مهم ترین شهرهای امپراطوری روم باستان!(قسمت دوم)

کلمه امپراطوری بدون پایان اشاره به این دارد که امپراطوری روم نه به مکان و نه به زمان محدود نمی شود. شور و اشتیاق رومی ها برای ایجاد و گسترش شهرها، منجر به تغییرات قابل توجهی در محیط زیست شد ، مثل گسترش معدن کاری و جنگ زدایی.. رومیان باستان شهرها و جاده های متعددی ساختند. شهرها با دیوارهای بلندی احاطه می شدند تا از هجوم مهاجمان جلوگیری شود. امپراطوری روم بسیاری از شهرها را فتح کرد و برخی از آنها به پایتخت پادشاهی تبدیل شدند مثل اورشلیم، اسکندریه و آتن.. برای آشنایی با شهرهای روم (قسمت اول) و مهم ترین شهرهای امپراطوری روم باستان!(قسمت دوم) ، با تاریخ ما همراه شوید..

 

۶.اسکندریه

اسکندریه
اسکندریه

شهر اسکندریه توسط الکساندر کبیر در ۳۳ ق.م ساخته شد. این شهر به سرعت رونق یافت به طوری که از سایر شهرهای بزرگ مثل کارتاژ پیشی گرفت. صد سال پس از تاسیسی، به یکی از بزرگترین شهرها از نظر جمعیت و اهمیت انتخاب شد.جمعیت این شهر یونانی و یهودی بود.این شهر از نظر تحصیلی هم مهم بود و ترجمه کتاب مقدس فرقان هم در شهر اسکندریه انجام شد.این شهر در ۳۰ ق.م به دست رومیان افتاد و مرکز توسعه دنیای باستان شد و فیلسوفان، منطق دانان و محققان و ریاضیدانان زیادی را به خود جذب کرد.


۷.آموریوم

آموریوم
آموریوم

آموریوم پایتخت آناتولیکون، یک منطقه نظامی مهم برای امپراطوری شرقی بود. اهمیت این شهر به خاطر حمله امپراطوری بیزانتین به رهبری عبد الرحمن بن خالد ، عمر کوتاهی داشت. او شهر را غارت کرد و درحالی که یک مرکز تجاری مهمی بود، هرگز بازسازی نشد و اهمیت خود را بازنیافت.


۸.آتن

آتن
آتن

آتن یک مرکز اجتماعی مهم بود. این شهر مرکز تحصیل جوانان و مردان رومی ثروتمند بود. اهمیت آتن در طول زمان از بین رفت تا در نهایت مورد حمله دولت شهر اسپارتا قرار گرفت.


۹.میلان

میلان
میلان

میلان مدتی به دلایلی پایتخت امپراطوری غربی به شمار می رفت: در نزدیکی حومه امپراطوری بود که باعث می شد امپراطور کنترل بیشتری روی نظام داشته باشد. به او امکان میداد تا قدرتش را بر مرزهای امپراطوری گالیک افزایش دهد، همچنین محل سنت آمبروز بود که نفوذ زیادی روی امپراطوری داشت. سنت آمبروز حتی توانست با امپراطور مخالفت های کند و قدرتش را به چالش بکشد.


۱۰.تسالونیکی

تسالونیکی
تسالونیکی

تسالونیکی در اواخر امپراطوری ، به ویژه بعد از سقوط روم رونق یافت. این شهر از نظر تجاری شکوفا شد و حدود ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ نفر در قرن دوازدهم جمعیت داشت. بعد از قسطتنیه بزرگترین شهر رومی بود.این شهر به منظور محافظت ازآن از حملات ترک ها، به ونیزی ها واگذار شد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها