شاهزاده بزرگ یانگ نیونگ

شاهزاده بزرگ یانگ نیونگ (۱۳۹۴-۱۴۶۲) سیاستمدار و شاهزاده ای از سلسله چوسون بود. شاهزاده بزرگ که پسر اول پادشاه تجونگ از سلسله چوسون و همسرش ملکه ون گیونگ به حساب می آمد، برادر بزرگ تر پادشاه سجونگ کبیر بوده و به عنوان نیای سینگمان ری، فعال استقلال طلب کره ای و اولین رئیس جمهور کره جنوبی شناخته می شود.

زندگی نامه:

او در سال ۱۳۹۴ با نام یی جه چشم به جهان گشود. پدرش در اصل وی را به عنوان ولیعهد منصوب کرده بود ولی او سرانجام برادران ملکه ون گیونگ را اعدام نمود و در هجدهمین سال سلطنتش شاهزاده یانگ نیونگ را با سومین پسرش شاهزاده چونگ نیونگ به عنوان جانشین جایگزین کرد. ولیعهد سابق که به خاطر مهارت های خطاطی و ادبی اش شناخته می شد، در خود فقدان مهارت های لازم برای سلطنت را  احساس می کرد و معتقد بود که سجونگ برای پادشاه شدن مقدر گردیده است.

او که احساس می کرد وظیفه اش به تخت نشاندن سجونگ می باشد، به عمد رفتارهایی به شدت گستاخانه از خود بروز داد، جایگاهش به عنوان یک شاهزاده را از دست رفته دید، با یک رعیت پیوند زناشویی بست و سرانجام در جون سال ۱۴۱۸ از سئول تبعید شد. شاهزاده بزرگ هیوریونگ (دومین برادر یانگ نیونگ) نیز احساس مشابهی در مورد پادشاه شدن سجونگ داشت و از این روی در یک صومعه بودایی راهب شد.

احتمالا تمایل پادشاه تجونگ برای اعدام اعضای دردسرساز خانواده باعث ترغیب دو پسر اولش برای کنار نشستن از جانشینی و هموار کردن مسیر سومین و محبوب ترین پسر پادشاه تجونگ برای رسیدن به سلطنت با عنوان پادشاه سجونگ بود. این طرح سرانجام سجونگ را به سلطنت رساند. یانگ نیونگ بعدها به مسافری سرگشته تبدیل شده و در کوهستان ها زندگی می کرد.

روابط بین برادران بعد از بعهده گرفتن سلطنت توسط سجونگ قوی بود و سجونگ اغلب یانگ نیونگ را به قصر دعوت می نمود.

یانگ نیونگ به عنوان یک فرد سرگردان زندگی خود را به سر برده و در سال ۱۴۶۲ درگذشت. طول دوران زندگی وی تقریبا ۷۸ سال بوده است.

وی در مجموع شش همسر و ۲۶ فرزند داشت.

مقبره شاهزاده بزرگ یانگ نیونگ
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها