۵ ستاره ورزشی دنیای باستان!

در اینجا میخواهیم به معرفی بزرگترین ورزشکارها، که به نخبه های ورزشی دنیای باستان معروفند ، بپردازیم. با تاریخ ما همراه شوید و با ۵ ستاره ورزشی دنیای باستان! آشنا شوید.

 

۱.تئاگنس، قهرمان شهر تاسوس 

پانکریشن
پانکریشن

تئاگنس، یکی از شخصیت های برجسته ورزش باستانی، یک مشت زن یونانی بود که ۱۳۰۰ درگیری را در طی دوره ۲۲ ساله برده بود. مهمترین پیروزی های او در المپیک از ۴۸۰ تا ۴۷۶ ق.م رقم خورد، و اولین ورزشکاری بود که در رشته بوکس و پانکریشن (ترکیبی از هنرهای رزمی باستانی) ، حلقه گل را از آن خودش کرد. او ۲۱ مسابقه دیگر را هم در شهرهای مختلف برد و تاج برنده در مسابقه دو شهر آگروس را هم از آن خود کرد.

تئاگنس دو دهه به عنوان یک بوکسور شکست ناپذیر باقی ماند و حتی پس از مرگ هم حضور پر رنگی داشت. بر اساس افسانه ها، حتی مجسمه برنز تئاگنس که به افتخار او ساخته شده بود ، روی یک مرد افتاد و او را کشت!


۲.لئونیداس، قهرمان شهر رودس

بزرگترین دونده های دنیا
بزرگترین دونده های دنیا

لئونیداس، دونده شهر رودس بود که بازی های المپیک در سال های ۱۶۴، ۱۶۰، ۱۵۶، و ۱۵۲  را پیروز شد. درباره او اطلاعات کمی در دسترس است. لئونیداس نه تنها به خاطر قهرمانی های زیاد حتی در سن ۳۶ سالگی، بلکه بخاطر همه فن حریف بودن، معروف شد. او در مسابقات دو سرعت مثل استادیون و دیالوس پیروز شد، همچنین در مسابقات دو که دونده باید با زره و کلاخود می دوید، هم برنده شد.

در نهایت ، به طور شگفت انگیزی، لئونیداس در ۱۲ بازی المپیک پی در پی، برنده شد، شاهکاری که هر گز کسی در مسابقات باستانی و مدرن به آن دست نیافته است. حتی ستاره شنای مدرن، مایکل فلپس، ۱۱ مسابقه را پشت سر هم برده است.


۳.گایوس آپولوس دیوکلس

گایوس آپولیوس
گایوس آپولیوس

حتما درباره حقوق های نجومی ورزشکاران مدرن شنیده اید، ولی باید بدانید این مبالغ در کنار در آمد گایوس آپولوس دیوکلس بسیار ناچیز است . او پر در آمد ترین ورزشکار دوران باستان بود. یک ارابه سوار که در قرن دوم ب.م در طول حرفه ۲۴ ساله خود، در ۴۲۰۰ مسابقه شرکت کرد و ۱۴۶۲ مسابقه را برد .

در حالی که ارابه سواران با سابقه بهتر از گایوس هم وجود داشتند، ولی او برای پیروزی هایش مبالغ هنگفتی به جیب می زد و این در آمدها او را به یکی از ثروتمندترین مردم روم باستان تبدیل کرده بود.


۴.دیاگوراس، قهرمان شهر رودس

مجسمه دیاگوراس و پسرانش
مجسمه دیاگوراس و پسرانش

دیاگوراس از رودس یک بوکسور قهرمان و شیخ یکی از معروف ترین خانواده های ورزشی یونان باستان بود. او در ۴۶۴ ق.م، مدعی تاج المپیک بود، پیروزی که بعدها در شعر پیندار جاودانه شد. او عناوین قهرمانی در بازی های پیتیان در دلفی، نمیان و ایستمیان را کسب کرد.

دیاگوراس بیشتر به خاطر پیروزی های دو پسرش معروف است که همه آنها در رشته های بوکس و پانکریشن برنده شدند. وقتی داماگتوس و آکوسیائوس رویدادهای ۴۴۸ ق.م المپیک را برنده شدند، آنها پدر را روی شانه های خود گذاشتند و برای نشان دادن خوشحالی سراسر میدان را دویدند.


۵.جیونیس، قهرمان اسپارت ها

چیونیس
چیونیس

چیونیس از اسپارتا یک قهرمان همه کاره، دو رویداد از سه المپیک ۶۶۴، ۶۶۰، و ۶۵۶ ق.م را برنده شد. او در مسابقات استادیون و دیالوس تخصص داشت، دو بازی دو سرعت که از قدیمی ترین رویدادهای المپیک بود و سه پیروزی پیاپی او برای ۲۰۰ سال بی نظیر بود.

چیونیس همچنین در پرش از ارتفاع تا ۵۲ فوت تخصص داشت. برخی مورخان این پیروزی های او را بی اعتبار می دانند ولی برخی دیگر بر این باورند که پرش های سه گانه بازی های المپیک مدرن از جیونیس الهام گرفته شده است.

منبع history
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها