بانو جو گویی

همسر سلطنتی گویی این از طایفه اوکچون جو (۱۶۱۷- ۲۴ ژانویه ۱۶۵۲) یکی از شناخته شده ترین همسران سلطنتی دودمان چوسون بود که زنی فریبنده به شمار می رفت.

زندگی نامه

در ابتدا مقرر شده بود او کنیز دختر یک لرد شود اما دست تقدیر وی را به مرتبه یک بانوی قصر رساند. او برای خدمت به شوهر خواهر ملکه این ریول از طایفه چونگجو هان برگزیده شد و ملکه کسی بود که ترتیب ورود وی به قصر را داد.

سوگلی سلطنتی

چشمان پادشاه اینجو از چوسون او را گرفت و یک شبه به همسر محبوب پادشاه تبدیل شد. رتبه وی نیز به سرعت تغییر می یافت. رتبه وی از سوک ون به سوون، سویونگ (او به صورت گسترده ای با نام بانو جو سویونگ شناخته می شود) و سویی تغییر یافت و در نهایت وی به عنوان همسر سلطنتی از رتبه اول ارشد (گویی این) اعلان شد. هیچ کس نمی توانست در زمینه جلب محبت پادشاه همتای او باشد. ملکه جانگ ریول از خاندان یانگجو جو و بانو جانگ سوکویی  در جذب عشق اینجو ناکام ماندند. شخصیتش به صورت زنی هوس ران و در عین حال حیله گر توصیف شده است. آنهایی که در لیست آدم های بد وی قرار داشتند در نزد پادشاه از هیچ امنیتی برخوردار نبودند. از این روی افراد داخل قصر از این زن بسیار هراس داشتند.

شایعه شده بود که بانو جو موجب اختلال در روابط بین اینجو و ملکه جانگ ریول از خاندان یانگجو جو شده است. قصد او از این کار ایجاد جدایی بین آن دو بود.

دشمنی با ولیعهد

دیگر حقیقت شناخته شده در مورد وی تنفری بود که او نسبت به یی وانگ، خانواده ولیعهد سوهیون، و به ویژه شاهزاده خانم مین هه در خود می پروراند. او از روزی که به مرتبه سویونگ رسید در نزد اینجو با بد دهنی با آنان سخن می گفت و سعایت آنان با اتهامات ناروا به امری معمول برایش تبدیل شده بود. اگرچه هیچ مدرکی دال بر مشارکت وی در مرگ ولیعهد سوهیون وجود ندارد، اما حتی تهمت وی پس از مرگ ولیعهد نیز متوقف نشد. به این دلیل شاهزاده خانم مین هه به بانو جو در مورد مسموم کردن شوهرش مظنون بود.

بانو جو شاهزاده خانم را به تلاش برای مسموم کردن اینجو متهم کرد. این امر به اعدام شاهزاده خانم با سم منجر شد. پزشک طب سوزنی که ولیعهد سوهیون را قبل از مرگش درمان می کرد شخصی به نام لی هیونگ ایک نام داشت. شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد او با مادر بانو جو رابطه داشت. حتی منبعی نیز برای اثبات این موضوع وجود دارد.

اواخر زندگی:

پس از مرگ اینجو معلوم شد که او در تلاش برای مورد نفرین قرار دادن ملکه جانگ ریول از خاندان یانگجو جو و برادر زاده ملکه دخیل بوده است. کیم جا جوم به عنوان همدستش اعدام شد. پادشاه هیوجونگ تصمیم گرفت تا زندگی شاهزاده خانم هیومیونگ دختر بانو جو را ببخشاید زیرا وی در این قضیه مشارکت نداشت. بانو جو به مرگ با نوشیدن سم محکوم شد و مادرش هان اوک که او نیز همدست دخترش در این ماجرا بود، قبل از مجازات شدن فوت کرد.

مقاماتی وجود داشتند که پیشنهاد دادند بانو جو از عنوانش به عنوان یک همسر سلطنتی محروم شود اما به دلیل احترامی که دربار به پدرش (که بانو جو را گرامی می داشت) قائل بود، پادشاه هیوجونگ این ایده را مد نظر قرار نداد و بانو جو به عنوان همسر ارشد رده اول باقی ماند. او از پادشاه اینجو از چوسون یک دختر و دو پسر داشت.

چشمان پادشاه اینجو از چوسون بانو جو گویی را گرفت و یک شبه به همسر محبوب پادشاه تبدیل شد.
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

12 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آرزو

سلام.
ممنونم که بالاخره زندگینامه بانو جو گویی این رو گذاشتین.
کامل و عالی بود.

طنین
امتیاز :
     

سلام . مثل همیشه عالی بود ممنون ‌. اگه میشه لطفاً درباره ی شاهزاده خانم مین هه هم مطلب بذارید 🌷🌹💕

امید

اسم سایت رو تغییر بدید به تاریخ کره

آریا

سپاس.🤍💙لطفاً درباره ی شاهزاده خانم جونگمیونگ (دختر پادشاه سونجو و خواهر گوانگهه گون) هم مطلب بگذارید.

MR

زندگی نامه کاملش تو سریال قصر خون نشون داده شده
البته اون طوری که سریال نشون داد گویی این به دست مردم کشته شد تا این که سم بهش بدن، سم خوردنش رو تو سریال جونگمیونگ نشون دادن.

طنین

سلام مطالب بسیار خوب و جالبی بود ممنون .
من یک سوال داشتم ، اینکه مادر بانو جو گویی صیغه ی یک لرد بوده ؟ 🌹💕🌷🌹

طنین
امتیاز :
     

سلام عالی بود ممنون . فقط یه سوال ، بانو جو گویی دختر صیغه ی یک لرد بوده ؟
و اینکه لطفاً در مورد شاهزاده خانم مین هه هم مطلب بذارید 🌷🌹💕