ته گوانگ هیون

ته گوانگ هیون (؟-؟) آخرین ولیعهد بالهه ، عضوی از خاندان سلطنتی بالهه و رهبر پناهندگان بالهه بود که در پادشاهی کره ای گوریو پناه جستند.

زندگی نامه:

احتمالا ته گوانگ هیون اولین پسر پادشاه ته اینسون و آخرین ولیعهد بالهه بود.

بعد از چند ماه تعدی به بالهه، ارتش خیتان سراسر کشور را در نوردید و به شهر پایتخت یعنی سانگ گیونگ رسید.آخرین پادشاه بالهه به ارتش خیتان تسلیم شد و پایتخت مورد تاخت و تاز قرار گرفت.پادشاه دستگیر شد ولی ولیعهد اقدام به جمع آوری یک ارتش و فرار به گوریو با امید به جمع اوری قوا برای انتقام شکست تحقیر امیز و سقوط کشور نمود. ته گوانگ هیون به همراه دنباله روهایش از مردم بالهه در اولین ماه از سال ۹۳۷ ، هفدهمین سال سلطنت پادشاه تجو، به گوریو رسید. او به گرمی مورد استقبال قرار گرفت و توسط وانگ گان شامل خانواده حاکم گوریو شد و به این ترتیب بود که دو کشور وارث گوگوریو با یکدیگر متحد شدند.

او حداقل یک پسر به نام ته دو سو داشت که بعدها گوریو را در پیروزی برابر خیتان های لیائو در نبرد قلعه ی آنیونگ هدایت نمود.او همچنین نیای خاندان های ته یونگ سان و ته هیوپ گه بود که بسیاری از اعضای آنان هم اکنون در کره جنوبی سکونت دارند.

عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد حسین
امتیاز :
     

تا الان فکر می کردم که مهاجران و مردم بالهه به چین رفتن اما خیلی خوشحال شدم که ده هزار مهاجر بالهه به گوریو رفتند و برای یادگاری گوگوریو ولیعهد با گوریو متحد شد
ممنونم امیرجان

فاطمه

سینمایی شمشیر بدون سایه هم در موردش ساخته شده درضمن از آقای سیروس پور کمال تشکر دارم بابت این مطالب مدیرشون.

امیر حسین

سلام ببخشید آیا سریال یا فیلم سینمایی از بالهایی ساخته شده است؟ میشه اسماشون رو بهم بگید