خلاصه ای از زندگی داریوش سوم

خلاصه ای از زندگی داریوش سوم

چند نکته مهم درباره بازسازی چهره داریوش سوم هخامنشی - گلونی

 

داریوش سوم آخرین شاه از سلسله هخامشنشی بود. او نوه داریوش دوم، فرماندار ارمنستان بود. ظاهرا باگواس وزیر اردشیر او را به شاهی رساند تا خود بتواند امور را در دست گیرد، زیرا او را فردی ضعیف شناخته بود. ولی داریوش او را از سر راه بر داشت.

در این زمان اسکندر مقدونی به ایران حمله کرد و داریوش سوم پس از چند جنگ ناموفق از او شکست خورد و شاهنشاهی هخامنشی به دست سپاه مقدونی افتاد. داریوش سوم فرار کرد و در حوالی سمنان و دامغان در سال ۳۳۰ پیش از میلاد کشته شد .

 

منبع iranatlas
عضویت
اطلاع از
guest

36 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ایرانی

متاسفانه تاریخ ما ایرانیها خیلی زیاد تحریف شده خصوصن از زمان اشغال ایران توسط اعراب ولی جای شکرش باقیست که اصل نوشته های تاریخ ایران که دست نخورده هست در خارج از ایران وبدور از دست کج اندیشان است و اما هخامنشیان دوران پرباری داشتن و در تمام فتوحاتشان اثری از وحشی گری و استثمار انسانها و بی حرمتی به زنها دیده نمیشود و در زمان هخامنشیان دنیا در صلخ وصفا بوده ولی اعراب با وحشی گری و تحمیل عقیده های خود به اقوام حتا اقوام یکتا پرست و بدور از بدی ها انها را به فجیه ترین وضع میکشتن… مطالعه بیشتر »

کمپین قادسیه

دوست و هم میهن ارجمندم از آنجایی که جنایات تاریخی هیچ وقت مشمول مرور زمان نمی‌شوند و ملت های مقتدر و دانا بخاطر حیثیت ملی و ادعای حیثیت و آبرو این حق را دارن که جنایاتی را که اقوام وحشی در حق آنها کردند را در دادگاه های بین المللی حتا پس از چندین سده علنی کنند ، پس ما باید در راستای به راه اندازی کمپین قادسیه باشیم، که این نسل کشی نژادی و فرهنگی را به تمام جهانیان روشن کنیم،و روح سرگردان نیاکان و فرزندان کشته شد زنان و دختران ایرانی که مورد تجاوز و فحشا تازیان قرار… مطالعه بیشتر »

ارژنگ

موافقم صددرصد درود بر شما

چو ایران نباشد تن من مباد

احسنت به این ایده پاک 👌👌👌 شیر پاک خورده هموطن …….ما آریایی هستیم

امیر

تاریخ محل عبرت انسانها از سرگذشت نیاکانشانه. ملتی که از فرهنگ خودش سیر بشه و تشنه فرهنگ غیر بشه بر علیه فرهنگ غیر نمی جنگه و سرنوشتش به دست اشغالگر بی فرهنگ می افته. کی کتابهای فلسفی و ادبی ایرانی را به اندازه کتابهای غربی و نویسنده هاش می شناسه یا خونده؟ این روند ادامه داره

ناشناس

هموطن گرامی بله کاملا درسته که تاریخ تحریف شده تاریخ ما رو غربیان شرق شناس برامون نوشتن و اونجور که دوست داشتن برای ما دیکته کردن،ولی همه در این نکته مشترک هستن که هخامنشیان از مناطق شمالی و حوالی روسیه به ایران مهاجرت کردن ، پس چرا باید انها رو ایرانی بدانیم؟؟؟ به هر شهر یا روستایی که وارد شدن قتل و غارت کردن و تمدن های اصیل ایرانی مانند سکاها و تمدن شوش رو نابود کردند ،آیا بازهم این قوم را باید متمدن دانست؟؟؟؟ هخامنشیان حتی یک خط مستقل هم نداشتند، چطور این قوم رو بافرهنگ خطاب کنیم؟؟ این… مطالعه بیشتر »

