۱۰ نکته جالب درباره آرس، خدای یونانی!

آرس، خدای جنگ، پسر زئوس و هرا و یکی از دوازده خدای المپ نشین بود. ویژگی جنگ طلبی، خلق و خوی تند، تهاجمی، تشنگی بی حد و حصر او به درگیری، از او خدایی منفور در بین مردم ساخته بود. با تاریخ ما همراه باشید تا بتوانید آرس را بیشتر بشناسید.. ۱۰ نکته جالب درباره آرس، خدای یونانی! کدامند؟

 

۱.محاکمه آرس، خدای یونانی در تپه آروپاگوس!

تپه آروپاگوس، دادگاه عالی آتن، ورودی آکروپلیس
تپه آروپاگوس، دادگاه عالی آتن، ورودی آکروپلیس

آرس اولین خدای یونانی بود که بر روی تپه آروپاگوس در دادگاه عالی آتن محاکمه می شد. تپه آروپاگ جایی بود که دادگاه عالی یونان باستان برگزار می شد و هم مردم عادی و هم خدایان در صورت مرتکب شدن به جرمی در آنجا محاکمه می شدند. آرس توسط پوزیدون، خدای یونانی ، متهم به کشتن پسرش آلیروتیوس شد! آلیروتیوس کسی بود که تلاش کر به دختر آرس تجاوز کند. به همین دلیل آرس سعی داشت انتقام بگیرد.


۲.شباهت آرس به مارس، خدای رومی!

مارس خدای رومی
مارس خدای رومی

به گفته برخی از مورخان ، آرس وجوه مشترک زیادی با مارس داشت، اما به طور کلی وحشی و ظالم تر از او بود. یکی از شباهات آنها در اسم هایشان بود: مارس و آرس.. برخی می گویند یک ارتباطی بین حالت تهاجمی آن دو وجود داشته است.


۳.آرس، معشوق آفرودیت!

رابطه خدای جنگ و الهه عشق
رابطه خدای جنگ و الهه عشق

آرس با آفرودیت که همسر هفائستوس بود، مرتکب خیانت شدند. هفائستوس یک تور نامرئی قرار داد و آن دو را به هنگام خیانت در آن جا گیر انداخت و سپس خدایان را خبر کرد تا همه از این بی آبرویی مطلع شوند. بعد از اینکه خیانت بین آنها افشا شد، مورد تمسخر خدایان قرار گرفتند!


۴.مبارزه آرس برای تروجان ها در جنگ تروجان!

آرس در جنگ تروجان
آرس در جنگ تروجان

آرس برای ساکنین تروی باستان در جنگ تروجان مبارزه کرد.. جنگ تروجان یکی از بزرگترین جنگ های داستان های اساطیری یونان می باشد و آرس هم بخشی از آن بود. در طول جنگ، آرس همراه با تروجان ها جنگید و طرف آفرودیت را گرفت..  او از هکتور هم در این جنگ دفاع کرد تا اینکه توسط یکی از جنگجویان یونانی زخمی شد..


۵.آرس و فرزندان بی شمار!

اروس، یکی از فرزندان آرس
اروس، یکی از فرزندان آرس

اروس، هارمونیا، تروس تنها چندتا از خدایانی هستند که پدر آنها آرس بود.  البته این ویژگی مختص آرس نبود و همه خدایان یونانی فرزندان زیادی داشتند. اما چیزی که آرس را از سایر خدایان متمایز می سازد ، این است که او بیشتر فرزندان فانی داشت تا فرزندان الهی!


۶.تصویر آرس به عنوان خدایی قوی و زیرک!

آرس با ظاهری جذاب
آرس با ظاهری جذاب

ظاهر قوی، محکم و قدرتمند او ، تن بیشتر مردم و خدایان را به لرزه می انداخت. او به شکل مردی با کلاه خود، زره برنزی و نیزه در دست نشان داده شده است. ویژگی های چهره او با ریش بلند و چشمان شیطانی توصیف شده است. حیوانات او شامل سگ ها، عقاب، کرکس و دارکوب می شد.


۷.چهره ترسوی آرس!

آرس ترسو
آرس ترسو

با وجود ارتباط خوب او با جنگ، اخلاق خشن، و ظاهر جذاب ، او نسبت به خفیف ترین آسیب هایی که میدید، ضعیف و ترسو جلوه می داد. به لطف این اخلاقش ، در بین مردم و سایر خدایان مورد نفرت واقع می شد!


۸.آرس متعلق به تراکیه!

معبد آرس
معبد آرس

آرس از تراکیه یا تراس، قسمت شمال شرقی یونان باستان آمده بود که مردم آنجا به قدرت شهره بودند. به همین دلیل بود که بسیار مورد پرستش قرار می گرفت. در تراس یک معبد هم برای بزرگداشت او ساخته شده است.


۹.تنفر والدین آرس از او!

زئوس، پدر آرس
زئوس، پدر آرس

براساس افسانه هومر ، زئوس و هرا، والدین آرس، از او تنفر داشتند. چرا که خشن و وحشی بود. برخی می گویند اگر والدین آرس به او عشق بیشتری می دادند، شاید درگیری های کمتری رقم می خورد.


۱۰.تبدیل شدن آرس به گراز وحشی و کشتن رقیبش!

تبدیل شدن آرس به خرس!
تبدیل شدن آرس به خرس!

معشوق آرس، افرودیت، عاشق آدونیس زیبا شد. با فهمیدن این موضوع، آرس از حسادت آتش گرفت.. پس خود را به شکل یک گراز وحشی در آورد و رقیب عشقی خود ، آدونیس را کشت. این تنها جنگی بود که او در غالب خودش نمیجنگید. البته در برخی منابع افسانه ای گفته شده او به خرس هم تبدیل شد.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها