قلعه گوکنی

قلعه گوکنی

شهر گونگ نه (گوکنی) پایتخت دوم امپراطوری باستانی و کره ای گوگوریو بود که در منچوری و شبه جزیره کره قرار داشت. محیط دژ اطراف آن ۲۶۸۶ متر برآورد شده است.

 

 

تاریخ:

گونگ نه در دهمین ماه سال سوم بعد از میلاد توسط دومین حاکم این امپراطوری یعنی پادشاه یوری به عنوان شهر پایتخت گوگوریو انتخاب شد. این شهر چندین بار تا زمان روی کار آمدن نوزدهمین حاکم آن یعنی پادشاه گوانگتو کبیر که به شدت قلمرو گوگوریو را توسعه داده و آن را به یک قدرت مهیب در آسیای شمال شرقی تبدیل کرد، نابود شده بود. زمانی که پادشاه گوانگتو در سال ۴۱۳ فوت نمود، پسرش پادشاه جانگسو از گوگوریو سلطنت را به ارث برده و پایتخت را در سال ۴۲۷ به سمت جنوب و پیونگ یانگ منتقل نمود. شهر نقشی محوری را در کشور بعد از انتقال قدرت ایفا نمود.

درست قبل از سقوط گوگوریو، زمانی که یون نامسنگ  پسر یون گه سومون، شهر را در سال ۶۶۶ تسلیم نمود، شهر گونگ نه به دست نیروهای ائتلاف تانگ و شیلا افتاد. گوگوریو در سال ۶۶۸ زمانی که ارتش تانگ پیونگ یانگ را تصرف نموده و پادشاه بوجانگ و یون نامگون را به اسارت گرفت، سقوط نمود.

میراث جهانی یونسکو:

گونگ نه به همراه شهر کوهستانی واندو در نزدیکی آن و شهر کوهستانی وونو در شمال شرقی چین امروزی، بخشی از میراث جهانی یونسکو از شهرهای پایتخت و مقابر امپراطوری باستانی گوگوریو می باشد.

 

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
لعنت بر عرب پست بی غیرت عوضی ناموس
امتیاز :
     

درود تاریخ کره در یونسکو ثبت شده؟ من چند روز پیش با یکی صحبت میکردم هیچی نمیدونست میگفت کره تاریخ نداره وقتی با این افراد بحث میکنم باید جوابشون رو چی بدملطفا جوابمو بده ادمین امیر داداش جواب بده