ماجد منعیاوی

جنابعالی بهتر است خودت رو به روانپزشک مجرب معرفی کنی مطمئن باش نتایج خوبی کسب می کنی

جانم فدای ایران

جهت اطلاع تو بی سواد می رسانم هخامنشیان از تبار خود مردم هلتمتی یا همین ایلامیان بودند و از ایالت انشان که شامل ممسنی و استان کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان می باشد بودند و کوروش خودش را شاه انشان می نامید و درضمن اگه با سه خط شاهان هخامنشی گفته های خود را می نوشتند بخاطر احترام به ملل دیگر بود که در شاهنشاهی هخامنشی می زیستند و بخاطر دمکراسی بود که به وجود آوردند.ببسواد الان به نگاره های هخامنشی بنگری همین قیافه های مردم کنونی ایران را دارند. و تمام مردم سکایی کاسی هلتمتی یا ایلامی و… مطالعه بیشتر »

رضا

مرحبا

مهدی

خسته نباشی اولا که هخامنشیان نبودن اریایها از قفقاز امدن دوما همون اریایها که اروپاییها برای ما اسم گذاشتن رو مردود و غلط میدانن وهمچین مهاجرتی وجود نداشته بعد هم از هر جایی هم که به ایران مهاجرت کرده باشن اب ایران رو که بنوشن ایرانی میشن

ایرانی

تومعلومه‌‌ازکدوم‌جناح‌هستی‌
هخامنشیان‌رو دیگه‌‌نمیشه‌تحریف‌کرد‌
برو‌توخیابون…..

احسان

دیدگاه شما دیدگاه منطقی و واقعی ست

مقدم

واقعاً که، یابیسوادی یا عرب

ارژنگ

اقا یخورده تاریخ بخون …این مزخرفات چیه نوشتی ..حالت خوبه ؟؟ فکر نکنم

ارژنگ

زیباتر از این متن که بصورت خلاصه ولی کامل نوشته شده ندیدم درود بر شما

کوروش

عالی بود دمت گرو

کوروش

مشکل ما ایرانیها بی تفاوت بودن به هویتمونه که در طول تاریخ این همه هجمه وتجاوز قرار گرفته ایم واز طرفی اجنبی پرستیم

محمد

سلام
این امار را از کجا اوردی هیچ کسور گسایی بدون خون ریزی وادمکشی امکان پذیر نیست واین موضوع در کشور کگشایی هخامنشیان هم بودهه است ضمنا ادم کشی خلیفه دوم وداعش ربطی به قران نداره ودلیل اصلی شیعه بودن ایران هم فرق بسیار زیاد ائمه با خلفا وبنی امیه وبنی عباس هست .

رضا

این کتاب هایی که مدعی هستید سوزانده شد چه کسانی نوشته اند ؟؟؟؟ اسم شان چی بود؟؟؟ یک دانشمند حداقل نام ببرید !!! قبل از اسلام تحصیل همگانی نبود و طبیعتا از بین افراد خاص ممکن است تعداد کمی دانشمند و نویسنده بیرون آید!!!!

آرش عسکری سبزکوهی از ایل غیور قشقایی

خدا شفاهت بدهد.یه دکتر روانپزشک خودت رو نشان بده که دوا درمان بشی مرد حسابی هزاران بار بدتر از داعش بودند و تمدن ما را با خاک یکسان کردند بعد تو دنبال نام کتاب و نویسنده ی کتاب که سوخته شده اند می گردی.حالت خوب نیست کتابی که سوخته شده دیگه نام کتاب و نویسنده اش هم از بین رفته

افشار

البته یه عده که از نژاد عرب هستند باید طرف عربهای وحشی رو بگیرن و خودشونو ایرانی ندونن .

