کو کیونگ میونگ

کو کیونگ میونگ (۱۵۹۲-۱۵۳۳) محقق و فردی از طبقه اجتماعی یانگبان در سلسله چوسون بود که به یکی از رهبران ارتش چریکی در جنگ ایمجین تبدیل شد. او در سال ۱۵۹۲ در خلال حمله به گومسان کشته شد.

مقدمه:

کو اصلیتی از طبقه اجتماعی یانگبان از شهر چانگ هونگ در منطقه چولا داشت. او در آزمون های خدمات مدنی ناکام ماند و بنابراین از در اختیار گرفتن یک پست در سیستم بروکراسی کشور محروم گشت.

در سال ۱۵۹۲، ارتش های تحت امر نائب السلطنه ژاپن تویوتومی هیدیوشی به کره یورش بردند. آنها از بوسان به سمت شمال پیشروی کرده و با فتح سئول، پادشاه سونجو را وادار به فرار کردند. کو که در آن زمان شصت ساله بود، شروع به استخدام غیر نظامیان برای ارتش مجاهدین چریکی کرد. او برنامه داشت تا نیروهای خود را با ارتش چریکی دیگر به رهبری جو هون ترکیب کرده و سئول را از دست ژاپنی ها باز پس بگیرند. در حالیکه وی در مسیر سئول بود، از شهر تصرف شده گومسان اخباری مبنی بر قصد ژاپنی ها برای حمله به جونجو مرکز استان چولا را شنید. چولا زادگاه وی به شمار می رفت.

پرتره ای از کو کیونگ میونگ

حمله به گومسان و مرگ:

کو تصمیم گرفت به منظور ممانعت از یورش ژاپنی ها به چولا، به گومسان حمله کند. او نیروهایش را با قوای دائمی کره ای ها به رهبری ژنرال کواک یونگ متحد کرده و به سمت گومسان پیشروی نمود. نیروهای ژاپنی در داخل شهر توسط دایمیو کوبایاکاوا تاکاکاگه رهبری می شدند.

در حالیکه نیروهای دولتی عقب رانده شدند، شبه نظامیان کو اقدام به نفوذ در دیوارهای خارجی کرده و بناهای دشمن را زیر آتش گرفتند. اما ژاپنی ها پیشروی آنان را متوقف کرده و کره ای ها عقب نشینی کردند.

نیروهای ژاپنی در روز دوم نبرد روی به ضد حمله آوردند. نیروهای دولتی و بیشتر شبه نظامیان عقب نشینی کردند ولی کو از عقب نشینی امتناع ورزید. او به همراه دو تن از پسرانش و گروه کوچکی از مبارزان در یک نبرد تن به تن با سربازان ژاپنی کشته شد.

مجسمه کو کیونگ میونگ

پیامدها:

ارتش ژاپن بعد از دفع حمله به گومسان برای تصرف جونجو اقدام کرد. نبرد جونجو متعاقبا با پیروزی کره ای ها به پایان رسید.

یکی از پسران زنده مانده کو که نامش کو چونگ هو بود، رهبر ارتش چریکی شد. او به همراه کیم چون ایل به نبرد در دومین محاصره جینجو مبادرت ورزید.

سنگ بنای یادبود کو کیونگ میونگ
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها