گوریوسا

گوریوسا یا تاریخ گوریو، عمده تاریخ باقی مانده سلسله کره ای گوریو می باشد. این منبع تقریبا یک قرن بعد از سقوط گوریو و در خلال سلطنت پادشاه سجونگ تدوین شد. پادشاه به کمیته ای از محققین به سرپرستی کیم جونگ سو و جونگ اینجی دستور داد تا بر پایه منابع اولیه و ثانویه ای که حال دیگر موجود نمی باشند، این کتاب را تدوین کنند.

سند گوریوسا که به رسم الخط هانجا نوشته شده بود، شامل ۱۳۹ جلد است. از این تعداد ۴۶ جلد مربوط به تاریخچه ها، ۳۹ مورد متعلق به جغرافیا، ۲ جلد جداول گاه شماری تاریخی، ۵۰ مورد زندگی نامه ها و ۲ عدد لیست ها می باشد.

نمایی از جلدهای مختلف گوریوسا

 

نمایی از جلدهای مختلف گوریوسا
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سلیمان
امتیاز :
     

تا حالا فکر کردید که آیا ممکنه برخی از قسمت های تاریخ کُره جعلی باشه؟ چون مغول ها (خیتان و یوآن) – همین طور ژاپن – جنگ های داخلی باکجه و شیلا و گوگوریو و….. که تلفات و ویرانی بسیار داشت. و کلی جنگ و درگیری دیگه که بحثش چند صفحه مطلب نیاز داره با این همه جنگ داخلی و خارجی و شورش ها و….که حتی کاخ هاشون هم ویران شده و از بین رفته حالا اینکه تمام کتاب های منابع تاریخی شون سالم مونده باشه اصلاً منطقی نیست و حتی در فیلم هاشون هم می‌بینید چونکه منابع چندانی در… مطالعه بیشتر »

سلیمان

حتی در این درگیری ها کاخ هاشون هم ویران و داغون شده فقط اسامی برخی حاکمان و فرماندهانشون هست.هیچ اطاعات دیگه ای در دسترس نیست. بالای ۹۰ درصدش رو خود باستانگراها و مقامات مسئول کره ای جعل کرده اند و همه اش یه مشت دری وری است. سند مشهود و آشکار هم تفاوت دکور و شخصیت ها و داستان سریال هاشونه. نگاه کنید هیچ شباهتی بهم ندارند و این همه تناقض آیا یه جای کار مشکوک نیست! ۳ دلیل اصلی تبلیغ تاریخ دروغ شون هم: کسب درآمد از فروش سریال های جنگی دوم :معرفی خود به عنوان کشوری با سابقه… مطالعه بیشتر »