اتحادیه بیون هان

اتحادیه بیون هان که با نام بیون جین نیز شناخته می شود، اتحادیه آزادی از خانسالاران بود که از آغازین سال های عصر معمول تا قرن چهارم در جنوب شبه جزیره کره حضور داشت. بیون هان به همراه ماهان و جین هان یکی از اعضای سام هان ( ” سه هان ” ) بود.

تاریخ:

گاها بخش اولیه دوران سه پادشاهی با عنوان سه پادشاهی بدوی نامیده می شود. بیون هان به مانند دیگر اعضای اتحادیه های سام هان از دولت جین در جنوب کره به وجود آمده بود.

مدارک باستان شناسی بر افزایش فعالیت های نظامی و ساخت سلاح ها، خصوصا افزایش تولید سر نیزه های آهنی و زره بالاتنه، در بیون هان در قرن سوم میلادی دلالت دارد. این موضوع می تواند با سقوط بیون هان و ظهور اتحادیه بسیار متمرکز تر گایا که بیشتر ایالات بیون هان به آن پیوستند، مرتبط باشد. گایا متعاقبا توسط شیلا (یکی از سه پادشاهی کره ) تصرف شد.

فرهنگ و تجارت:

منابع سه پادشاهی چینی اشاره می کنند که زبان و فرهنگ بیون هان اساسا با جین هان یکسان بود و مصنوعات باستان شناسی نیز تفاوت اندکی را نشان می دهند. بیون هان ممکن است به سادگی به خانسالارانی در جنوب و غرب دره رودخانه ناکدونگ منتسب باشد که اعضای رسمی اتحادیه جین هان نبودند.

بر اساس  منابع سه پادشاهی  که وقایع نامه ای چینی و متعلق به قرن سوم میلادی است، بیون هان به خاطر تولید آهن شناخته شده و آهن را به فرمانداری های هان در شمال، سلسله یاماتو در ژاپن و باقی شبه جزیره کره صادر می نمود. همچنین این اتحادیه مرکزی برای تولیدات سنگ های قیمتی بود.

بر اساس منابع سه پادشاهی، بیون هان از ۱۲ ناحیه تشکیل یافته بود.

منطقه سبز رنگ بیون هان را نشان می دهد.
منطقه سبز رنگ بیون هان را نشان می دهد.

منبع: ترجمه شده از ویکی پدیا انگلیسی

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
لعیا نیاورانی
امتیاز :
     

عالی بود.سپاسگزارم.