پادشاه جین هیونگ

جین هیونگ از شیلا (۵۲۶-۵۷۶ ؛ دوران سلطنت: ۵۴۰-۵۷۶)؛ بیست و چهارمین پادشاه شیلا؛ یکی از سه پادشاهی باستانی کره ای بود.
او جانشین پادشاه بوپ هونگ (دوران حکومت:۵۱۴-۵۴۰) شد و پادشاه جینجی (حکومت:۵۷۶-۵۷۹) نیز جانشین وی شد. جین هیونگ برادر زاده ی پادشاه بوپ هونگ و نوه ی پادشاه جی جونگ بود. پادشاه جین هیونگ یکی از بزرگترین پادشاهان شیلا و عامل گسترش فوق العاده ی وسعت شیلا می باشد. او و پادشاه سونگ از بکجه با یکدیگر بر سر دره ی رودخانه ی هان درگیر شدند. جین هیونگ درگیری را برده و به یک باره وسعت شیلا را افزایش داد.

رسیدن به سلطنت:

پادشاه جین هیونگ در سن پائینی زمانی که پادشاه پیشین ( بوپ هونگ ) که همان عمو و پدر بزرگ مادری اش بود درگذشت؛ به سلطنت رسید. به دلیل اینکه او در آن زمان برای حکمرانی پادشاهی بسیار جوان بود؛ مادرش به عنوان نائب السلطنه به ایفای نقش پرداخت. زمانی که او به سن قانونی رسید ؛ وی شروع به حکمرانی مستقلی نمود. یکی از اولین اقدامات وی به عنوان یک پادشاه مستقل انتصاب مردی به نام کیم ایسابو به عنوان سر دسته ی امور نظامی بود که در سال ۵۴۱ اتفاق افتاد. جین هیونگ سیاستی مبتنی بر صلح را با پادشاهی همسایه یعنی بکجه ترتیب داد. در سال ۵۵۱؛ او با بکجه متحد شد و به این طریق توانست به امپراطوری شمالی یعنی گوگوریو حمله کند. نتیجه ی این حمله ی ائتلافی به گوگوریو تصرف رودخانه ی هان بود. دو پادشاهی شیلا و بکجه توافق نمودند تا سرزمین های تصرف شده را به طور مساوی بین خودشان تقسیم کنند.

توسعه ی سرزمین:

در خلال سلطنت پادشاه سئونگ از بکجه ؛ پادشاه جین هیونگ با گوگوریو متحد شده و یک حمله را بر دره ی رودخانه هان در سال ۵۵۳ ترتیب دادند. در یک توافق مخفیانه بین شیلا و گوگوریو؛ نیروهای شیلا در اواخر سال ۵۵۳ به ارتش خسته ی بکجه حمله نمودند. پادشاه سئونگ که از خیانت شیلا عصبانی شده بود؛ در سال ۵۵۴ به شیلا حمله نمود اما در یک کمین که توسط یک ژنرال شیلایی ترتیب داده شده بود گرفتار شده و به همراه آنهایی که او را همراهی می کردند به قتل رسید. پادشاه جین هیونگ قبل از فرستادن ژنرال کیم ایسابو به منظور تصرف دِگایا در سال ۵۶۱؛ با دستانی محکم به مدت هفت سال از سرزمین های جدید محافظت نمود. پادشاه جین هیونگ در مناطق تازه تصرف شده یک بنای یادبود ساخت و مناطقی را در آن نواحی تاسیس نمود. او تمامی شورش ها را سرکوب نموده و به گسترش فرهنگ در پادشاهی خود مبادرت ورزید. در سال ۵۷۶؛ هوارانگ تاسیس شد و این گروه بعدها نقشی عظیم را در اتحاد سه پادشاهی کره ایفا نمودند.

مرگ و جانشین:

پادشاه جین هیونگ در سال ۵۷۶ و در سن ۵۱ سالگی بعد از ۳۷ سال تصرفات و پیشرفت درگذشت.
دومین پسرش شاهزاده گوم ریون که پادشاه جینجی لقب گرفت ؛ جانشین او شد. اما بر اساس نظر بانو میشیل؛ شاهزاده گوم ریون تخت سلطنت را از جانشین حقیقی انتخاب شده یعنی نوه ی جین هیونگ ( شاهزاده بک جونگ) که بعد از یک کودتا که توسط میشیل ترتیب داده شد با عنوان پادشاه جینپیونگ به سلطنت رسید؛ ربوده است. بانو میشیل که عموما گفته می شود معشوقه ی پادشاه جین هیونگ و پادشاه جینجی بوده است؛ به نوبه ی خود یک مقام دولتی کلیدی نیز بوده است.

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
صبا

یه سوال
پس چرا توی این فیلم هوارانگ وقتی تشکیل شد که هنوز جین هیونگ نمی‌توانست پادشاهی کنه؟ولی اینجا زدن در سال ۵۷۶ بوجود اومده؟

...

ابتدای سریال گفته شده این سریال مربوط به زمان پادشاه جین هیونگ است ولی شخصیت ها و حوادث ساختگی هستند.