چوی یو

چوی یو (۱۱۶۶ – ۱۰ دسامبر ۱۲۴۹) دومین دیکتاتور با نام خانوادگی چوی از رژیم نظامی چوی یوبونگ می باشد. او شخصا به منظور هدایت نبرد در برابر تهاجم مغول ها به کره به میدان نبرد رفت. سپس او متوجه شد که  دولت دیگر در پایتخت (که سونگ) امن نیست و بنابراین پادشاه و مقاماتش را مجبور کرد تا به جزیره گانگهوا فرار کنند. او قسمتی از ارتش هایش را برداشته و به همراه آنها به جزیره گانگهوا رفت. وی این اقدام را به این دلیل انجام داد که می دانست مغول ها حمله ای دریایی را بر علیه گانگهوا ترتیب نمی دهند. بنابراین دولت گوریو حتی بعد از رژیم چوی نیز برای چندین دهه در امنیت به سر برد.

او دو همسر، دو پسر و یک دختر داشت.

مقدمه:

چوی یو پسر موسس رژیم نظامی سلسله گوریو (چوی چونگ هون) و نوه ژنرال بزرگ چوی ون هو بود. تاریخ تولد چوی یو مشخص نیست ولی این مسئله واضح می باشد که خانواده چوی در زمانی که چوی چونگ هون یی یویی مین را به قتل رساند، در پایتخت (که سونگ) ساکن بودند. چوی یو در زمانی که پدرش یی ظالم را به قتل رساند در حدود هفده سال داشت و مشاهده نمود که پدرش چگونه قدرت را به دست آورده و اداره می کند. گفته می شود چوی یو یک ژنرال و مبارز ماهر و یک دولتمرد استثنایی بود.

سال های اولیه:

او در سن ۱۸ سالگی به ارتش سلطنتی پیوسته و به مدت بیست سال خدمت کرد و به خدمت خود در زمانی که دیکتاتور بود نیز ادامه داد. چیز زیادی در مورد زندگی اولیه چوی یو در دسترس نیست. واقعه جانشینی پدرش به وقوع پیوست. وقتی که زمان برای چوی چونگ هون برای انتخاب یک جانشین فرا رسید، او دو انتخاب داشت. او یو را به دلیل اینکه پسر ارشد بوده و همچنین با استعداد تر و توانا تر از برادرش نشان می داد انتخاب کرد. برادر یو (هیانگ) به آسانی این مسئله را نپذیرفت و به همین دلیل دو برادر در یک دوئل شمشیر رودروی یکدیگر قرار گرفتند و این مبارزه با پیروزی یو به پایان رسید. یو برادرش را نکشت ولی در عوض سرنوشتش را در دستان پدرش قرار داد. چوی چونگ هون اعلام کرد که یو جانشینش خواهد شد و یو به عنوان محافظ سلطنتی /نخست وزیر و رهبر شورای امپراطوری منصوب می شود.

دیکتاتور:

یو کنترل دولت گوریو را با پادشاه گوجونگ به عنوان یک دست نشانده در اختیار گرفت. او توانست تا به وسیله مخفی کردن دولت در جزیره گانگهوا از امپراطوری گوریو محافظت کند. در همان زمان، او عملکرد بهتری در آرام کردن مردم نسبت به آنچه که پدرش انجام داده بود داشت. او تمامی گنجینه ها و چیزهایی که پدرش گرفته بود را برگردانده و آنها را در میان مردم توزیع کرد. با این کار مردم گوریو به زندگی در زیر لوای دیکتاتوری مشتاق تر شدند. دوران حکمرانی چوی یو اغلب تهاجمات مغول ها را در بر می گرفت. او مستقیما نیروهای گوریو را برای مبارزه با تهاجم اول مغول ها هدایت کرد.

مرگ و جانشین:

چوی یو در خلال اولین تهاجم مغول ها به گوریو بر اثر بیماری ناگهانی درگذشت و پسرش چوی هانگ جانشینش شد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها