جیپسین

جیپسین صندل سنتی کره ای بود که از پوشال ساخته می شد. کره ای ها سندل های پوشالی را از زمان باستان می پوشیدند و تاریخ آن به دو هزار  سال پیش بر می گردد. آنها در رسته کفش های یی (کفش هایی با ارتفاع کوتاه) دسته بندی می شوند و نام اختصاصی آنان می تواند بسته به مواد استفاده شده به صورت سامسین، وانگ گولسین، چونگول جیسین و بودولسین تعیین گردد. در سلسله چوسون، افراد عادی، کشاورزان شاغل و محققین در زمان تفریح خارج از شهر جیپسین را می پوشیدند. سبک جیپسین امروزی از سلسله چوسون به ارث برده شده است.

 

صندل جیپسین

 

مستخدمین در خانه های روستای وقت آزاد خود را صرف دوختن صندل های دست بافت برای اعضای خانواده می کردند و همچنین آنها را برای کسب پول بیشتر می فروختند.

در حالیکه این روزها اغلب کره ای ها جیپسین را به عنوان یک یادگاری نوستالژیک مورد توجه قرار می دهند، سنت قدیمی پوشیدن جیپسین در یک تشعیع جنازه رسمی همچنان پابرجاست. صندل های پوشالی بر اساس سنت معانی عملی و نمادین می دهند. در حالیکه پوشیدن جیپسین نشان از ادای احترام خاضعانه عزادار به شخص فوت شده است، کفش ها همچنین می توانند مانع از لغزیدن فرد در مسیرش به سمت قبرستان شوند.

منابع: ترجمه شده از ویکی پدیا فارسی و سایت www.koreajoongangdaily.joins.com

جیپسین کره ای (پوشال برنج) و سامسین (کنف)
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمدرضا
امتیاز :
     

خیلی ممنون بابت این مطالب تاریخی و جذاب

انی کاظمی

درود بر شما