حقایق عجیب درباره کرونوس، یکی از اساطیر یونان!

کرونوس پدر زئوس، یکی از ۱۲ اساطیر یونانی که رهبر تیتان های نسل اول بوده، می باشد. او پس از سرنگونی پدرش به دنیا فرمانروایی می کرد تا اینکه توسط پسرش سرنگون و در تارتاروس زندانی شد. حقایق عجیب درباره کرونوس، یکی از اساطیر یونان! با تاریخ ما همراه باشید..

 

ویژگی های کرونوس 

کرونوس معمولا به شکل یک مرد قوی هیکل، بلند قد و ریشو نشان داده شده است. نقطه قوت او در تصمیم گیری، انتقام جویی بود و نقطه ضعفش در حسادت به فرزندان خودش و خشونت بود.


خانواده کرونوس

خانواده کرونوس
خانواده کرونوس

کرونوس پسر اورانوس و گایا می باشد. او با ریا ازدواج کرد که او هم یک تیتان بود. او یک معبد در جزیره کرت یونان داشت. فرزندان آنها هرا، هستیا، دمتر، هادس، پوزیدون و زئوس بودند. کورونوس آلت اخته شده اورانوس را به دریا انداخت که از آن آفرودیت یا خدای عشق زاده شد.هیچیک از فرزندانش خیلی به او نزدیک نبودند، به جز زئوس که بیشترین ارتباط را با پدرش داشت. ولی در نهایت زئوس با پدرش، کرونوس، همان کاری را کرد که کرونوس با پدرش، اوانوس کرد و او را سرنگون ساخت!


معابد کرونوس

کرونوس معابدی که مختص او باشد ، ندارد! در نهایت زئوس پدر خود را بخشید و به او اجازه داد تا بر جزایر الیسیان در دنیای پس از مرگ! فرمانروایی کند.


داستان کرونوس

کرونوس، کسی که بچه هایش را خورد!
کرونوس، کسی که بچه هایش را خورد!

کرونوس پسر اورانوس و گایا (الهه زمین) بود. اورانوس به فرزند خودش حسادت می کرد، بنابراین آنها را زندانی کرد. گایا از فرزندانش خواست که اورانوس را سرنگون کنند و کرونوس مجبور به اینکار شد. متاسفانه بعدها کرونوس هم ترسید که فرزندانش ، قدرتش را تصاحب کنند ، بنابراین قبل از اینکه ریا، فرزندانش را به دنیا آورد، آنها را میبلعید!. در نهایت رئا برای نجات دادن فرزندش زئوس، از گایا و رئا کمک خواست و جای او یک تکه سنگ قرار داد و پسرش را به جزیره کرت فرستاد تا آمالتیا (زن زیبای ساکن غار) او را بزرگ کند.

در نهایت زئوس ، کورونوس را سرنگون ساخت و او را مجبور ساخت تا فرزندان ریا را که خورده بود،  بالا آورد! در افسانه ها قید نشده که فرزندان ریا در شکم پدر چه گذراندند!!!!

 

منبع tripsavvy
عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ناشناس

تو بازی age of mythology titans دیدم کرونوس دوباره از جهان ارواح به زمین بازگشت ولی گایا او را شکست داد .

امیر

و گایا همیشه عاشق کرونوس بود بی شعور

Mohammad
امتیاز :
     

حالا وجود داشتن؟به نظرم وجود داشتند ولی کرونوس خیلی بی رحم بود که پدرش رو اخته کرد ولی زئوس با پدرش این کارو نکرد فقط مجازاتش کرد ولی خیلی دوسشون دارم.یه چیز دیگه اینا که حالا می گن افسانست ولی افسانه واقعیت داره یا الکیه؟افسانه الکی نیست به نظرم،واقعیت داره ولی معلوم نیست تا چه حد واقعیت داره نظر شما چیه در مورد افسانه های یونان به نظرتون واقعی هستش یا نه الکیه؟

حمید

خاک بر سرت یک همچین افسانه های تاریخی جالبی رو با یک بازی مسخره مقایسه میکنی 🔪😐

امیر

ممنون از شما اینا یکم پیاز داغش رو زیاد کردن ولی اونا خیلی هم اینطور بی رحم نبودن