فیل، یک ابزار جنگ در تایلند باستان!

مدت ها قبل، فیل ها به سمبل تایلند تبدیل شدند و قبل از اینکه مردم سراسر دنیا برای سلفی گرفتن، بازی کردن و آب بازی با آنها هجوم بیاورند، برای اهداف کاملا متفاوت مورد استفاده قرار می گرفتند: به عنوان ابزار جنگ.. با تاریخ ما همراه باشید تا نگاه به تاریخچه کاربرد فیل در تایلند بیاندازیم..فیل، یک ابزار جنگ در تایلند باستان!

 

تبدیل شدن به ابزار جنگی 

درحالی که این کار، تصورش هم به نظر کاری وحشیانه می باشد، در دوران باستان استفاده از فیل در جنگ ها یک تاکتیک موثر بود. قبل از اینکه در تایلند، فیل ها را وارد میدان جنگ کنند، آنها را آموزش می دادند تا از عهده وظایف خود به خوبی بر ایند.

فیل های نر در شرایطی دشوارتر  و محیطی پر سر و صدا در میان طبل ها پرورش می یابند تا برای محیط جنگ آماده شوند و اطمینان حاصل شود که در شرایط پر سر و صدا و درگیری جنگ نمیترسند.متاسفانه چنین آموزش های خشنی فقط در گذشته انجام نمی شد. شاید کمی شرایط و جزئیات متفاوت باشد ولی آموزش این حیوانات وحشی هنوز در تایلند انجام می شود. فیلبانان همچنان به فیل ها فشار یم اوردند تا بتوانند برای مدت های طولانی به گردشگران در جنگل ها سواری بدهند. در حالی که این کار برای این حیوانات مظلوم مضر است.


استفاده تاریخی در تایلند

نبرد بین برمه و سیامی
نبرد بین برمه و سیامی

استفاده از فیل در جنگ در منطقه از اوایل قرن ۹ شروع شد. امپراطوری خمر_کامبوج امروزی_ قرن ها بر تایلند حکومت می کرد و از فیل ها به عنوان ابزاری موثر در جنگ استفاده می کرد که به آنها در فتح و تسخیر سرزمین ها کمک می کرد. با فروپاشی امپراطوری خمر، و ظهور آیوتایا (تایلند امروزی) ، فیل های جنگی همچنان در جنگ استفاده می شدند.آیوتایا جنگ های زیادی با برمه، رقم زد که ارتشی قدرتمند داشت و هر دو طرف هزاران فیل در ارتش خود داشتند.


دوئل فیل نارسوان

فیل نارسوان
فیل نارسوان

با تسخیر تایلند توسط برمه، آیوتایا در قرن شانزدهم پیشرفت زیادی کرد. پادشاه آیوتایا ، نارسوان، پس از دیدن ولیعهد برمه، مینگی سوا، که بر روی فیلش در زیر سایه لم داده بود، او را به یک مبارزه تن به تن مجبور کرد. ولیعهد قبول کرد و یکی از معروف ترین داستان های تایلند آغاز شد.

این دو سوار بر فیل های قدرتمندشان با هم جنگیدند و شانس با نارسوان یار بود و از مرگ به دست حریف جوان خود جان سالم به در برد. سرانجام نارسوان پیروز شد و میگی سوا را نفله کرد. و جنگ به پایان رسید. آیوتایا بار دیگر شاهد قدرت ارتش برمه بود.


پایان استفاده از فیل ها

فیل های تایلند
فیل های تایلند

درحالی که فیل ها، برای قرن ها ، ابزاری قدرتمند در جنگهای تایلند بودند ولی با ساخت ابزار جنگی مناسب ، استفاده از این حیوانات منسوخ شد. این مسئله در تبادل بین رییس جمهور ابراهام لینکلن و پادشاه تایلند ، راما چهارم رخ داد. پادشاه تایلند در ۱۸۶۲ ، فیل را به رییس جمهور اعطا کرد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
یان

مرسی