گواک جه یو

گواک جه یو(۱۵۵۲-۱۶۱۷) یک ژنرال ارتش کره و یک وطن پرست از منطقه ی اویریونگ بود.او به علت عادتش در پوشیدن جامه های قرمز و راندن یک اسب سفید در نبرد ” ژنرال ردا قرمز” نامیده می شد. در سال ۱۵۹۲ و نه روز پس از آغاز جنگ ایمجین؛ وی به منظور نبرد بر علیه ژاپنی ها یک ارتش صالح را دور هم جمع کرد. او در ابتدا یک شخص عادی بود ولی پادشاه سونجو از چوسون به وی یک مقام دولتی را اعطا کرد.
مقدمه: گواک یک یانگبان (اشراف زاده) بود.در زمانی که وی ۳۴ ساله بود؛ او آزمون را برای ورود به دفتر خدمات کشوری گذراند اما به دلیل اینکه قسمت مقاله ی وی در امتحان به شدت نسبت به دولت انتقاد آمیز بود؛ از دریافت یک پست دولتی منع شد.
ورود به ارتش: در سال ۱۵۹۲؛ هیدیوشی تویوتومی نائب السلطنه ژاپن به کره حمله کرد. گواک شروع به جمع آوری شبه نظامیانی برای دفاع از قسمت های آزاد منطقه ی کیونگ سانگ در برابر متجاوزین کرد.
گواک از طریق تعداد کثیری از واکنش های چریکی توانست تا در خطوط تدارکات ژاپنی ها در حومه ی رودخانه ی ناکدونک اختلال ایجاد کند.گواگ همچنین افتخار اولین برتری زمینی کره را در نبرد اویریونگ به خود اختصاص داده است. به عنوان بخشی از تهاجم دو سویه به چولا؛ آنکوکاجی اکی ششمین لشکر از ارتش را از جنوب به حرکت در آورد. آنکوکاجی به منظور رسیدن به هدف نیاز داشت تا از “رودخانه ی نام” عبور کند. او مردانش را وادار کرد تا کم عمق ترین قسمت های رودخانه را پیدا کرده و آنها را با میخ های چوبی علامت گذاری کنند. زمانی که مردان آنکوکاجی در حال استراحت بودند؛ سربازان گواک میخ های چوبی را به قسمت های عمیق تر رودخانه منتقل کردند. زمانی که گذر از رودخانه آغاز شد؛ سربازان ژاپنی در آب عمیق فرو رفتند و ارتش گواک به آنها حمله نمود. در حین تلاش های چندگانه برای عبور از رودخانه؛ آنکوکاجی تلفات بسیاری را متحمل شد و مجبور شد تا قید حمله ی خود را به اویریونگ بزند. این نبرد باعث احترام دولت کره به توانایی های گواک شد و او به عنوان فرمانده نیروهای کره ای در اطراف اویریونگ و نزدیکی های سامگا منصوب شد.
میراث: مجسمه ای از گواک جه یو در شهر دگو وجود دارد.همچنین زیارتگاهی از گواک جه یو و ۱۷ نفر از مردانش در اویریونگ وجود دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها