دژهای کره ای

دژهای کره ای:

کره ای ها در طول تاریخ خود یک روال متمایز و منحصر به فرد را در ساخت دژها توسعه داده اند. چندین نوع مختلف از دژهای کره ای به مانند دژهای کوهستانی، دژهای شهری و دژهای اردوگاهی  وجود دارد. دژهای کره ای بر پایه یک فرهنگ سنگی قرار داشته و عمدتا با استفاده از سنگ و همراهی نواحی طبیعی کوهستانی ساخته می شدند. این نکته نشان می دهد که این نوع دژها عملا با دژهای ساخته شده در چین که بر پایه یک فرهنگ زمینی بوده و با استفاده از آجرهای خاکی ساخته می شدند، کاملا متفاوت می باشد. دژهای کره ای توسط گوگوریو اختراع شده و در بکجه و شیلا نیز ترویج پیدا کردند و سپس  بعدها توسط گوریو و چوسون به ارث برده شده و توسعه بیشتری پیدا نمودند. از کره و در راس آن گوگوریو به عنوان ” کشور دژهای کوهستانی ” نام برده می شود و تقریبا ۲۴۰۰ مکان دژهای کوهستانی در کره یافت شده است.

تا به امروز خرابه های دژهای گوگوریو در ۱۷۰ محل از جمله در چین یافت شده است. یکی از مشهورترین آنها دژ آنسی می باشد که از گوگوریو به طور موفقیت آمیزی در برابر ارتش پادشاه تایزونگ از تانگ در خلال جنگ گوگوریو – تانگ محافظت نمود. همچنین خرابه های دژهای گوگوریو در مغولستان امروزی نیز یافت می شود.

دژهای به سبک کره ای که به دست مهاجرینی با اصلیت بکجه ای نظارت و ساخته شده اند، در ژاپن نیز یافت می شود.

دژهای هواسونگ و نام هاساسونگ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
لعیا نیاورانی

بسیار مطلب خوبی بود جالب بود برای من تفاوت ساختن دژها. ممنونم از شما بابت تمام زحمات و اطلاعاتی که برای همه قرار میدهید. سپاسگزارم یک دنیا???