تاثیر یونان باستان بر زبان انگلیسی!

چگونه یونان باستان بر زبان انگلیسی مدرن تاثیر گذاشته است؟ با تاریخ ما همراه باشید تا اندکی درباره تاثیر یونان باستان بر زبان انگلیسی! بدانید..

 

تاثیر یونان باستان بر زبان انگلیسی!

پوزیدون
پوزیدون

این حقیقت که یونان باستان بر زبان انگلیسی تاثیرگذار بوده، حیرت انگیز است چرا که هیچ رابطه مستقیمی بین این دو مکان وجود ندارد. به گفته جوزف برایان، “تاثیر یونان باستان بر زبان انگلیسی مدرن زمانی رخ داد که روشن فکران غربی در قرون وسطی ، ارزش زیادی به خرد و ادبیات یونانی دادند.”

ثابت شده که چنین نفوذ فرهنگی ، نه تنها بر زبان انگلیسی، بلکه بر معماری، آموزش، فلسفه، قانون و ادبیات انگلیس هم تاثیر ماندگاری گذاشت. به دلیل ارزشی که به فرهنگ یونان داده می شد، تاثیر زبان کاملا محسوس بود. برایان می گوید” حتی بر فرض مثال ، اگر ادبیات و خرد چین و عربی در آن دوره با ارزش شمرده می شد، نمیتوانست مثل زبان یونانی این چنین تاثیر گذار بر فرهنگ و زبان انگلیسی باشد.


تاثیر یونان باستان بر انگلیس مدرن!

آتنا
آتنا

بدون شک، بزرگترین تاثیر یونان باستان بر انگلیس مدرن، در غنی سازی واژگانی ست که از زبان یونانی به انگلیسی وارد شده است. یکی از رایج ترین نمونه های تاثیر زبان یونانی بر انگلیسی، “لغات اقتباسی” هستند. مثلا کلمه “پاراگراف” از زبان یونانی (‘παρα-γράφειν) گرفته شده ولی زبان انگلیسی(paragraph) آن را از زبان فرانسه گرفته و زبان فرانسه از لاتین و لاتین از یونانی !!

کلمه های زیادی مثل درام(drama)، موزیک(music)، باغ وحش (zoo) ، فرشته (angel) هم از زبان یونانی وارد انگلیسی شده اند.این نمونه ها از زبان یونانی به عنوان واژگان جدید، وارد زبان انگلیسی شدند.

یکی دیگر از تاثیرات جالب یونانی بر انگلیسی، استفاده از پسوندها و پیشوندهاست. به طور مثال پسوندهایی مثل ‘ism’ ‘ize’ و ‘ist’  از زبان یونانی وارد انگلیسی شدند ولی میتوان آنها را به ریشه سایر کلمات غیر یونانی در زبان انگلیسی اضافه کرد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها