یونانیان هنوز خدایان باستان را می پرستند!

در کشوری که مقامات مذهبی و دولتی سرسختی دارد و ۹۸ درصد مردم خود را مسیحی ارتدوکس می دانند، به تازگی دینی جدید در حال ظهور است. هلنیسم با قدمتی ۲۰۰۰ ساله ، پرستش خدایان باستان از ۱۹۹۰ در حال رشد و محبوبیت دوباره می باشد. یونانیان هنوز خدایان باستان را می پرستند! با تاریخ ما همراه باشید.

 

چند خدا پرستی هلنی که در یونان باستان مرسوم بود، رو به افزایش است. هرچند نمیتوان به دلیل عدم سرشماری، شمار دقیق طرفداران این دین را تعیین کرد ، رهبران این دین معتقدند که از سال ۲۰۰۵ حدود ۲۰۰۰ طرفدار پیدا کرده است. هرچند گفته شده ۱۰۰۰۰۰ نفر به این دین علاقه نشان دادند. دلیل دیگری که نمیتوان تعداد مشخص حامیان دین چند خدا پرستی هلنیستی را تعیین کرد، این است که برای مردم یونان، دین و ارتباط با خدایان یکی از مسائل خصوصی می باشد. این حامیان دین چند خداپرستی در یونان در خلوت خود و در خانه هایشان ، این خدایان را میپرستند.

در یونان سازمان های مختلفی وجود دارند که از احیای مذهب هلنی حمایت می کنند مثل شورای عالی هلنی های قومی که در ۱۹۹۷ تاسیس شد و جامعه مذهبی لابریس و الینیاس..

یونان
یونان

حامیان پرشور و اشتیاق این مذهب هلنی، با افتخار علاقمندند که دینشان به رسمیت شناخته شود. همچنین در جشنواره سالیانه پرومتیا ، سعی بر این دارند که روح این مذهب را زنده نگه دارند. همچنین در سال ۲۰۰۷ جشن آیین هلنی را در معبد زئوس، یکی از خدایان المپ نشین در آتن برپا کردند. گروه الیمیناس با خنثی ساختن ممنوعیت دولت، یک جشن با رقص و سرود برپا کردند و از  زئوس برای صلح جهانی کمک خواستند. عبادت کنندگان در شب هایی که ماه کامل می شود دور هم جمع می شوند و خدایان یونان باستان را می پرستند!

وقتی درباره اعتقادات جدید آنها پرسیده شد، حامیان پاسخ دادند که با تمرکز بر بشریت، اتصالات کیهانی و محیط زیست به این نتیجه رسیدند. ولی مهمترین انگیزه آنها مقابله با تلقین های سازمانهای ارتدوکس می باشد که به شدت با مردتدین، همجنسگرایی و طلاق و.. مخالف است.

درباره این اقلیت مطالعات زیادی در حال انجام است . این افراد که به آیین باستان خداپرستی هلنی بازگشته اند، از طرف برخی مردم یونان دیوانه خوانده می شوند. این مسلم است که این قوم طرفدار چند خداپرستی به دنبال ساخت دنیایی بهتر هستند ولی آیا این راه درست است؟؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها