آنچه درباره تاریخ بیزانس نمیدانید!

در اینجا به برخی از حقایق پر رمز و راز درباره امپراطوری قرون وسطی می پردازیم که پلی ست بین دوره کلاسیک و دوره رنسانس.. با ما همراه باشید تا آنچه درباره تاریخ بیزانس نمیدانید! را بدانید..

 

۱.بعد از سقوط ، امپراطوری بیزانس نامیده شد!

واژه “امپراطوری بیزانس” در طول دوره قرن ۱۸ و ۱۹ مورد استفاده قرار گرفت ولی برای مردم دوره باستان بیگانه بود. برای آنها بیزانس ادامه امپراطوری روم بود که تنها تفاوت آن تغییر پایتخت از رم به قسطنتنیه بود. بیزانتها اکثرا به زبان یونانی حرف می زدند و مسیحی بودند و خود را رومی میدانستند. و از قانون و فرهنگ رومی تبعیت می کردند. در حالی که بعدها بیزانس یک هویت متمایز تحت تاثیر یونانی ها داشت، تا لحظه فروپاشی ریشه های رومی خود را حفظ کرد.


۲.قسطنتنیه به عنوان یک پایتخت سلطنتنی ساخته شد!

قدمت ریشه های اولیه امپراطوری بیزانس به ۳۲۴ برمی گردد وقتی که امپراطور قسطنتنیه روم را ترک کرد و به بیزانس رفت. یک شهر بندری که به دلیل موقعیت عالی در تنگه بسفر مورد توجه بود و اروپا و آسیا را از هم جدا می ساخت. تنها در طول شش سال، قسطنتنیه پر از انجمن ها، ساختمان ها ،دانشگاه ها و دیوارهای دفاعی شد. همچنین به عنوان یک پایتخت رومی، مجسمه ها و بناهای رومی را در خود جای داد.


۳.بیزانس با نفوذ ترین امپراطوری را داشت!

پیدایش بیزانس با حکومت ناسازگار جاستینیان اول همزمان شد. او جوانی خود را به عنوان پسر یک دهقان گذراند قبل از اینکه تحت حمایت عمویش جاستین قرار بگیرد. در طول تقریبا ۴۰ سال سلطنت او، بخش بزرگی از قلمرو رومی ها را بازپس گرفت و پروژه های ساخت بلند پروازانه مثل کلیسای آیا صوفیا را شروع کرد.


۴.حاکمان بیزانس رقبای خود را کور می کردند!

سیاستمداران بیزانس برای جلوگیری از رواج خشونت، رقبای خود را نمی کشتند. آنها دشمن خود را کور می کردند و یا زبان، بینی و لب آنها قطع می کردند تا دیگر نتوانند علیه آنها گروه نظامی تشکیل دهند. قرار بود میمینگ از این خشونت بر سر قدرت جلوگیری کند ولی طبق نقشه پیش نرفت. جاستیناین دوم که بین خود را در این جنگ ها از دست داده بود ، ۱۰ سال بعد با یک بینی پروتزی طلایی رنگ بازگشت و ادعای قدرت کرد.

منبع history
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
علي
امتیاز :
     

سلام ممنون از مطالب عالی شما. خسته نباشید.
جسارتا منبعی که پیوست کردید یک مطلب دیگه است

سحر وفادار

سلام دوست عزیز.
منبع صحیح وارد شد.
ممنون از دقت و همراهی شما