ملکه تئودورا زن قدرتمند امپراتوری روم

ملکه تئودورا حامی کارگران بود

ملکه تئودورا یکی از قدرتمندترین زنها در دوران تاریخ امپراتوری روم بود و سال‌ها بر نواحی زیر سلطه امپراتوری روم شرقی حکومت کرد. وی با پادشاه آن زمان روم، ژوستینین یکم ازدواج کرد و پادشاه رسما قدرت زیادی را در اختیار تئودرا گذاشت.

در میان تمامی زن‌های تأثیرگذار تاریخ، تئودرا یکی از جالب‌ترین آن‌هاست چرا که زندگی بسیار سختی را در کودکی و نوجوانی گذراند و در نهایت ملکه روم شد. بر اساس گزارش‌هایی که گاردین منتشر کرده است ملکه تئودورا در سال ۵۰۰ بعد از میلاد مسیح زاده شد و در کودکی مادرش به او رقصیدن را آموخت و در مراکز فساد به رقص و پایکوبی مشغول می‌شد و دل سربازان رومی را شاد می‌کرد.

تئودورا در سن ۱۵ سالگی به یک رقاص معروف تبدیل شد و به ۲۱ سالگی که رسید زندگی او با ملاقات ژوستینین یکم تغییر کرد. امپراتور روم پس از ملاقات تئودرا یک دل نه، صد دل عاشق او شد و قوانین را به نوعی تغییر داد تا بتواند وی را به همسری برگزیند.

تئودورا پس از اینکه ملکه روم شد ریشه‌های خودش را فراموش نکرد و با قدرتی که در اختیار داشت شرایطی را مهیا کرد تا رقصنده‌هایی که عمدتا در مراکز نابسمان کار می‌کردند شرایط زندگی بهتری پیدا کنند. دخترکانی که برای بردگی فروخته شده‌ بودند نیز تحت حمایت تئودرا قرار گرفتند و تا زمانی که تئودورا زنده بود جماعت کارگر و زیردست در روم زندگی خوبی داشتند.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها