ساروم قدیم در سالزبری انگلستان

ساروم قدیم در سالزبری در انگلستان یک سایت مهم باستان شناسی است که از یک قلعه تپه و بقایای یک کلیسا و قلعه سلطنتی قرن یازدهمی تشکیل شده است. این مکان جایی است که تاریخ سالزبری آغاز شد. این سایت قبل از ایجاد ساروم جدید یا سالزبری در قرن سیزدهم توسط رومی ها، ساکسون‌ها و نورمن‌ها اشغال شده بود.
ساروم قدیم ۳۰۰۰ قبل از میلاد بنا شد. با این حال، قلعه تپه محافظ تنها ۴۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شد و یک سنگر قابل توجه بود که از یک حلقه بیرونی دیوار دفاعی و استحکامات داخلی تشکیل می‌شد. این تپه بیضوی ۴۰۰ متر طول و ۳۶۰ متر عرض داشت.
مدت کوتاهی پس از توافق رومیان و بریتانیا در قرن اول میلادی، آن‌ها این تپه قلعه را اشغال کردند و سورویدونوم نام گذاشتند. اطلاعات زیادی از دوره رومیان در دست نیست، اما گفته می‌شود که آن‌ها یک قلعه نظامی و مساکن غیرنظامی در این خاکریز ساختند. بعد از رومی‌ها این تپه به دست ساکسون‌ها افتاد، اما آن‌ها عموما این تپه را نادیده می‌گرفتند تا وقتی که تهدید حمله وایکینگ‌ها در قرن نهم، باعث شد شاه آلفرد استحکامات دفاعی را بازسازی کند. مدتی مردم در این سایت سکونت می‌کردند، اما بعد از غارت دانمارکی‌ها در قرن یازدهم ساکنان آن را ر‌ها کردند. قلعه قرون وسطایی در سال ۱۰۷۰ بعد از پیروزی نورمن ساخته شد و ساروم قدیم به مرکز اداری تبدیل شد.
دویست سال بعد کلیسای جدیدی در چند کیلومتری آن در جنوب ساخته شد. خانه هایی که در اطراف کلیسای جدید ساخته شدند بعد‌ها شهر مدرن سالزبری را تشکیل دادند. ساکنان شهر جدید به تدریج شهر قدیمی را تخریب کردند و کاتدرال و دیگر ساختمان‌های سالزبری را از مصالح ساروم قدیم ساختند. در نهایت قلعه نیز در سال ۱۳۲۲ کاملا تخریب شد. امروزه بناهای کمی در ساروم قدیم باقی مانده، اما خاکریز به خوبی حفظ شده است.
سایت باستانی ساروم قدیم در سالزبری
سایت باستانی ساروم قدیم در سالزبری
سایت باستانی ساروم قدیم در سالزبری
سایت باستانی ساروم قدیم در سالزبری
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها