قلعه آچاسان

شرح کلی و ابعاد

قلعه آچاسان دژی کوهستانی و خاکی می باشد که متعلق به عهد سه پادشاهی کره ای است. این قلعه که در اصل توسط پادشاهی بکجه ساخته شده بود، به نوبت توسط هر کدام از سه پادشاهی تصرف می شد. آن در کوهستان آچاسان در حومه سئول واقع است.

چندین اثر تاریخی در خلال کاوش های صورت گرفته بر استحکامات قلعه آچاسان کشف شدند. ظروف سفالین، کاشی های سقفی، بیشتر از ۳۰ مصنوع فولادی، و بیش از ۱۰۰ قطعه سلاح یافت شده که غالبا متعلق به گوگوریو هستند نشان می دهد که قلعه مورد بحث عمیقا متعلق به گوگوریو است.

نشانه هایی از آبراه ها و دروازه های قلعه در جهت های شرقی، غربی و شمالی آن به چشم می خورد و دیوارهای برآمده ای نیز برای محافظت از دیوار داخلی با پوشاندن بخش جلویی دروازه وجود دارد.

طول کلی قلعه ۱۱۲۴ متر و ارتفاع آن در حدود ده متر می باشد. این دژ در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. محیط دژ آچاسان تقریبا ۱ کیلومتر و مساحت آن در حدود ۳۳۷۵ متر مربع می باشد.

قلعه آچاسان دژی کوهستانی و خاکی می باشد که متعلق به عهد سه پادشاهی کره ای است.

تاریخچه

اولین اشاره به این قلعه در سامگوک ساگی آمده است. این کتاب تصریح می کند که پادشاه چاگی دستور مستحکم سازی آن را در برابر تهاجمی محتمل از جانب گوگوریو صادر کرد. در آن زمان قلعه آچاسان نقشی کلیدی در دفاع از هانسونگ پایتخت بکجه از سمت شمال ایفا می نمود.

گوگوریو در سال ۴۷۵ این قلعه و سایر خطوط دفاعی بکجه را مورد تاخت و تاز قرار داد. سپس پادشاه گائرو از بکجه به آچاسان آورده شده و اعدام گشت. قلعه و باقی دره رودخانه هان در سال ۵۵۳ توسط شیلا فتح شد. ژنرالی از گوگوریو به نام اوندال بعدها در حالیکه تلاش میکرد تا دژ را مجددا باز پس بگیرد کشته شد.

دژ آچاسان در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی قلمداد شد و از آن پس یک مقصد متداول گردشگری محلی گردید.

اولین اشاره به این قلعه در سامگوک ساگی آمده است.

 

منبع ویکی پدیا انگلیسی مدیریت میراث فرهنگی کره
عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آریا

درود.خسته نباشید.لطفاً درباره ی این ژنرال گوگوریو (اوندال) هم مطلب بگذارید.

آریا

💙زنده باشید.

صالح

این که شبیه یک باغه که دورش دیوار کشیدن.
اگر این طوری که هر باغی رو باید بهش گفت دژ نظامی!!