Saeed
امتیاز :
     

هموطن گرامی به عرض برسونم که اسکندر ومغول کشتار به مراتب بدتر ی داشتن اگه تاریخ میخونی همشو باهم بخون شاید پیوند خونی با غربیها داشته باشی که از جنایت اونها در قرن ۲۱ هم لاپوشونی میکنی

محسن

هخامنشیان هیچگاه با این مدل لباس دیده نشده اند

کامران

چگونه می شود از روی چند سنگ نبشته صدها صفحه ترجمه و داستان نوشت، البته معلوم است بسیاری حوادث دروغ است

بهروز

اسلام واقعی راتمام قد در داعش. میتوان دید حالا یه کم ما ایرانیها چهرشو بزک کردیم وبه دنیا نشون دادیم

محمد

در حال حاضر یک زبان به نام زبان لری داریم این زبان از لرستان تا لرهای شیراز بختیار و بویراحمد و ممسنی با یک اختلاف جزئی مثل هم هستن در ضمن زبان فارسی اصفهان شیراز یزدی و تهرانی نزدیک ترین زبان به زبان لری هستن فقط چون اونها شهرنشین شدن زبانشون به روز تر شده و تکامل یافته است اما ریشه زبانی یکی است که به دو هزار سال قبل برمیگرده در ضمن لر و فارس هم یکی است جای خیلی از کلمات انگلیسی لری هستن مثل تروپ، گاو ،برک، شل، که در زمان هخامنشیان به علت فرهنگ غالب هخامنشیان… مطالعه بیشتر »

نصرت‌الله

سلام ،مگه داریوش سوم عرب بوده که واسش چفیه عربی گذاشتید ،تصویر درست را چاپ کنید.

برباد رفته

این تصویری که گذاشتید هخامنشی نیست بیشتر به هخا عرب شبیه

چو ایران نباشد تن من مباد

چه ساده تاریخو نگاشتی !!!!!!! فقط خاستی بگی داریوش ضعیف بوده !!!!!؟

بی نام

برگرفته از تاریخ اول ابتدایی!

ایران

هموطنان.همه شما از خواندن برخی وقایع تاریخ برای ایرانی و ایرانیان غمگین و متاسف میشوید .خواهش دارم که تاریخ زده و افسرده نشوید.واز دید تعصب به تاریخ روبرو نشوید.چون تعصب است که تاریخ را تحریف میکند. هر صبحت و نظر باید بر اساس کتابهای و مستندات صورت گیرد .بیاید تاریخ را دقیق بخوانیم.و درس بگیریم که چرا آنجا شکست خوردیم.غرور. تعصب. دست کم گرفتن دشمن.عدم استراتژی مناسب.چرا؟؟؟تکرار تاریخ بعلت عدم مطالعه دقیق تاریخ است.

کمال

با سلام و تشکر از انتشار تاریخ ایران ،شاید با این کارها کسانی که خود را به خواب زدند بیدار شوند

www.yashardarrehshouriy@gmail.com

درود ،بسیار عالی و مفید….

ابراهیم

من تعجب کردم چگونه شده که اجازه داده اند از هخامنشیان نوشته شود .متوجه شدم که بذانعلت اسکندر گجسته در زمان داریوش سوم به ایران آمده است نام اورا بردن اند ‌

مهردادقیصری

باسلام خدمت همه دوستان من سوادزیادی ندارم ولی این رامیدانم خوب یابدراکسی جزخداممیداندمابایدتلاش کنیم خودمان زندگی خوبی برای خودوبچه هایمان بسازیم گذشتگان هرچه بودن یاهرچه کردن دیگه نیستن ولی مافعلا زنده ایم

سرباز ایران

مهرداد جان گذشته چراغ راه آینده هست و با نگاه به گذشته میتوان آینده ی بهتری برای فرزندان مان بسازیم و نگذاریم دوباره بیگانگان بر ما پیروز شوند‌.همانطور که بدنمان به غذا و آب نیاز دارد روح و روان ما هم به مطالعه و خواندن تاریخ نیاکانمان نیاز دارد.ما برای احترام به نیاکانمان باید تاریخ و گذشته ی آنان را بدانیم تا هویت و استقلال خود را حفظ کنیم.تاریخ هر کشوری یعنی بزرگداشت نیاکان آن کشور و به یاد آوری سختی ها و رنج ها و شادیهایی که نیاکان آنان برای آزادی و زندگی خود کشیدند تا فرزندان آنان زیر… مطالعه بیشتر »