نقشه گوگوریو

نقشه گوگوریو ،از آغاز تا زمان افول این امپراطوری:

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه جومونگ و در اوج دوران حکومت وی ( ۲۳ قبل از میلاد تا ۱۹ قبل از میلاد) که بخش هایی از قلمرو بویو و قبایل مالگال را تصاحب کرده بود:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان تموشین (۱۸ – ۴۴ بعد از میلاد) که فرمانداری های هان را از شبه جزیره لیائونینگ بیرون انداخته بود:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه تجو (۵۳ – ۱۴۶ بعد از میلاد) که در جنگ با سلسله هان پیروز شده بود:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان میچون (۳۰۰ – ۳۳۱ بعد از میلاد) جنگ با سلسله ژیان بی، بکجه و از دست دادن بیشتر قلمروهای جنوبی به بکجه ( در آن زمان گوگوریو ضعیف شده بود). بکجه که توسط پادشاه گیون چوگو هدایت می شد، اوج دوران توسعه ی قلمرو خود را تجربه کرد. بکجه ۲۲ مستعمره دریایی از جمله  تامنا (ججو)، جیندو (ته مادو)، یاماتو (وا) لیائوژی و تایوان را به دست آورد:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه گوانگتو کبیر (۳۹۱-۴۱۳ بعد از میلاد) که جنگ با ژیان بی، بکجه، شیلا، گایا– وا، خیتان و مالگال را برد:

 

 

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه جانگسو (۴۱۳-۴۹۱ میلادی) که ژیان بی و خیتان را از لیائونینگ بیرون کرده و توسعه طلبی بکجه را نابود کرد:

 

 

از ۵۹۸ تا ۶۱۴ میلادی – گوگوریو در جنگی با سویی درگیر شد و برنده از آن بیرون آمد ولی عواقب این جنگ طولانی ۱۶ ساله سرانجام باعث ورشکستگی گوگوریو شد. سلسله چینی سویی نیز سقوط نمود.

قلمرو گوگوریو در زمان پادشاه بوجانگ (۶۴۲- ۶۶۸ بعد از میلاد) – روزهای پایانی گوگوریو و سقوط آن بعد از ۲۳ سال جنگ با شیلا و تانگ:

 

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
7 نظرات
  1. بهروز رضایی می گوید

    ضمن عرض سلام و تقدیم مراتب احترام و تشکر ویژه بابت اطلاعات ارزشمند شما.خواهشمندم در صورت امکان نقشه هایی از قلمرو بویو و گوگوریو در زمان امپراطوری سوم گوگوریو(موهیول) برای بنده ایمیل فرمایید.
    با سپاس ویژه از زحمات شما بزرگوار و ارزوی توفیق روز افزون برای شما
    بهروز رضایی(نئوپلاتونیم)

  2. مدینه می گوید

    کاشکی مقایسه میشد کدام کشورها درحال حاضر کره شمالی شدند وکدام کشورها کره جنوبی شدندمنظورن شیلا-بکچه وکایاو سابی وگوگوریو و…

    1. امیر سیروس پور می گوید

      سلام. پادشاهی های بکجه و شیلا در اوایل تنها در خاک کره جنوبی کنونی حضور داشتن ولی بعدا هر کدومشون قسمت هایی از خاک کره شمالی رو همدر اختیار گرفتن. به همین خاطر ثابت نبوده خاکشون که بگیم فلان پادشاهی قطعا در خاک فلان کشور کنونی بوده. اما گایا کاملا در خاک کره جنوبی فعلی قرار داشته. سابی نام پایتخت بکجه هست که در خاک کره جنوبی کنونی و شهر بویو کنونی قرار داره.
      گوگوریو هم خاکش بخشی در کره جنوبی، تمام کره شمالی، منچوری چین کنونی و نواحی ساحلی روسیه واقع شده بود. البته همونطور که عرض شد بعدها بکجه و شیلا بخشی از کره شمالی رو گرفتن.

  3. مدینه می گوید

    مساحت کره قدیم شامل همان قسمتهای روی نقشه چقدراست؟ ومقایسه با دوکره فعلی و نسبت به تسانگ وچین فعلی چقدر است؟ وآیا چین تایپه=تایوان از کره به چین اضافه شده

  4. ‌‌‌‌‌‌ می گوید

    اگه میشه فارسیش رو هم ایمیل کنید
    نقشه ی بویو و گوگوریو و هان قدیم

    1. امیر سیروس پور می گوید

      متاسفانه فارسی این نقشه ها موجود نیستن. مگر اینکه خودم بسازم

  5. دورتموند می گوید

    نقشه ش اصلا دقیق و صحیح نیست گوگوریو بزرگتر از اینا بود

ارسال یک پاسخ