان! را بشناسید.

 

۵.موسی

معجزه حضرت موسی
معجزه حضرت موسی

حضرت موسی یک رهبر مذهبی در مصر باستان در ۱۳۹۱ ق.م بود . او در سرزمین گوشن متولد شد. او به عنوان قانونگذار اسرائیل برگزیده شد. در زمان او، برده داری در مصر رواج داشت. اربابان با برده ها مثل حیوان برخورد می کردند .هرچند موسی در خانواده عبری متولد شد ولی با او مثل خاندان سلطنتی برخورد می شد. او تحصیلکرده بود و پسر شاهزاده به شمار می رفت. بر اساس روایاتی، وقتی از ریشه و خانواده خود مطلع شد، به جزایر جنوبی رفت و هیچکس او را نیافت.

بعدها از طرف خداوند مامور شد تا به کمک بردگانی برود که اربابان از آنها سواستفاده می کردند. به دستور خدا او به مصر بازگشت و به ماموریتش برای نجات بردگان شتافت. پس از آن یک جامعه عبری تشکیل داد و پیامبر ادیان ابراهیمی شد. پیروانش او را مثل معلم خود میدانستند.بعد از مدتی ، او مسئولیت خود را به جاشوا واگذار کرد و اسرائیل را ترک کرد.


۴.کلئوپاترا

کلئوپاترا
کلئوپاترا

کلوپاترا قدرت را بعد از مرگ پدرش به ارث برد. او به خاطر زیبایی اش معروف است ، همانطور که در مجسمه ها و نقاشی ها به تصویر کشیده شده است. البته او در زمینه های مختلف تحصیل کرده بود و در طول سلطنتش، همه وقتش را برای اداره امور ایالات مصر صرف کرد. توانایی او به صحبت کردن به زبان های مختلف، او را در این امر یاری کرد. او کمک کرد تا اقتصاد مصر رونق یابد. در طول سلطنت او، تصویرش بر نقره، مس، سکه های فلزی حک شده بود.

بعد از اینکه خودکشی کرد، فرزندانش تحت سرپرسی همسر دوم شوهرش قرار گرفتند. برادرها و پسرش بعد از او به مصر حکومت کردند ولی او قبل از پیروزی رومی ها، آخرین ملکه مصری به شمار می رود. او روابط عاشقانه ای با ژولیوس سزار و مارک آنتونی داشت.


۳.هاتشپسوت

هاتشپسوت، ملکه مصر
هاتشپسوت، ملکه مصر

ملکه هاتشپسوت تا زمانی که توتموس سوم به سن قانونی برسید، فرعون مصر بود. او دو دهه به عنوان فرعون خدمت کرد، خیلی موفق بود و عاشق مردم بود. مصر تحت سلطنت او در آرامش بود و رونق گرفت، ساختمان ها و صومعه های زیادی ساخته شدند و اقتصاد کشور به ثبات رسید. او همسر و خواهر توتموس دوم بود و همسر پسر توتموس دوم، یعنی توتموس سوم هم شد. بعد از مرگ هاتشسپوت، توتموس سوم ، تمام نقاشی ها و مجسمه های او در سراسر شهر را نابود کرد.


۲.نفرتیتی

ملکه نفرتیتی
ملکه نفرتیتی

ژن سلطنتی نفرتیتی ثابت نشد ولی او ادعا داشت که دختر آی و همسرش می باشد. او همسر آخناتن شد و شش دختر به دنیا آورد. نقاشی ها نشان می دهد که او با همسرش، خدای خورشید را می پرستیده و از فرزندانش می خواسته همین کار را کنند. بعد از مرگ همسرش، او فرعون شد و به خوبی از عهده اداره کشور بر امد.


۱.رامسس دوم

مجسمه رامسس دوم
مجسمه رامسس دوم

رامسس دوم یکی از برجسته ترین و بزرگ ترین فراعنه مصر در دوران خود بود. در سن ۱۴ سالگی، توسط پدرش به عنوان شاهزاده برگزیده شد و شش دهه بعد از مرگ پدرش سلطنت کرد. در اوایل حکومت خود، بناها و معابد زیادی برای پیشرفت تمدن مصر ساخت. او جنگ های زیادی شرکت کرد و قبل از مرگش در سن ۹۰ سالگی، منابع مصر را گسترش داد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها